عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال تنها ضعیف تیم ملی فوتبال ایران را نداشتن بازی تدارکاتی و اردوهای خوب دانست.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ایران در گروه بسیار کاملی قرار دارد. آرژانتین یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال از آمریکای جنوبی است با بازیکنان خوب و پرستاره. مربی آرژانتین یکی از مربیان برتر دنیا است و این تیم از کلاس، اعتبار و قدرت بی‌نظیری در دنیا بهره می‌برد. پس دیدار برابر آرژانتین بسیار سخت خواهد بود.

وی درباره تیم نیجریه نیز گفت: ما باید نیجریه را بررسی کنیم. این تیم یک بار قهرمان المپیک شده، در بازی‌های جوانان و زیر 20 سال فیفا قدرتمند بوده و همیشه حرف اول را زده است و سبک فوتبال آفریقا را دارد. قدرت فیزیکی، دوندگی بالا و سرعت در تیم نیجریه حرف اول را می‌زند و ایران برابر این تیم باید از لحاظ جسمانی و دوندگی کم و کسر نداشته باشد.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره تیم بوسنی‌وهرزگوین که نماینده شرق اروپا است، گفت: این تیم 2 بازی سخت مقابل اسلوواکی و یونان داشت تا به جام جهانی رسید. یک بار اسلواکی را شکست داد و یک بار باخت. حاصل بازی‌اش با تیم قدرتمند یونان یک مساوی و برد بود. پس تیم بوسنی ثابت کرده که یکی از تیم‌های خوب اروپا است، چرا که شکست دادن تیم‌های فوق نشان از قدرت این تیم دارد. اگر فکر کنیم بوسنی تیمی ضعیف است، کاملاً در اشتباهیم.

محصص ایران را نماینده قدر آسیا خواند و تاکید کرد: تیم ایران دارای بازیکنان تکنیکی است. ما صاحب بازیکنان خوبی هستیم که در تیم‌های درجه یک و برتر دنیا بازی می‌کنند. بازیکنانی که نظم و انضباط در تیم‌شان حرف اول را می‌زند. تنها نکته منفی که ایران برابر دیگر تیم‌ها دارد نداشتن بازی تدارکاتی و اردوهای خوبی است اما چون کادر فنی خوبی داریم می‌توانیم در این گروه نتیجه مطلوبی بگیریم.

وی افزود: بازی اول ما مقابل نیجریه مهم‌ترین بازی است. اگر بتوانیم نیجریه را شکست دهیم هم با روحیه بالا در 2 بازی دیگر حاضر می‌شویم و هم آماده‌تر و با اعتمادبه‌نفس بالاتری برای صعود به دور بعد بازی خواهیم کرد. در حال حاضر آرژانتین از تیم‌های دیگر شانس بیشتری دارد که به عنوان سرگروه و به راحتی به مرحله بعد صعود کند، چرا که کشور همسایه برزیل است و تماشاگران زیادی برای بازی این تیم با رقبایش به ورزشگاه خواهند رفت.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خاتمه تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم بعد مسافت بسیار زیاد در برزیل است. به برزیل رفتن یعنی از یک قاره به قاره دیگر باید برویم. معتقدم مسافت شهرها خیلی اذیت کننده است. حتی یکسری از مربیان به خاطر درجه حرارت آب‌وهوایی و بعد مسافت ناراحت هستند اما در مجموع امیدوارم تیم ملی ایران با استفاده از دانش کادر فنی و تجربه بالای بازیکنان حاضر در این تیم، بتواند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا