شعار سال 93 پلیس را «امنیت، سلامت و نشاط ره آورد نظم و قانون» اعلام و با اشاره به فرار رسیدن سال نو و تقارن آن با ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: باید برای برگزاری مناسبت های سال نو ترتیبی اتخاذ شود تا حرمت فاطمیه محفوظ بماند.

وی با اشاره به برخی تمهیدات در نظر گرفته شده برای حفظ حرمت ایام عزای حضرت زهرا(س)، افزود: شهرستان طبس به امنیت و تدین مردمانش شهره عام و خاص بوده و به دارالمومنین مشهور است بنابراین امسال تقارن فاطمیه و نوروز توسط شهروندان این شهرستان مورد توجه قرار دارد.

فرمانده انتظامی طبس شهروندان را به رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیس دعوت کرد و گفت: از توان دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای شهرستان طبس برای اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای پلیسی استفاده شده و از 27 اسفندماه نیز تعداد زیادی بروشور و پوستر بین شهروندان توزیع خواهد شد و البته کار توزیع خانه به خانه در دستور کار است.

افزایش 30 درصدی نیروی های تأمین کننده امنیت مسافران نوروزی

جلالیان یزدی نژاد از افزایش 30 درصدی نیروی به کارگرفته شده برای تأمین امنیت مسافران، زائران و مجاوران حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس خبر داد و افزود: دو ایستگاه موقت پلیس برای برقراری نظم و امنیت و راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی شهر از میدان امامزاده و نیز میدان انقلاب اسلامی، جنب باغ گلشن به طور شبانه روزی مستقر شده اند.

وی به هماهنگی بین تیم های فوریتی اورژانس، راه و پلیس اشاره و بیان کرد: رعایت قوانین رانندگی، اطمینان از سلامت خودرو، رعایت حد مجاز سرنشین، سرعت مطمئنه و پرهیز از شتاب زدگی سبب خواهد شد که نوروزی کم حادثه و خوش را سپری کنیم.

فرمانده انتظامی طبس تصریح کرد: فرهنگ ترافیکی و کیفیت رانندگی در جامعه نمونه شخصیت آن اجتماع و از شاخصه های قضاوت دیگران درباره نوع فرهنگ یک منطقه، شهر و یا حتی کشور است و همشهریان بزرگوار طبسی با رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز خود کنترلی در هنگام سوار شدن بر خودرو این فرهنگ مناسب طبس را به نمایش بگذارند.

کاهش 80 درصدی حوادث رانندگی برون شهری طبس

جلالیان یزدی نژاد به برخی موفقیت های پلیس در شهرستان طبس اشاره و اظهار کرد: سال 1392 تصادفات درون شهری طبس 80 درصد و حوادث رانندگی برون شهری نیز 11 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ضمن تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش طبس به منظور ارائه آموزش های لازم درباره آتش سوزی و مهار آن به دانش آموزان در سطح مدارس، تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن ایام چهارشنبه آخر سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، هر خودرو یا موتورسیکلتی که دچار تخلف یا ایجاد مزاحمت شود توقیف و تا 15 فروردین 93 در پارکینگ خواهد ماند.

فرمانده انتظامی طبس از مردم خواست برای رعایت حال افراد مسن، خردسال و بیمار برگزاری آیین چهارشنبه سوری را به حاشیه شهر برده تا به این طریق علاوه بر مراعات احوال دیگران، از وقوع حوادث ناگوار در سطح شهر جلوگیری کنند.

کشف محموله 61 کیلویی مواد مخدر در طبس

جلالیان یزدی نژاد همچنین از کنترل دقیق مبادی محورهای مواصلاتی شهرستان طبس توسط پلیس خبر داد و گفت: در سالی که گذشت توانستیم با کشف محموله 61کیلویی مواد مخدر و نیز محموله 30 هزار لیتری سوخت قاچاق برگ خدمت زرینی از پلیس را به یادگار بگذاریم.

وی با اشاره به افزایش کشف کالای قاچاق در طبس، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون کشف کالای قاچاق در ایست و بازرسی های شهرستان طبس، رشد 166 درصدی کشف پوشاک و پارچه خارجی، 130 درصدی کشف کفش های خارجی، 142 درصدی کشف لوازم آرایشی، 97 درصدی کشفیات سیگار، 46 درصدی کشف دام فاقد مجوز و افزایش 100 برابری کشف مواد سوختی را نشان می دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا