سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور اعضای شورا و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان برگزار و در خصوص تخلفات ساخت و ساز و خدمات نظام مهندسی بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهریان نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه ، موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یزد را از مسائل مهم شهر دانست و اظهار داشت: در آینده شهر را با مشکل روبرو خواهد کرد گرچه همین الان هم شهر آسیب می بیند.

وی مهمترین عامل عدم اخذ پروانه ساختمانی توسط مردم را معطلی و بالا بودن بهای خدمات آن ذکر کرد و تصریح کرد : چرا که مقدار پرداختی که مردم باید بابت تعرفه نظام مهندسی بدهند در بعضی موارد تا چند برابر تعرفه ای که به شهرداری پرداخت میکنند در حالی که خدمات شهرداری در مقایسه با خدمات نظام مهندسی بیشتر است.

حجت الاسلام مطهريان اظهار امیدوری کرد با تعامل بیشتر بین شهرداری و نظام مهندسی و پایین آمدن سطح توقعات هر دو طرف شاهد کاهش تخلفات ساختمانی و بالا رفتن امنيت رواني مردم در شهر باشیم.

وی همچنین گفت : نمی توان تعرفه هایی که در تهران و شهرهای بزرگ از مردم گرفته می شود را در شهرهای کوچکتر مانند یزد هم گرفت چرا که ارزش افزوده ای که در شهرهای بزرگ است به مراتب بیشتر از یزد است.

سید حسین اعلایی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به ایجاد تعامل بیشتر بین شورا ، شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان گفت : نظام مهندسی باید به مالک و مردم خدمت بدهد ایجاد و افزایش تعرفه نظام مهندسی به این علت است که مالک احساس کند که نظام مهندسی مشاور خوبی جهت ساخت و سازهای اصولی برای آنان می باشد.

وی با بیان اینکه نرخ خدمات نظام مهندسی تنها در یزد است افزود : با مذاکرات قبلی با شورا درخصوص بعضي اقشار تخفيفاتي اعمال مي شود.

مهندسی اعلایی با تاکید بر اینکه نظارت نظام مهندسی در جهت کاهش تخلفات ساختمانی می باشد ، گفت : در حال حاضر برای اقشار کم درآمد و همچنین کاهش تخلفات ، آژانس خیرین مهندسی تشکیل شده است.

وی افزود : در صورتی که مالکان از سازه های مناسب و بروز در ساخت و ساز خود استفاده کنند شامل تخفیف تعرفه نظام مهندسی می باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با تاکید بر نظارت مضاعف و کیفی تر در شهر خواستار معرفی نماینده شورا و شهرداری در کارگروه نظارت مضاعف شد .

وی خاطرنشان ساخت : نظام مهندسی با تدابیری که اندیشیده زمان صدور پروانه ساختمان را کاهش خواهد داد و قرار است که دفاتر کارگزاری با نظام مهندسی هماهنگ شوند و از طریق سایت و سیستم کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

در ادامه شيخ عباس زارع سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد در خصوص رعايت حال شهروندان و عدم نگاه كاسب كارانه به مسائل ساخت و سازها تاكيد كرد و خواستار استمرار اين جلسات شد.

در پایان مقرر گردید با توجه به نظر همه شركت كنندگان در جلسه ،جهت تعامل و هماهنگي بيشتر در راستاي حل مشكلات و معضلات ساخت وساز و مسائل مرتبط پس از هماهنگي بين نظام مهندسي و شوراي اسلامي شهر جلسات ديگري به صورت مستمر تا رسيدن به تفاهم بيشتر برگزار گردد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا