مربیان پرورشی در عرصه علم و دانش ، مدرک و معرفت خود را توأمان در همه ی زمینه ها به ویژه فناوری جدید بالا ببرند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش فعالان عرصه تریبت یزد اظهار داشت : مربیان پرورشی ، امروزه باید در عرصه علم و دانش مطلب ، مدرک و معرفت خود را توأم با هم در تمام زمینه ها به ویژه فناوری جدید ، بالا ببرند .

 دکتر " حمید رضا کفاش " افزود : امروزه با منع و حرکات های انفعالی نمی توان دانش آموزان را مدیریت کرد و دوره ی جدید ، دانش افزایی و ارتقای سطح کیفی جدید مربیان پرورشی را می طلبد و این مهم را می توان با دوره های ضمن خدمت معنادار و قوی ، میسر کرد .

کفاش با بیان اینکه حوزه پرورش باید محل رفت و آمد بزرگان و پیشکسوتان باشد ، ادامه داد : زمانی تربیت را با بوسیدن دست مربیان ، معلمان ، مرشد و شیخ ، معنا می کردند که متأسفانه این امر در بین دانش آموزان امروزی تضعیف شده است و باید با ورود پیشکسوتان به حوزه تربیت ، نسل جدید را با بزرگان به دور از هر گونه نگرش سیاسی پیوند دهیم .

وی ، شهدا را مناسب ترین الگو برای نسل امروز عنوان کرد و گفت : شهدا باید اسوه عام و خاص باشند

کفاش ، با اشاره به چهره های ارزشمند در عرصه پرورش در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تصریح کرد : برخی ها تا ذرّه ای روشن فکری در خود احساس می کنند ، تکرار حوادث ارزشی را مانعی برای پیشرفت تلقی می کنند ، اما باید بدانند که تکرار هر کار خوبی و آن هم ارزشی نه تنها باعث منع پیشرفت نمی شود بلکه زندگی را متنوع و نوای روشن فکری را در ذهن بیدار می کند .

وی اذعان داشت : ارزش ها هرگز عوض نمی شود و نخواهد شد بلکه آنچه باید تغییر کند روش ها و گفتمان است و این به معنای زیر پا گذاشتن اصول و مبانی نیست .

کفاش افزود : در دهه اول هرگز در آموزش و پرورش به دنبال آمار و کمیّت نبودیم و امروز اسیر کمیّت شده ایم ، چرا که کیفیّت در همه ی زمینه ها چه در دوره ی انقلاب و چه در زمان جنگ ، حرف اول را می زد .

وی با تأکید بر توسعه نیروی انسانی در حوزه پرورش گفت : امکانات و اعتبار در هر زمینه ، نقش خود را ایفا می کند اما بالاتر از آن ،  نیروی انسانی اصل است .

کفاش با بیان اینکه حوزه پرورش باید به  سمت کار رصد تربیت هدایت شود افزود : نباید فروش کرد که یک مربی پرورشی عین اسلام نیست ، بلکه جزئی از اسلام است و دیدگاه گذشته ، امروز جواب نخواهد داد ، بلکه مربی باید با رصد تربیتی ، مدرسه را برای تربیت بسیج کند .

وی از توسعه تجهیزات ، ساماندهی و افزایش اردوگاه های پرورشی در دوره جدید خبر داد  و گفت : در دوره جدید باید مطالب و سند تربیت را از دیگران مطالبه کنیم و قطعاً امور تربیت را رشد خواهد  داد.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : در آینده ، حوزه پرورشی گزارش کتبی نخواهد دید و ارزشیابی کیفی و حضور جایگزین خواهد شد که برای سال تحصیلی 93-94 مجموعه دستورالعمل های هر دوره به صورت کتاب آموزشی ارائه خواهد شد .

در ادامه ی این مراسم از خانواده شهدای امور تربیتی استان یزد تجلیل شد و چند تن از پیشکسوتان امور تربیتی  و نمایندگان مربیان ، نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف ارائه کردند .

 

***

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا