دکتر احمد ابویی

دکتر احمد ابویی

توضیح این مطلب قبل از اعلام نتایج انتخابات نگاشته شده بود و به دلیل ترافیک خبر ساعاتی بعد از اعلام نتایج و نفر پنجم شدن" سپنتا نیکنام "منتشر می شود .

انتخابات به پایان رسید دوره رقابت ها گذشت وودوره ی رفاقت ها رسید در مورد تحلیل های مربوط به  انتخابات ریاست جمهوری دوستان دیگری که صلاحیت بیشتری دارند حتما خواهند نوشت وما استفاده خواهیم کرد اما انچه مسلم است انتخابات پر شور وحماسی یرگزار شد وامید دوباره ای به کشور باز گشت که باید قدر این فرصت واین مشارکت بالای مردم رشید را بدانیم وبه رای ونظر انان احترام بگذاریم .

اما در مورد انتخابات شورای شهر یزد که با بیش از 100 نامزد برگزار گردید نکات قابل تامل زیادی وجود دارد که اولین ان کثرت نامزدها وتنوع اشخاص مختلف بود در بین تمامی نامزدها یک نامزد از بقیه متمایز بود نامزدی با کد 1845 ، سپنتا( sepanta) نیک نام جوانی که شعار تبلیغاتی او برایم اشنا بود وقتی یکی از دوستان زرتشتی او را به من معرفی کرد تازه متوجه شدم که سپنتا از همشهریان عزیر زرتشتی ما می باشد که در این انتخابات شرکت کرده است .او به طور حتم یکی از گزینه های مورد نظر من برای انتخابات شورا ی شهر بود زیرا عقیده دارم که می توان در شهری که صدها سال دران زرتشتی ومسلمان ویهودی در کنار هم به صورت مسالمت امیز زندگی کرده اند نمایند ه ای از این اقلیت نجیب در شورای شهر داشت همانطور که در مجلس شورای اسلامی داریم .

فارغ از هر نتیجه ای که  درانتخابات شورای شهر رقم خواهد خورد واین مطلب که ایا او رای خواهد اورد یا نه ؟ باور دارم که که شورا باید از این ظرفیت چه به عنوان عضو شورا وچه به عنوان مشاور شورا استفاده نماید .به عنوان یک شهر وند به منتخبین محترم شورای شهر پیشنهاد می نمایم از سپنتا به عنوان عضو افتخاری ویا مشاور شورا استفاده نمایند یقین داشته باشید حضور یک همشهری زرتشتی در کنار شورای شهر می تواند اغاز یک راه باشد

1)      در کشور ما بعضی وقتها برای اینکه کسی را محترمانه کنار بگذارند به او عنوان مشاور می دهند منظور من از مشاور بودن سپنتا این مطلب نیست سپنتا جوان شجاع زرتشتی است که می تواند به مثابه یک پل ما را به ارتباط بیشتر با یکی از اقلیت های محترم متصل نماید.

2)      حضور ( sepanta)سپنتا از جامعه زرتشتیان در انتخابات شورای شهر نشانه ای از یک نیاز  وخواست جامعه زرتشتی برای مشارکت بیشتر انان در امور شهر وندی  است که البته جزو حقوق انان است.

3)      وجود چندین زیارتگاه مهم زرتشتیان در یزد که زائرینی از سراسر کشور وحتی دنیا دارد وکارهای خیری که زرتشتیان خارج از کشور سالها قبل در یزد از خود به جای گذاشته اند  نشانه هایی است که می توان به انها حتی به دیده ی یک فرصت نگاه کرد این مطلب را سالها قبل نیز در نشریه همکاران متعلق به استانداری تحت عنوان سفر به هندوستان ذکر کرده بودم.

4)      سپنتا( sepanta) نام ایرانی به معنای پاک و مقدس است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا