امیرترقی نژاد/عضو انجمن روابط عمومی ایران

قراراست بعد از چند ماه بلاتکلیفی، ریاست روابط عمومی استانداری یزد را جوانی خوشنام تحویل گیرد.این قدم حضور سبزگونه این عزیز اگرچه دیرهنگام است ،اما به هرحال، حضور یک تحصیل کرده ناب رشته روابط عمومی برای استانداری یزد یک قدم روبه جلو به شمار می رود.درمی یابم که وقتی استاندار یزد گفت در انتصاب های خود اگرچه تاخیر دارم ولی سعی خواهم نمود همراه با تدبیر و تعقل باشد مصداق همین انتصاب جدید رییس روابط عمومی باشد.

به هر روی، دولت جدید نیز در حالی برنامه های خود را آغاز نموده که به اعتقاد خیل عظیمی از کارشناسان همچنان اطلاع رسانی و تحلیل رویدادهای که می تواند قدم های روبه جلویی در عرصه های گونه ازظرفیت های پیدا و پنهان استان یزد باشد مغفول مانده است.

برنامه های متنوع و از همه مهمتر حل نمودن ظرافت گونه های بخش عظیمی از مشکلات که درسرلوحه کاری استاندارجدید یزد بعنوان مقام عالی دولت در استان یزدقرارگرفته است این موضوع رابرای کارشناسان روابط عمومی از اهمیتی دوچندان برخوردارنموده است.

البته صد حیف که این ظرافتهای استاندارسپید گونه نگین کویرایران به روایتی از چند پارگراف خبر خلاصه می شود درحالیکه می توانست با ارائه تحلیل و سبک گزارش های جدید خبری که در مطبوعات کشوری رنگ و روی جدید یافته انتشار یابد.

لذا، روابط عمومی استانداری باید با حوصله و ارتباط عمومی قوی به تجزیه و تحلیل افکار درون و برون سازمانی بپردازد و آن را به مدیران استان ارائه کند تا بتوان بهترین تصمیم ها را در حوزه مدیریتی اتخاذ کنند.این دیدگاه به هرحال می تواند با حضور این مدیرخوشنام روابط عمومی از تغییری جدید در این حوزه خبردهد.البته، منکر فعالیت های گذشته و عملکرد فعلی روابط عمومی نیستیم.

همکاران من در طی این سالیان گونه ای دیگر از فعالیت های روبه جلو در عرصه روابط عمومی استانداری را به نمایش گذاشتند که ارائه سند روابط عمومی از اقدامات ارزنده ای بود که نباید به سادگی از کناران گذشت.

اما دراین چند سال درارتباط متقابل روابط عمومی و رسانه این نهاد که می توانست یک پدرمعنوی برای روابط عمومی های استان و هم مطبوعات باشد با راهنمایی ها و مشاوره های غلط برخی دوستان تندرو خود راهی به بیراههه رفتند، که رفع ان نیازمند همتی با تدبیر از سوی مدیر جدید روابط عمومی استانداری یزد خواهد بود.نباید فراموش کرد که امروزه يكي از مهم‏ترين و حساس‌ترين وظايف روابط‏عمومي‌ها در بعد برون سازماني برقراري ارتباطي صحيح و انديشمندانه برپايه عقل و خرد با رسانه‌هاي جمعي است.

واقعیت ان است که روابط‏عمومي‌ها و رسانه‌هاي جمعي به عنوان دو كانون مهم از نظام ارتباطي و اطلاع‌رساني نقش تعيين كننده‌اي در افزايش آگاهي‌هاي عمومي جامعه و فرهنگ‌سازي و تنوير افكارعمومي، برعهده دارند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا