بنام آنکه جان را فکرت آموخت

برخود فرض می داند به تمامی  منتخبان همشهریان نجیب و بزرگوارم در شورای اسلامی شهر تبریک عرض نمایم . آنچه امروز برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب می نمایم توفیق خدمت و افزونی بصیرت به مشکلات شهرمان است ، هم از او می خواهم که غمزدگی شهر را از یادشان نبرد ، نیاز  جوانان را برای یافتن محلی امن ، کمی آراسته وسبز برای تفریحی مناسب باورکنند.

آرزو می کنم فرصتی یابند وآمار طلاق ، افسردگی و اعتیاد در شهر را رصد کنند و به عوامل آن خوب بیندیشند.

به عنوان یک فعال صنفی ، امیدوارم منتخبین محترمی  که خودرا نامزد اقشار مختلف نظیر اصناف ، صنعت ویا هنرمندان اعلام نمودند ، اینک که توفیق خدمت یافته اند مطالبات ایشان را از خاطر نبرند . اصناف از آرا نماینده شورا در کمیسیون نظارت و تصمیمات مرتبط با ایشان،  انتظار انصاف و مداقه  دارند . اندکی تامل در میزان آرا نامزدهای منتسب به اصناف در اولین حضور جدی ، سطح انتظار ، نگرانی ومطالبات ایشان را رهنمون می نماید .

برایشان دعا می کنم که امکان برابر برای دستیابی به فرصتها را محیا کنند تا همه باور کنند بخش خصوصی در مسابقه ای منصفانه وبا ایجاد شرایط برابر می تواند در پروژه های شهری سرمایه گذاری کند . هیچ اقتصادی ، بدون رعایت این اصل ، تداوم شکوفایی و رشد نداشته است .

کاش یادشان نرود ، مردمان کوی شاه ابوالقاسم ، کوچه حنا ، آبشور و نظایر آن ، تشنه چند درخت برای سایبان وآبنمای ساده ای هستند تا مجبور نشوند برای اندکی آرامش با موتورسیکلت باتفاق خانواده ، به پارک کوهستان ومیدان امام حسین کوچ کنند. خدارا شاکرم که دراین فرصت کوتاه ، نعمت شنیدن مشکلات همشهریانم را ، بطور مستقیم  به من عطا کرد .

خدا کند منتخبان عزیز ،  دیگر اجازه ندهند مجتمع آپارتمانی پایان کار بگیرد ،  در حالیکه چاه آسانسور آن گشاده است برای بلعیدن کودکان وسالخوردگان ساکن درآن !

اداره شهری در آستانه کلان شهرشدن ، مستلزم بهره مندی از نخبگان  و ارائه برنامه ای مدون است ، اگرچه در طی زمان کوتاه تبلیغات ، طوفان تصاویر رنگارنگ وسایه سنگین انتخابات ریاست جمهوری ،  فرصتی برای ارائه وبررسی برنامه ها وقضاوت توسط مردم نگذاشت . لیکن استفاده از تشکل ها  ، کارشناسان وخبرگان  به عنوان شورایاریها یا کمیسیونهای  همراه شورا ، شاید یک راهکار باشد .

باور دارم  که مسوولیت سنگینی بر دوش منتخبان شوراست ، هرنوع پیشداوری و یا عدم ارتباط با ایشان ، دور از انصاف است . طرح مطالبات توسط مردم ، حساسیت ونقد رسانه ها ، قطعأ  از بهترین کمک ها به ایشان  خواهد بود. اینجانب نیز به عنوان یک شهروند ، همواره آماده به همکاری وهمراهی در حد بضاعت محدود خود هستم.

حماسه سازان جمعه ۲۴ خرداد ، با مشارکت خود، حرکتی قابل توجه در مدیریت شهری انجام دادند ، باید آن را به فال نیک گرفت هرچند ناگفته های بسیاری از خرداد امسال داریم اما  شیرینی این حماسه را امروز به کام مردم تلخ نکنیم. درس های بسیاری در این ماه آموختم که عرضه آن بی ثمر نخواهد بود اما شاید وقتی دیگر ....

تکریم همه همشهریان برای حضورشان وظیفه من است که جز ادای احترام به ایشان ، تحفه ای دگر ندارم . برایشان شادی ، آرامش ، و شهری شایسته ،  آرزومندم .

نمی توان  این رقیمه را خاتمه داد  بی  آنکه از همه عزیزانی که موفقیت مرا قبل از انتخابات رقم زدند ، سپاگزاری نمایم ، آنان بدون هیچ دعوت اشاره و یا چشمداشتی به یاریم شتافتند و به من آموختند جوانمردی ومهربانی ، همچنان خصلتی زنده در شهرمان است ،آنچنان سرشار از محبتم کردند که خودرا به هدف رسیده دانستم . پس در مقابل دوستان ، خانواده ، همکاران ، فعالین فناوری اطلاعات ، اصناف ، هیئت رئیسه اتحادیه های صنفی ، برخی از اعضای هیئت رئیسه محترم مجمع امور صنفی ، جامعه حمل ونقل ، تشکل های صنعتی ، دانش آموختگان دبیرستان رازی ، فرهنگیان همکار مرحوم پدرم ، دانشجویان عزیزم وهمه افرادی که مرا شایسته اعتماد خود دانستند ، سرتعظیم فرود آورده وضمن تقدیم صمیمانه ترین سپاسها  ، طلب بخشش می نمایم .

به امید شهر عدالت ، شهر پاک ، شهر آرام ، شهر استاندارد ، شهر نشاط ، شهرالکترونیک در کویری سرسبز.

 

ارادتمند همه همشهریان

 حمیدرضا قمی    

۲۷ خرداد ۱۳۹۲   

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا