به گزارش یزدفردا، با دو روز تاخیر به مناسبت "روز دانشجو" دومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع"توافقات ژنو" در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور طبس برگزار شد.

"مصطفی غلامی" مسئول سیاسی ناحیه مقاومت سپاه طبس در ابتدای این نشست به عنوان داور و صاحبنظر این حوزه به بیان توضیحاتی در خصوص روند تحولات مساله هسته ای ایران و توافقات تازه کشورمان در ژنو پرداخت.

دو نفر از دانشجویان به عنوان موافق توافق ژنو و دو نفر از دانشجویان به عنوان مخالف به طرح دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و سپس چند نفر از دانشجویان از میان حاضرین ضمن طرح سوال، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

"غلامی" با تشکر از دولت برای تلاش برای از میان برداشتن تحریم ها افزود: بنا به گفته ی مقام معظم رهبری ما به تیم مذاکره کننده اطمینان داریم ولی از سوی دیگر به آمریکا هیچ اعتمادی نداریم.

وی گفت: مذکره ها خوب بود اما باید بیشتر به آن توجه شود و حداکثرها را بخواهیم و حداقل ها را بدهیم ،نگذاریم خون شهیدانمان پایمال شود.

وی با ذکر دلایل بی اعتمادی ایران علیه آمریکا به این مسئله اشاره کرد که شعار مرگ بر آمریکا از آموزه های دینی ما گرفته شده است.

مسئول سیاسی ناحیه مقاومت سپاه طبس تاکید کرد که ما باید ماهیگیری را یاد بگیریم نه اینکه ماهی را بدستمان بدهند.انسان در سختی ها ساخته می شود و زمانی که ما را تحریم کردند "احمدی روشن"ها پیدا شدند.

دلیل اینکه آمریکا حاضر شد پای میز مذاکره بنشیند، مقاومت ملت ایران از آغاز تا کنون است. و حال اگر ما به جایی رسیده ایم ، مدیون تمامی دولت ها از ابتدا تا کنون هستیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا