سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي ايران مي‌گويد که چون احساس کرده به حضورش نياز بوده بار ديگر به تيم ملي کشتي بازگشته است.

محمد بنا درباره بازگشتش به تيم ملي کشتي فرنگي عنوان کرد: شب گذشته جلسه‌اي با رسول خادم برگزار و پس از آن صحبت‌ها احساس کردم شرايط به گونه‌اي است که به من احتياج دارند و نياز است تا به کشتي فرنگي بازگردم.

به گزارش تسنيم،وي در پاسخ به اين سوال که با وجود انتخاب حسن بابک به عنوان مدير تيم‌هاي ملي کشتي فرنگي و با توجه به مشکلات گذشته آيا حاضر به همکاري با او هست، عنوان کرد: بابک قبلا هم در کنار من بوده و ما با هم کار کرده‌ايم. او انسان بزرگي است و من براي او احترام زيادي قائلم.

آقاي خاص کشتي فرنگي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه تکليف ناصر نوربخش چه مي‌شود خاطرنشان کرد: هر کسي براي خودش بزرگ است و هرکه دوست داشته باشد مي‌تواند کار کند و مفيد باشد. کادر فني‌ام را هنوز انتخاب نکرده‌ام و تنها صحبت‌هايي با سرپرست فدراسيون کشتي انجام دادم تا کادرفني‌ام را خودم انتخاب کنم. در همه جاي دنيا روال اين است که انتخاب کادر فني تيم‌هاي ملي برعهده سرمربي تيم است.

بنا افزود: ايرج اسفندياري‌فر، رسول جزيني و حسام‌الدين جعفري از جمله نفراتي هستند که مدنظر من قرار دارند و احتمالا بار ديگر با آنها همکاري خواهم کرد. در ارتباط با نوربخش هم بايد بگويم گويا او مي‌خواهد مستقل کار کند. نوربخش گفته مي‌خواهد مستقل باشد هرچند من مشکلي ندارم و هر کسي که مشکل دارد بايد آن را برطرف کند.

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي ايران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا از وجود هاشم‌زاده در کادر فني استفاده خواهيد کرد، گفت: هاشم‌زاده پيش از اين به عنوان مربي تيم جوانان انتخاب شده و براي تيم بزرگسالان در جلسات آينده با تشخيص خودم کادر را انتخاب خواهم کرد.

بنا در خصوص استفاده از برخي از کشتي‌گيران در اوزان بالاتر به تسنيم گفت: بسياري از مسائل در روزهاي آينده مشخص مي‌شود. تازه امروز بازگشتم به کشتي فرنگي قطعي شده و از اينکه پس از مدت‌ها به کشتي فرنگي بازمي‌گردم بسيار خوشحالم. بعد از حدود يک سال قرار است بچه‌ها به اردوها برگردند و ما 23 آذرماه به نخستين اردوي خود مي‌رويم و دور هم جمع مي‌شويم ولي آنچه مشخص است اين است که سال سختي را در پيش داريم و براي اينکه در مسابقات جهاني موفق باشيم بايد خيلي بيشتر از گذشته تلاش انجام دهيم.

بهترين مربي جهان در سال 2010 و 2011 ادامه داد: بايد شرايطي را فراهم کنيم و براي اينکه حداقل بتوانيم موفقيت‌هاي گذشته را تکرار کنيم بايد بيشتر تلاش کنيم. کشتي فرنگي ايران از همه کشورهاي دنيا سرتر است و تنها کمي به آرامش، روحيه، دقت‌نظر و نگاه مثبت وزارت ورزش نياز دارد. به اعتقاد من فوتبال ورزش اول بوده و اصلا کشتي ورزش اول نيست اما آيا کشتي ورزش ملي ما به حساب مي‌آيد يا خير؟ به همين دليل بايد نگاه ويژه‌اي به آن داشت تا در مسابقات جهاني 2014 نيز بتوانيم مدعي باشيم. نزديکي اين مسابقات با بازي‌هاي آسيايي کار را کمي سخت مي‌کند اما اميدوارم در هر 2 پيکار پيروز و پرمدال باشيم.

بنا در پاسخ به اين سوال که گفته‌ايد قصد داريد در بازي‌هاي آسيايي 5 يا 6 مدال بگيريد عنوان کرد: اينگونه نيست، مگر مي‌شود تمامي مدال‌ها به ما برسد و حتما يک مدال باقيمانده نيز از آن عراق خواهد شد! اکنون کشورهاي آسيايي بسيار پيشرفت کرده‌اند اما اين به معناي آن نيست که ما نتوانيم صاحب مدال طلا شويم. در بازي‌هاي آسيايي تلاش براي کسب طلا بايد بسيار زياد باشد. تا مي‌توانيم تلاش مي‌کنيم تا مدعي باشيم و براي طلا نيز مي‌جنگيم. ما در اوزان 60،66،84،96 و 120 کيلوگرم شانس زيادي داريم تا براي کسب مدال طلا بجنگيم اما در وزن 55 و 74 کيلوگرم کار کمي سخت است و شايد بايد بگويم با نگاه کمتري به مدال‌هاي اين 2 وزن نگاه مي‌کنيم.

وي افزود: سعيد عبدولي در وزن 74 کيلو به ميدان نمي‌رود و او از نظر من همچنان کشتي‌گير وزن 66 کيلوگرم است. نوروزي نيز گفته قصد دارد به 66 کيلو بيايد و بايد در ارتباط با اوزان پس از برپايي اردوي جديد تصميم نهايي را بگيرد. برخي از کشتي‌گيران به اوزان بالا مي‌روند و برخي نيز به اوزان پايين مي‌آيند اما اکنون تصميم نهايي را نمي‌گيريم. جدا از آن سال آينده شايد اوزان کشتي‌گيران نيز تغيير کند و مجبور شويم براساس آن نفراتمان را انتخاب کنيم.

سرمربي تيم ملي کشتي‌فرنگي کشورمان در پاسخ به اين سوال که فرآيند انتخابي تيم ملي نيز از اين پس اجرا مي‌شود، به تسنيم گفت: در ارتباط با مسابقات انتخابي با خادم صحبت کردم و اينکه گفته شده بود مسابقات انتخاباتي را برگزار نمي‌کنم درست نيست. مشکلي با برگزاري فرآيند انتخابي ندارم و اين فرآيند انجام مي‌شود ولي بايد در جلسه شوراي فني با حضور خادم و اعضاي فني صحبت کنم اما در مجموع انتخابي را داريم و اينگونه نيست که به دنبال انتصاب باشم. هرچند هميشه استثنايي بوده و بايد بنا به شرايط موجود تصميمات اتخاذ شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا