با توجه به كمبود منابع آب و كاهش ميزان بارندگي در شهر يزد شركت آبفا از شهروندان خواست تا در روزهاي پاياني سال و شروع خانه تكاني در مصرف آب صرفه جويي كنند .

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان يزد : در سال آبي 92-91 ميزان بارندگي در شهر يزد 9/83 ميليمتر بوده و در سال آبي 93-92 تا تاريخ 11 اسفند ماه ميزان بارندگي تنها 36 ميليمتر بوده است بنابراين مردم بايد كنترل بيشتري روي مصارف خود داشته باشند تا در آينده با بحران آب مواجه نشويم .

مدير دفتر روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آبفا با بيان اينكه صرفه جويي به عنوان يك وظيفه ي ملي شمرده ميشود گفت : مردم بايد مسئله ي كمبود آب را در شهر يزد جدي بگيرند و مصارف خود را با اين كمبود آب مطابقت دهند .

محمد حسين شرعياتي بيان كرد ما در يك منطقه اي با اقليم خشك و منابع آبي كم زندگي ميكنيم بنابر اين بايد صرفه جويي را امري ضروري بدانيم چرا كه در زمان مصرف آب هر يك دقيقه صرفه جويي باعث حفظ و ذخيره ي 5 الي 20 ليتر آب مي شود .

شرعياتي در ادامه عدم استفاده از آب به عنوان جارو ؛ صرف نظر كردن از مصارف غير ضروري و استفاده از شيرآلات استاندارد و وسايل كاهنده ي مصرف در منازل را از روش هاي موثر براي كاهش مصرف آب معرفي كرد .

وي با توجه به نزديك شدن به سال نو تاكيد كرد : شهروندان قبل از سفر و به هنگام خارج شدن از منزل نسبت به بستن شير فلكه بعد كنتور خود اقدام نمايند تا از بروز مشكلات و حوادث احتمالي كه باعث هدررفت آب و همچنين آسيب رساني به ساختمان مي شود جلوگيري به عمل آيد .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا