به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در هفته بسيج، دانش آموزان با مشاغل، ابزار و ادوات سنتي شهرستان تفت آشنا شدند.  

سرپرست نماينده ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت در اين مصاحبه گفت: بنا به سفارش مقام معظم رهبري كه مي فرمايند: "بسيجي يك فرهنگ است و اگر بخواهيم اين فرهنگ را در يك جمله تعريف كنيم، بايد بگوييم: پيشرو بودن در همه عرصه هاي اساسي زندگي" شناسايي هويت فرهنگي گذشتگان به سرمايه هاي ملي كه همان دانش آموزان امروز ما هستند، بخشي از وظايف هر ايراني به شمار مي رود.

ولي غياثي در ادامه افزود: در راستاي ایجاد زمینه مناسب برای بازدید اقشار مختلف مردم و نهادینه کردن فرهنگ بازدید از موزه ها و اماکن فرهنگی، بازدید گروه هايی از دانش آموزان در موزه مردم شناسي اين شهرستان در هفته بسيج انجام گرديد.

وي گفت: اين بازديد ها كه در طول هفته بسيج (30 آبان لغايت 6 آذر) از موزه انجام مي گيرد، دانش آموزان علاوه بر آشنايي با مشاغل سنتي باغ شهر تفت هم چون: نوغانداري، چلنگري، ساخت ادوات موسيقي و ... با هويت فرهنگي و تاريخي نياكان خود بهره بردند.

غياثي ضمن برپايي آيين هاي عاشورايي باشكوه از جمله نخل برداري و تغزيه در اين شهرستان، تصريح كرد؛  بازديدكنندگان نيز در اين موزه  با فرهنگ عاشورايي از نزديك آشنا گرديدند.

گفتني است اين موزه در بقعه شاه خليل در ميدان امام خميني تفت داير و جهت بازديد دانش آموزان، دانشجويان و علاقمندان به فرهنگ دارالعباده همه روزه به غير از يكشنبه ها داير مي باشد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا