یزدفردا :سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ خبرداغ رسانه های داخلی و خارجی "محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به حسن روحانی، از وی برای شرکت در مناظره‌ای صریح و روشنگر دعوت کرد.
 

به گزارش یزدفردا، متن کامل نامه احمدی‌نژاد خطاب به روحانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی

رئیس‌محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پایه" "انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه" به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی‌، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود.

اینجانب با تاکید مجدد بر لزوم تحکیم‌ دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به ویژه در شرایط کنونی، این روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده، صادقانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نیز قشر وسیعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی، وظیفه خود می‌دانم، چرا که بار مسئولیت پیشرفت آتی ایران عزیز عمدتا و همچنان بر دوش این عزیزان خواهد بود. بدیهی است که جفا بر این خیل عظیم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور نماید.

خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول ۸ سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم‌سابقه در جای‌جای میهن اسلامی به موازات دشمنی‌های بیگانگان، حجم کم‌نظیر ناملایمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده‌ایم.

همچنین در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت‌ انتخاباتی و ما لا پاسخگویی- آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود- به خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صاینت از آرا مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم، ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمایت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مخلص و سخت‌کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چیزی که موجب مزید نگرانی شده این است که نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحیح و آمارهای نادرست از وضعیت کشور چه بسا به تصمیم‌سازی‌های ناصواب در عرصه سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی و تضعیف امید و نشاط ملی بینجامد.

از این رو با تاکید مجدد بر این دعوت به عنوان قطره‌ای از اقیانوس ملت ایران، آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم.

خادم ملت ایران

محمود احمدی‌نژاد

 

واکنش ها
برخی حامیان محمود احمدی نژاد فتواستریپ مناظره وی با حسن روحانی را در فضای مجازی منتشر کردند


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_37843.jpeg



احمدی‌نژادمناظره باچه کسانی را نپذیرفت؟
 سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
 
 
خرداد ماه سال ۸۸ و پس از آنکه احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی، بخشی از سخنان خود را به نقش هاشمی در انتخابات اختصاص داد و وی را رقیب اصلی خود و صحنه گردان انتخابات عنوان کرد؛ هاشمی احمدی نژاد را به مناظره با خود دعوت کرد.

به گزارش  نیمروز، همواره بسیاری از افرادی که دارای تریبون رسمی هستند؛ دیگران را به کم کاری و ضعف مدیریتی متهم میکنند و آنهایی که تریبون خاصی در اختیار ندارند؛ تلاش می کنند تا با دعوت رقیب به مناظره از این امکان استفاده کرده و موضع خود را به گوش مردم رسانده و خود را محک بزنند.

در این میان برخی نیز صرفا برای آنکه خود را مطرح کنند چنین درخواست هایی را برای یک مسئول ارسال کرده و علاقه دارند سریعا آن را رسانه ای کنند.

صبح امروز محمود احمدی نژاد در واکنش به گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم، روحانی را دعوت به مناظره کرد. احمدی نژاد در نامه خود به روحانی آورد ه است: «با آنکه اینجانب حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پایه" انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود-به اقتضای مصالح کشور بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بیشمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آنطور که هست مورد تصدیق و تأکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر رو به جلوی کشور دریغ نشود.»

اما نکته جالب توجه اینکه ایامی که تریبون در اختیار احمدی نژاد بود، بسیاری از گروهها و چهره ها تلاش در رسانه ها احمدی نژاد را دعوت به مناظره می کردند؛ اما هیچ کدام با پاسخ مثبت رئیس جمهور وقت مواجه نشد:

نماینده اصلاح طلبان و درخواست مناظره با احمدی نژاد

فروردین ماه سال ۸۷ حسین مرعشی رئیس، سخنگو و معاون کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران در یک نشست مطبوعاتی، هدف اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم را تشریح کرد.

حسین مرعشی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی دولت و نیز برخی اخبار مبنی بر کاهش تورم گفت؛ اینکه چه اتفاقی افتاد که تورم از ۱۱ درصد به رقم فعلی رسیده بهتر است مسوولیت اشتباهات پذیرفته شود. مرعشی در پایان گفت؛ من شخصاً آماده مناظره با آقای احمدی نژاد در تلویزیون درباره مسائل اقتصادی هستم.

مرعشی در آن زمان هیچ سمت رسمی نداشت و پیش از آن عضویت در حزب کارگزارن، ریاست سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمان را در کارنامه داشت

وقتی چند زندانی سیاسی احمدی نژاد را دعوت به مناظره کردند!


ایامی که محمود احمدی نژاد در رابطه با مسائل جهانی اوباما را دعوت به مناظره در مقر سازمان ملل کرد؛ چند زندانی سیاسی خود را وکیل مدافع اوباما یافتند و از احمدی نژاد برای مناظره دعوت به عمل آوردند.

احمدی نژاد در همایش ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد: طی چند سال گذشته، هر سال اعلام می کردیم حاضریم هنگامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می آییم، با جورج بوش در برابر رسانه ها گفت و گو کنیم. بعد گفتند که بوش از گفت و گو واهمه دارد؛ ما هم گفتیم اشکال ندارد برای گفت و گو مشاورانش را هم بیاورد. وی با دعوت از آقای اوباما برای شرکت در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: در این گفت و گو آماده ایم تا راه حل مسائل جهان را روی میز بگذاریم تا ببینیم روش چه کسی بهتر است.

در واکنش به این سخنان رئیس جمهور وقت؛ عیسی سحر خیز، رفیعی، مهدی محمودیان، مسعود باستانی و طبرزدی از زندان رجایی شهر احمدی نژاد را دعوت به مناظره کردند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا روحانی در صورت علاقه به برگزاری مناظره؛ خود این دعوت را اجابت خواهد کرد و یا اینکه یکی از معاونین و وزرا را برای این مناظره انتخاب خواهد کرد!

مجید انصاری و آمادگی کامل مناظره با احمدی نژاد


در کوران انتخابات سال ۸۸ و پیش از مناظرات میان کاندیداهای ریاست جمهوری، مجید انصاری (معاون پارلمانی دولت روحانی) احمدی نژاد را دعوت به مناظره کرد.

انصاری که در آن عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و پیش از آن معاونت دولت خاتمی را بر عهده داشت با دعوت از احمدی نژاد جهت مناظره گفت: «اصل ۴۴ قانون اساسی را یکی از سد های مانع دولت های آقای هاشمی و خاتمی در عرصه سیاست های اقتصادی بود. مدیریت شایسته آقای خاتمی با کمک مقام معظم رهبری برای همیشه و به طور زیربنایی این مشکل را حل کرد و قرار شد سیاست های اصل ۴۴ نوشته شود. دولت آقای احمدی نژاد در آغاز راه مانعی که در دولت های گذشته همانند کوه از رشد و پیشرفت جلوگیری کرده بود برداشته شدو زمانی که شروع به کار کردند سیاست های اصل ۴۴ در اختیارشان بود.»

هاشمی رفسنجانی احمدی نژاد را دعوت به مناظره کرد

خرداد ماه سال ۸۸ و پس از آنکه احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی، بخشی از سخنان خود را به نقش هاشمی در انتخابات اختصاص داد و وی را رقیب اصلی خود و صحنه گردان انتخابات عنوان کرد؛ هاشمی احمدی نژاد را به مناظره با خود دعوت کرد.

هاشمی در نامه ای به عزت الله ضرغامی با درخواست امکان حضور خود در صداوسیما و مناظره با احمدی نژاد گفت: «در پی مناظره شب گذشته مورخ ۱۳/۳/۸۸۸ در شبکه سه سیما، میان جناب آقای محمود احمدی نژاد و جناب آقای میرحسین موسوی و نسبت دادن دروغ ها و تهمت های مکرر به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ایشان و ایجاد شبهه در فضای انتخاباتی توسط آقای احمدی نژاد که فرصت دفاع و پاسخگویی نیز وجود نداشت، خواهشمند است دستور فرمایید قبل از اتمام مهلت، در اسرع وقت فرصتی مناسب در همان شبکه، جهت پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص موارد کذب ادعا شده فراهم گردد.»

هرچند که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری سال ۸۸ بسیاری این مناظره را ناممکن و در راستای ایجاد تنش در جامعه تلقی میکردند؛ سرانجام در آن ایام این مناظره برگزار نشد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس وقت مجلس خبرگان نتوانست با احمدی نژاد مناظره کند.

یش‌بینی داوود احمدی‌نژاد از نتیجه مناظره احتمالی برادرش و روحانی

 سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲

داوود احمدی نژاد گفت: نتیجه مناظره احتمالی که بین روحانی و احمدی نژاد برگزار شود به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که از جلسه سوال مجلس از احمدی نژاد حاصل شد.

به گزارش  ایران خبر، داود احمدی نژاد گفت: نتیجه مناظره احتمالی که بین روحانی و احمدی نژاد برگزار شود به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که از جلسه سوال مجلس از احمدی نژاد حاصل شد.

برادر رییس جمهور سابق با بیان اینکه از جزییات نامه احمدی نژاد به روحانی اطلاع ندارد به ایران خبر گفت : نمی دانم در این نامه چه چیزی نوشته شده است و در جریان جزییات آن نیستم اما با توجه به شناختی که از برادرم دارم ، نتیجه آن را شبیه سوال مجلس از رییس جمهور در زمان وی می بینم ، یعنی همان اتفاقات و همان رویکردی که در این جلسات رخ داد ، در مناظره احتمالی رییس جمهور فعلی و پیشین تکرار خواهد شد.

وی در ادامه گفت : احتمالا احمدی نژاد در این جلسه به مسائل اقتصادی اشاره خواهد کرد و درباره پرونده هسته ای نیز مدعی خواهد شد من انرژی هسته ای را به عرش بردم و شما به فرش آوردید.

داوود احمدی نژاد همچنین درباره گزارش ۱۰۰ روزه رییس جمهور گفت : در این گزارش روحانی تنها ۳۵ دقیقه احمدی نژاد را کوبید درحالی که باید می گفت که خودش چه آورده است.

واکنش تند صادق به نامه احمدی‌نژاد
 سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
 
 
مشاور رئیس‌جمهور گفت: پیش از این دولت، درگیر بگم‌بگم‌ها و بگوبگوها بوده است، اما دولت یازدهم به دنبال رفع مشکلات و درمان دردهای ملت است.

محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نامه امروز محمود احمدی‌نژاد به حسن روحانی و دعوت از وی برای حضور در یک مناظره، گفت: در شرایط کنونی نگاشتن این نامه دردی را از کشور دوا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و دولتش به دنبال درمان دردهایی از کشور است که کشور ۸ سال درگیر آن بوده و مردم دچار آن بوده‌اند،‌ افزود: مردم به اندازه کافی دست به گریبان مشکلات متعدد هستند و نباید با چنین اقدامایت ذهن مردم را درگیر کرد.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: پیش از این دولت، درگیر "بگم‌بگم‌ها" و "بگو بگوها" بوده است، اما دولت یازدهم به دنبال رفع مشکلات و درمان دردهای ملت است.

انتقاد بقایی از واکنش مشاورین رئیس‌جمهور به نامه احمدی‌نژاد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲
 
 
معاون اجرایی احمدی‌نژاد در دولت دهم، از اظهارات مشاوران رئیس‌جمهور درباره نامه احمدی‌نژاد به روحانی، انتقاد کرد.
 

حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اعلام آمادگی رئیس‌جمهور سابق مبنی بر برگزاری یک مناظره با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیرامون مواردی که در گزارش ۱۰۰ روزه مطرح شده است، گفت: اظهاراتی که از سوی آقای روحانی در گزارش ۱۰۰ روزه مطرح شد، اطلاعات درستی نبود.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد، آقای روحانی را به یک مناظره در فضای دوستانه و صمیمی دعوت کرده است. بنده تعجب می‌کنم و دیده‌ام که مجموعه اطرافیان آقای روحانی واکنش‌های خیلی تندی از خودشان نشان داده‌اند و حتی در مواردی توهین هم کرده‌اند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق در ادامه اظهار داشت: این موضوع از مجموعه‌ای که معتقد به تدبیر و اعتدال و اینگونه حرف‌هاست، جای تعجب دارد. آنها نشان می‌دهند که به شعارهایی که داده‌اند پایبند نبوده‌اند و مردم نیز به خوبی دارند این مجموعه را می‌شناسند. اتفاقی نیفتاده و بنده نمی‌دانم چرا آنها وحشت کرده‌اند و از چه چیزی می‌ترسند.

بقایی در ادامه تاکید کرد: واکنش‌هایی که نشان می‌دهند متاسفانه واکنش‌های توهین‌آمیزی است و منطقی نیست. آقای روحانی صحبتی کرده و آقای احمدی‌نژاد هم درخواستی از وی داشته، قضاوت را هم به عهده افکار عمومی گذاشته است. اینکه آقای صادق تند صحبت می‌کند و آقای ترکان نیز بی‌ادبانه صحبت می‌کند، نمی‌دانم چنین رفتارهایی را چه بنامم.

وی همچنین تصریح کرد: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور می‌گوید که مدیریت اجرایی ۸ سال گذشته باید در محکمه پاسخگو باشد؛ همین شخص خودش پرونده قضایی دارد. تعجب می‌کنم که چه کسانی علیه چه کسانی حرف می‌زنند، البته اسناد و مدارک صحبت‌هایم موجود است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق افزود: به عنوان مثال، آقای ترکان خیلی بی‌ادبانه صحبت کرده و اصلا توهین کرده است، البته اینها از این جهت خوب است که مردم بدانند مشاورین دولت یازدهم چگونه فکر می‌کنند و چگونه حرف می‌زنند و طبیعتاً چگونه رفتار می‌کنند.

بقایی خطاب به رئیس‌جمهور و دولت یازدهم گفت: اگر شما ادعا دارید که اطلاعات‌تان درست است و به موارد مسلط هستید و آنچه که به مردم گفته‌اید، حقیقت بوده است، چرا اینقدر برآشفته شده‌ و وحشت کرده‌اید. اتفاقا شما باید استقبال کنید و فرصتی است برای اینکه حرف‌هایتان در گزارش ۱۰۰ روزه اثبات کنید.

وی اظهار داشت: متاسفانه اینگونه نیست و ما شاهدیم که در مقابل وحشت کرده‌اند و موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند که خیلی موضع‌گیری‌های تندی است و البته این یک نمونه‌ای است از اینکه مردم و افکار عمومی بتوانند بهتر در مورد چنین رفتارها و برخوردهایی قضاوت کنند.

بقایی در ادامه افزود: دعوت به مناظره به نوعی دعوت به پاسخگویی به افکار عمومی است. قضاوت را باید به عهده مردم بگذاریم. به هر حال دو رئیس‌جمهور سابق و فعلی با هم مکاتبه کرده‌اند، دیگران چرا وسط می‌آیند و برای طرفین تعیین تکلیف می‌کنند.

پاسخ رئیس‌جمهور به درخواست مناظره احمدی‌نژاد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۹۲
 
FLV Video
 
چندی پیش حجت الاسلام روحانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن انتقاد از صداوسیما در ندادن وقت به کسانی که در مناظره‌ها، اسم آنها برده شده بود، تلویحا پاسخ امروز دعوت احمدی‌نژاد به مناظره را داده بود.

 

چه کسی برنده مناظره بین احمدی نژاد و روحانی است؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
 
 
محمود احمدی نژاد حسن روحانی را به مناظره فراخواند.
 

روز گذشته محمود احمدی نژاد در واکنش به گزارش اخیر رئیس جمهور که در بخشهای زیادی از آن به نقد عملکرد وی پرداخته بود، حسن روحانی را به مناظره فراخواند.

به گزارش جهان، همزمان این خبر با واکنش و بازتاب داخلی و احتمالا خارجی کم سابقه ای مواجه شد به نحوی که پربیننده ترین خبرهای روز گذشته در سایتهای مختلف، به استناد نمایش دهنده های این سایتها، مربوط به این خبر و حواشی متعلق به آن بود و می توان پیش بینی کرد که امروز نیز موضوع اصلی روزنامه های داخلی کشور باشد.

وابستگان و نیز طرفداران هر دو رئیس جمهور در تحلیل ها و اظهار نظرهای خود که بعضا هم با توهین و تحقیر طرف مقابل همراه می شد، پیروزی را پیشاپیش ازآن خود می پندارند. (مروری بر تحلیلها، مصاحبه ها و کامنتهای این اخبار در سایتها مختلف گواهی بر این مدعا است.)

اما براستی پیروز این مناظره (بخوانید مبارزه) در صورت انجام چه کسی خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال لازم است مروری داشته باشیم بر رویه ناصوابی که چندی قبل از رقابتهای انتخاباتی سال ۸۸ آغاز شد و رفته رفته تبدیل به فرهنگی در عرصه سیاسی کشور شد که شاید یکی از بزرگترین خسارتهای فتنه ۸۸ مربوط به همین امر است.

در آن ایام همزمان با سیل توهین ها و تخریبهای شکل گرفته علیه رئیس جمهور وقت، وی نیز دست به مقابله به مثل زد و با ورود غیر اخلاقی در مناظره ها به دو قطبی نمودن فضا مبادرت نمود و اگرچه توانست آرای خود را مقداری افزایش دهد اما به همراه اقدامات جریان مقابل، زمینه ساز ایجاد شکاف در بین مردم کشوری شد که تا پیش از آن وحدت و یکدلی خود را بارها در مسائل و منافع کشور به نمایش گذاشته بودند.

هر دو قطب ایجاد این منازعه، بنا به شواهد متعدد هر زمان نیز آتش این فتنه رو به فروکش کردن می نمود به مانند بنزینی بر آتش، مانع از فروکش کردن آن می شدند.

اما منتقدان احمدی نژاد نیز که  بارها به این اقدامات اعتراض کردند، با الگو گیری از وی در مباحثات سیاسی، راه او را تکرار نمودند. گویی که تنها راه پیروزی در صحنه های سیاسی نظیر انتخابات را ایجاد دو قطبی در جامعه می پنداشتند. موضوعی که بارها دلسوزان و بزرگان انقلاب همچون مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده و جریانات سیاسی را از آن بر حذر داشته بودند.

به موضوع اصلی این تحلیل برگردیم. "براستی چه کسی برنده اصلی اینگونه جدلهای سیاسی است؟"

احمدی نژاد و روحانی هر دو نشان داده اند که توانایی غلبه کردن بر رقیب سیاسی خود را در عرصه کلام و ادعا دارند و این توانمندی! را بویژه در انتخابات دو دوره اخیر ریاست جمهوری به اثبات رسانده اند.

مطمئنا در صورت رویارویی این دو رئیس جمهور، هر کدام خواهند توانست هواداران خود را راضی نمایند و احتمالا پس از برپایی مناظره هر دو گروه تحلیل خواهند کرد که پیروز مناظره بوده اند بی آنکه کمترین تاثیر مثبت را برروی هواداران طرف مقابل داشته باشند. و این یعنی تشدید دو قطبی و شکاف در جامعه و سست کردن زمینه های اتحاد مردم. موضوعی که دقیقا دشمنان این مرز و بوم برای رسیدن به آن، سالها برنامه ریزی و دسیسه چینی کرده اند.

آری پیروز واقعی این مناظره و نظایر آن، دشمنان انقلاب و بازنده اصلی مردم کشورعزیزمان ایران هستند که ذائقه آنها در چند سال اخیر اندکی تغییر کرده و سیاسیون برای موفقیت در عرصه های انتخاباتی راهی بهتر از تحریک احساسات آنها پیدا نکرده اند.

مقوله ای که از آن به عنوان یکی از آفتهای دموکراسی نام برده می شود و مادامی که سطح آگاهی مردم بالا نرود علاجی برای آن ایجاد نخواهد شد!

باید تلاش کرد به جای تحریک احساسات کور که ثمره ای جزء ایجاد شکاف و نقار در بین توده های جامعه ندارد، سطح آگاهی عمومی مردم را بالا برد و در اینصورت است که برنامه ها و عملکردها ـ به جای شعارها و تحریک عواطف ـ پیروز میدان خدمتگزاری در کشور خواهد شد.

واکنش حسینیان به پیشنهاد احمدی نژاد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ۹
 
 
عضو جبهه پایداری از پیشنهاد مناظره احمدی نژاد با روحانی استقبال کرد و گفت: ارائه آماری که منطبق با واقعیات نیست از سوی روحانی در قالب گزارش صد روزه اقدام خوبی نبود.

به گزارش جهان به نقل از مهر، روح الله حسینیان پیشنهاد احمدی نژاد برای مناظره با روحانی را پیشنهاد خوبی خواند و گفت: اینکه آقای روحانی آماری بدهد که با واقعیات انطباق نداشته باشد و در کشور تشنج و دلنگرانی ایجاد کند، درست نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور قبلی و رئیس جمهور امروز کشور می توانند در برنامه مناظره ای در مقابل هم بنشینند و با ارائه آمار صحیح حرف هایشان را در مقابل مردم بزنند.

پس از ارائه گزارش ۱۰۰ روزه روحانی، احمدی نژاد رئیس جمهور سابق خواستار برگزاری مناظره ای با وی شد.

نظر کنایه‌وار ده‌نمکی درباره مناظره روحانی و احمدی‌نژاد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲
 
 
مسعود ده نمکی در سخنانی پرکنایه اختلاف و بگم‌بگم‌ها بین مقامات را دستمایه یک فیلم دانست و تلویحا آنرا به یک نمایش جذاب تشبیه کرد.
 

به گزارش جهان، روزنامه آرمان در گفت و گویی با مسعود دهنمکی نوشت:
*اگر مناظره‌ای بین آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی برگزار شود و هر دو طرف هم در جریان مناظره مایه بگذارند، می‌شود یک فیلم خوب ساخت. در صورت برگزاری مناظره بین دو رئیس‌جمهور یکی سابق و دیگری فعلی و بیان کردن نکات جالب توسط هر کدام از طرفین می‌توانم اخراجی‌های ۴ را کلید بزنم. البته ساختن اخراجی‌های ۴ شرایطی دارد. باید دو طرف مذاکره‌کننده بتوانند دست هم را رو کرده و با بگم بگم متن اخراجی ۴ را آماده کنند. اگر دو طرف با دست پر در مقابل رسانه‌ها حاضر شوند دستمایه یک فیلم خواهد شد.

*به اعتقاد من گزارش ۱۰۰ روزه دستگرمی بود. نحوه ارائه گزارش ۱۰۰ روزه نشان داد که آقای روحانی شناگر ماهری هستند. به نظر من هرچه «بگم، بگم‌ها» بیشتر شود مردم لذت بیشتری خواهند برد.

*من بحث‌های سیاسی بین جناح‌های مختلف در ایران را چیزی شبیه به دربی فوتبال می‌دانم. در اخراجی‌های ۳ هم به نوعی ترکیب یک مسابقه فوتبال را در سیاست و انتخابات نشان دادم. من چپ و راست؛ اصلاح‌طلب و محافظه کار را به صورت قرمز و آبی نشان دادم.

*من دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را یک بازی می‌دانم. بحث آنها و اختلاف نظرشان جنگ قدرت است. دعوای موجود بر سر کرسی قدرت است. به عقیده من با آمدن یا رفتن یک دولت به انقلاب و اسلام لطمه نخواهد خورد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا