اولین گردهمایی ائمه جمعه استان در سال 92 با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، استاندار و ائمه جمعه مناطق استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شریفی مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان  ضمن خیر مقدم گزارشی از برنامه های سال جاری ارائه و از تفاهم نامه با آموزش و پرورش سخن گفت.

وی در ادامه به برگزاری  همایش مسئولین ستادها در ماه آینده اشاره کرد و افزود باید از تمامی ظرفیت های موجود در ستادها استفاده و اعضا با آموزش های جدید زمینه رشد و تعالی این جایگاه را فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مدیح در بحث برگزاری این همایش و آمادگی شهرستان تفت در میزبانی برگزاری آن به ارائه پیشنهاداتی در بهره گیری بهتر مسئولین ستادها پرداخت. 

امام جمعه تفت تهیه کتاب عملکرد سال 91 ستادها و ارائه آن به تهران بسیار مهم دانست که شهرها حتما باید در این همایش کلیه برنامه های خود را ارائه و پیشنهادات خود را برای سال جدید ارائه نمایند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به شکل زندگی خانواده ها اشاره کرد که متاسفانه امروز به سبک های خارجی روی آورده اند و بیم آن می رود در 20 سال آینده مشکلات جبران ناپذیری به وجود بیاید و فرزندان سرخورده تحویل جامعه شوند.

آیت ا... ناصری تحصیل و کار دختران و پسران را که پس از ازدواج هم درگیر آن هستند از مشکلات زندگی های امروزی دانست و افزود: اینکه زن و شوهر هر دو از صبح تا شب در فعالیت های خود غرق شده اند و بچه هم کار خود را انجام می دهد آفتی دانست که تندخویی، عدم وجود عاطفه و طلاق نتیجه آن است و این نشانه ای از سبک غربی است که از هم پاشیدگی بنیان خانواده را به دنبال دارد.

وی در ادامه نقش آموزش و پرورش را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: در جامعه امروز که اینترنت اوقات فراغت فرزاندان را پر کرده، امور فرهنگی و تربیتی مدارس باید با ابزارهای امروز فرزندان را با بنیان خانواده عجین کند.

آیت الله ناصری در باب مدارس فرهنگیان گفت باید این مدارس با حوزه همراه شود و واحدهای معارفی در این مدارس و هیئت علمی قوی با حضور چند طلبه موفق تشکیل شود. 

استاندار یزد هم در این گردهمایی  ضمن تبريك فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز عمليات بيت المقدس و حماسه آزاد سازي خرمشهر، گفت: وقتي تفكر امام راحل عظيم الشان (ره) كه همان تفكر عاشورايي است در دفاع مقدس حاكم شد پيروزي هاي زيادي را براي جامعه اسلاميمان بدنبال داشت.

فلاح زاده در خصوص مقوله انتخابات اظهار داشت: ما مسئولان اجرايي استان با كمال بي طرفي در شعار و عمل وظيفه اي را كه قانون مشخص نموده و رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) خواستار شده اند به نحو احسن انجام خواهيم داد.
در اين جلسه مديران كل آموزش و پرورش استان، بهزيستي، رييس مركز باروري ابرها و مدیریت حوزه علمیه  به ارائه گزارش اقدامات خود به ائمه جمعه استان پرداختند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا