نشست هم اندیشی روسای هیاتهای شنا، شیرجه و واترپلو شهرستان ها با رویکرد بررسی وضعیت موجود و ارائه راهکارهای آن با حضور مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور عباس دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، علی اصغر حسینی معاون توسعه ورزش این اداره کل ، محمدرضا باغستانی رئیس هیئت شنا شیرجه و واترپلو استان، روئسای شهرستان ها و مسئولان کمیته های مختلف هیئت استان برگزار شد ، پیرامون مسائل و مشکلات این رشته های ورزشی در شهرهای مختلف بحث و تبادل نظر شد.

دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه هیئت شنا، شیرجه و اترپلو استان یکی از هیئتهای ورزشی فعال در استان یزد است گفت: تلاش های این هئیت و سایر روسای این هئیت در شهرستان ها قابل تقدیر است  که با توجه به محدودیتها   در این مدت نسبت به برگزاری لیگهای مختلف و همچنین اعزام تیم ها به مسابقات کشوری ، تلاش خوبی را داشته اند .

وی افزود: در برنامه های ورزشی باید حوصله و صبر داشت تا به نتجیه منجر شود. به دنبال برنامه ریزی و تفکر باید اراده انجام آن نیز وجود داشته با شد، البته حمایت های مسئولین نیز باید همراه آن باشد.

دهقان از مسئولان هیئت های شهرستانی خواست برنامه های خود را بر اساس فرهنگ و اقلیم هر منطقه برنامه ریزی و مدیریت کنند.

وی به برخی موانع بر سر راه اجرای برنامه های ورزشی اشاره کرد و گفت بعضا برخی ماده های قانونی امکان حمایت از برخی فعالیت ها را مانع میشود ولی باید با توکل به خدا در صدد رفع موانع برآمد.

دهقان به مباحث آب در مانی اشاره کرد و گفت باید با همکاری با ارگانهای مختلف آب درمانی در استان تبدیل به فرهنگ شود. وی همچنین به لزوم نگهداری از تاسیسات و امکانات موجود اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر فعالان این حوزه شد.

باغستانی رئیس هیئت شنا شیرجه و واترپلو استان هم  در ابتدای این جلسه با یاد از مرحوم اسکندر اصلانی رئیس اسبق این هیئت در استان موفقیت های موجود را مرهون زحمات و تلاش های ورزشکاران و مدیران گذشته دانست که بی هیچ چشمداشتی فعالیت کرده اند.

وی یزد را یکی از استان های صاحب سبک در عرصه ورزش های شنا، شیرجه و واترپلو در کشور دانست و افزود: نگاهی به مقام ها و رتبه های کسب شده توسط ورزشکاران یزدی نشان می دهد یزدی ها در این رشته حرف های زیادی برای گفتن دارند.

باغستانی خاظرنشان کرد باید با برنامه ریزی و آموزش و برگزاری مسابقات مختلف ورزشکاران نوجوان و جوان را برای حضور در میادین ملی و بین المللی آماده کنیم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه، واترپلو استان یزد به ارائه گزارشی از فعالیت های اخیر هیئت پرداخت و گفت تا کنون تیم های مختلفی برای رشته های شنا و واترپلو در استان به مسابقات مختلف اعزام شده اند که نتایج خوبی نیز کسب کرده اند ولی با این حال باید در سال آینده رتبه های یک تا سوم را در مسابقات و رشته های مختلف کسب کنیم.

وی به آموزش به عنوان مهمترین برنامه هیئت قلمداد کرد و گفت: باید در رشته های مختلف با حضور مربیان ملی و استانی دوره های مستمر آموزشی برگزار شود و این مهم باید در شهرستان ها جدی گرفته شود.

باغستانی از ضرورت برگزاری مسابقات مختلف در استان در رشته های مختلف خبر داد و گفت: برگزاری  مسابقات مختلف باعث افزایش اعتماد به نفس و همچنین محک تیم ها برای شرکت در مسابقات مختلف خواهد شد.

در ادامه این جلسه روسای هیئت شهرستان ها به مشکلات موجود و برنامه های خود پرداختند که با حضور مقامات اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری شد.

همچنین در انتهای جلسه از خدمات ارزشمند کاظم باغستانی از پیشکسوتان شنای استان با اهدای لوحی از سوی وزیر ورزش و جوانان توسط مدیر کل ورزش و جوانان تقدیر به عمل آمد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا