به مناسبت هفته بسیج بیش از یک هزار نفر از دانشجویان و طلاب بسیجی استان یزد شامگاه شنبه دوم آذرماه امسال در سالن غدیر دانشگاه یزد میهمان این دانشگاه بودند.
در این مراسم سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سخنانی بر ضرورت حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و ارزشهای والای آن تأکید و وظیفه طلاب و دانشجویان بسیجی را در این خصوص بسیار خطیر توصیف کرد.

دکتر سید علی محمد میبدی رییس دانشگاه یزد نیز در ایان مراسم با خوشآمدگویی به حاضران و گرامیداشت هفته بسیج به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: به عنوان قطره کوچکی از دریای خروشان بسیج آماده ام تا آخرین قطره خون خود از ارزشهای والای اسلام و انقلاب پاسداری کنم.

  سید احمد عبودتیان سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به هفته بسیج گفت: یکی از آتشی ترین پیام های امام (ره) در خصوص تشکیل بسیج بوده و ایشان این نقشه را به عنوان راهی برای ما  ترسیم کرده اند و در این راستا نیز کسی که عنوان دانشجوی بسیجی به خود گرفته، باید برای تعالی کشور و نظام و اسلام تلاش کند.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام (ره) ما با ایستادگی خود در هشت سال دفاع مقدس، انقلابمان را برای جهانیان صادر کردیم و روحیه جهادی، سلحشوری، عدالت طلبی را در بین مردم جهان ترویج دادیم؛ اما پس از آن دشمن نیز با شکست در عرصه نظامی به سمت حرکت های نرم رفت و امام راحل نیز به خوبی با درک آن جنگ نرم را به مردم گوشزد و تبیین کردند؛ اما امروز نیز باید ما آن را سرلوحه کار خود قرار داده تا بتوانیم ادامه این انقلاب را به جهاانیان معرفی نماییم.

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا بیان داشت: ما امروز در وسط معرکه و جنگی تمام عیار با دشمنان هستیم که رهبر انقلاب از آن به عنوان جنگی واقعی تبیر کرده اند و شما دانشجویان نیز باید متوجه باشید که ما به راحتی این انقلاب را به دست نیاورده ایم؛ بلکه برای این راحتی، نفر به نفر جوانان این مرز و بوم، جان های خود را فدا کردند.

عبودتیان خاطرنشان کرد: دشمنان امروز ما یکدست شده تا  به صورت همه جانبه بر ما فشار بیاورد و ما را از میدان به در کند که در این فضا ما باید با چشمانی باز توطئه های آنها را شناسایی و خنثی کنیم. وی افزود: دشمن امروز ما، حتی از لباس های ما نیز عبور نکرده و برای تک تک آنها برنامه ریزی کرده است همچنین با وارد شدن در جمع خانواده ها و اثر گذاری بر شاخصه های زندگی  می خواهد که ضربه سهمگینی بر پیکره زندگی ما وارد کند؛ اما در مقابل شما دانشجویان بسیجی باید با شناخت آنها در مقابل این تهاجمات بایستید.

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا ادامه داد: شما افسران جنگ نرم هستید که دل حضرت اقا به شماها خوش است و جامعه اسلامی نیز به نقش شما در تغییرات دلخوش کرده که باید با فضاسازی تمامی هجمه های دمنان را به فرصت تبدیل کنید.

عبودتیان گفت: جنگ امروز ما با استکبار بسیار ناجوانمردانه است؛ چرا که آنها به هیچ کدام از جوانب زندگی ما رحم نکرده اند و حتی برای تغذیه ما نیز برنامه ریزی کرده اند تا جایی که زنان و مردان ما در سن 30 سالکی به انواع بیماری ها گرفتار می شوند.

وی تصریح کرد: امید حضرت آقا به شما جوانان بسیجی است و همانطور که امام (ره) به جوانان زمان خود اعتماد کرد و شما جوانان را مورد خطاب خود قرار داد، حضرت آقا نیز شما جوانان را فرا می خواند و می خواهد که با شناخت همه جانبه دشمن در مقابل آنها ایستادگی کنید.

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگی بسیار جدی است و مقام معظم رهبری نیز در سال های 67،68 و 69 نیز بارها آن را فریاد زده اند که دندان ها دشمنان و صف آرایی دشمان برای سلطه بر انقلاب اسلامی آشکار است که در مقابل آنها ما باید با حرکت های نرم توطئه ها را پدیدار شناختی کرده و شناسایی کنیم.

عبودتیان افزود:‌ فتنه 88 جریانی سیاسی نبود؛ بلکه عفونتی فرهنگی بود که توسط دشمنان در مدت های طولانی بوسیله شبکه های خارجی طراحی شده بود و خوی اشرافی گری و مد و لباس را به مردم ما خورانده بود که با ایجاد جرقه های این عفونت ها بیرون ریخت؛ اما با حضور مردم این درمان شد؛ اما در مقابل نیز برخی خواص خود را به خواب زدند. وی تصریح کرد: چرا ما باید انقدر عقب باشیم که در تمامی حوزه ها رهبر معظم انقلاب خود به صورت شخص وارد آن شوند تا جایی که در بحث فرهنگ سازی ازدواج نیز خود وارد شدند که این سوالی بزر برای ما و مسئولان است که چرا کسی جوابی به این درخواست‌های حضرت اقا نمی دهد.

جانشین بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا خاطرنشان کرد: مقاتله امروز بسیار جدی است و مصیبت خوان نیز مصیبت می خواند که نیزه دار نیزه می اندازد و تیزاداز تیز می اندازد و این شما هستید که باید جلو این هجوم را بگیرید و با ورود و امیدوار به وعده الهی دشمنان نظام و انقلاب را پس بزنید.

در این گردهمایی رییس دانشگاه یزد از سوی سازمان بسیج دانشجوی یزد مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت. همچنین از فعالان بسیج دانشجویی قدردانی و حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه یزد به عنوان برترین حوزه بسیج دانشجویی معرفی شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا