مجوز زیرساختی بندرخشک با برآورد ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اخذ شده است.

مدیر روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان گفت: با توجه به موقعیت ژئوپولیتکی و استثنائی که یزد در مقوله حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و مرکزیت ایران دارد، هیئت دولت تصمیم گرفت یک مرکز لجستیکی در قالب بندر خشک توسط بخش خصوصی و تعاونی در کشور احداث شود.
سیدامیرحسین حاتمی نسب اظهار کرد: تاکنون مجوزهای زیربنایی اعم از پروانه تاسیس، واگذاری زمین، انجام امور گمرکی، مجوز احداث شهرک پایانه‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی و مجوزهای زیرساختی آب، برق و سایر مجوزهای لازمی که برای احداث بندرخشک لازم است توسط مسئولین صادر و بخش‌هایی از آن هم اجرایی گردیده است، تا بندرخشک بتواند مجموعه بسیار خوبی در استان راه‌اندازی و اثر خوبی در اقتصاد و اشتغال استان داشته باشد.
مدیرروابط عمومی پیشگامان، بندرخشک را برای حیات اقتصادی استان مهم دانست و گفت: همانگونه که آب در حیات اجتماعی یزد تاثیر بسزایی دارد، بندرخشک هم می‌تواند در حیات اقتصادی یزد تاثیرات عمیقی را ایجاد نماید. وی، برآورد میزان سرمایه‌گذاری را قریب به 400 میلیارد تومان اعلام و گفت: بخشی بزرگی از این سرمایه توسط سهامداران خرد و از سرمایه های مردمی بصورت تعاونی تامین می‌‌شود.
حاتمی نسب در ارتباط با زیرساخت‌های مهم بندرخشک گفت: علاوه بر واگذاری و تملک 700 هکتار زمین با موافقت وزرای محترم جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مجوز زیرساخت‌ها اخذ و 14 کیلومتر برق مورد نیاز از شبکه سراسری تا ابتدای پروژه و داخل پروژه نیز به طول 10 کیلومتر انجام شده است وهمچنین عملیات ریل گذاری جهت اتصال بندرخشک به شبکه ریلی سراسری کشور به طول 4 کیلومتر و در داخل سایت به طول 24 کیلومتر از روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در حال اجرا  می باشد.

وی اضافه کرد: به منظور ایجاد زمینه‌های همکاری و تفاهم در مسائل اجتماعی و اقتصادی بین کشورهای منطقه و بین‌‌المللی، برای عضویت بندرخشک در کنوانسیون اسکاپ که یک نهاد بین‌المللی است در حال مذاکره‌ایم.
حاتمی نسب گفت: در سفر اخیر معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی به استان یزد، قول مساعد نامبرده جهت حل عضویت اسکاپ به استاندار محترم یزد داده  شدکه این مهم می‌تواند نقش بسزایی در تسریع امور و راه‌اندازی بندر خشک یزد  داشته باشد.

حاتمی نسب همچنین در خصوص سایر فعالیت های در دست اقدام گروه پیشگامان افزود: این گروه با تفکر تعاونی و با سرمایه های خرد مردم(بیش از 20000 سهامدار) اقدام به سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و اقتصادی کشور نموده و به عنوان یک بنگاه اقتصادی در حوزه های زیرساختی و اساسی کشور و با محوریت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام نموده است. حاتمی نسب از جمله این اقدامات را سرمایه گذاری جهت انتقال پهنای باند به کشور به عنوان اولین شرکت ایرانی که با پذیرفتن ریسک این پروژه و ضرورت سرمایه گذاری زیرساختی در این زمینه در راستای کاهش وابستگی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد روند توسعه کشور در این حوزه تداوم داشته باشد و در آینده شاهد حضور دیگر شرکت های ایرانی با پتانسیل  و تخصص بالا نیز باشیم.

مدیرروابط عمومی پیشگامان سرمایه گذاری در بخش تولید و مونتاژ بوردهای الکترونیکی و مبتنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا را از دیگر اقدامات زیربنایی این گروه اعلام کرد و با اشاره به راه اندازی این خط تولیدی در کارخانه پیشگامان عصر ارتباطات در شهریور سال 1392 و با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت دومین مجموعه تولیدی این گروه در منطقه ویژه اقتصادی استان یزد در حال احداث است.

وی در ادامه افزود این مجموعه به عنوان یکی از موسسین و سهامداران عمده بیمه تعاون کشور و موسسه اعتباری نور قصد دارد تا تلاش خود را جهت توسعه بخش بیمه و بانک کشور نیز بردارد.

حاتمی نسب در پایان افزود: بخش تعاون و تفکر تعاونی مقوله ای متفاوت از بخش خصوصی و سایر بخش هاست، در بخش تعاونی می بایست اعتقاد به تلاش جهت توسعه شرکت و سودآوری جهت سهامداران سرلوحه کار قرار گیرد و نفع شخصی افراد در این تفکر جایگاهی ندارد. وی خاطر نشان ساخت: شرکت های تعاونی عضو اتحادیه امور زیربنایی پیشگامان به عنوان نمونه موفق و عملیاتی از تعاونی در کشور است که امید می رود با تاکیدات مکرر مسئولین نظام و به ویژه مقام معظم رهبری بر توجه به بخش تعاون کشور روز به روز شاهد رشد و توسعه شرکت های تعاونی و تفکر تعاونی در کشور باشیم که به اعتقاد ما مناسب ترین راه جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه زیربنایی کشور است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا