مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عناوین روزهای هفته ملی سلامت مردان ایرانی (سما) را تشریح کرد.

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عناوین روزهای هفته ملی سلامت مردان ایرانی (سما) را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر فروزنده کلانتری مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان مطلب فوق در این خصوص تصریح کرد: در کشور ما پیرو دستورالعمل هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایرانی (سما) با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خودشان و پیش گیری از بیماریها و تشخیص زود هنگام بیماریها و عوامل خطر نام گذاری می شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردان وبرای ایجاد فرصت کافی جهت انجام فعالیت‌ها، برنامه‌های مربوطه در هفته‌ای به همین نام هفته ملی سلامت مردان ایرانی (سما) برگزار می‌شود.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: با توجه به بار بیماری در جنس مذکر و به دلیل اینکه مهمترین علت سالهای از دست رفته عمر مردان در حوادث عمدی و غیرعمدی می گذرد لذا شعار امسال با نام " سوانح و حوادث در کمین مردان" انتخاب شده است که این شعار بر حوادث ترافیکی، شغلی و سایر حوادث از جمله سقوط و غیره تاکید دارد.

به گفته وی  نامگذاری روزهای هفته مذکور به شرح زیر است:

پنجشنبه اول اسفند۱۳۹۲، سلامت مردان و مرگ و میر ناشی از حوادث

جمعه دوم اسفند۱۳۹۲، سلامت مردان  و رعایت ایمنی در ورزش

شنبه سوم اسفند ۱۳۹۲، سلامت مردان  و رعایت ایمنی در محیط کار

یکشنبه چهارم اسفند۱۳۹۲، سلامت مردان  و رعایت ایمنی در محیط زندگی

دوشنبه پنجم اسفند ۱۳۹۲، سلامت مردان  و رعایت ایمنی در راه‌ها

سه شنبه ششم اسفند۱۳۹۲، سلامت مردان  و رعایت ایمنی ایمنی در حذف رفتارهای پرخطر

چهارشنبه هفتم اسفند ۱۳۹۲، سلامت مردان  و رعایت نکات ایمنی در رانندگی نامگذاری شده است.

 

 

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا