طبس- سرپرستی یزدفردا: بمناسبت بزرگداشت مقام والاي معلم، همايش سفيران نور با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهي، تبادل تجربيات و تجليل از خادمان قرآن، كتاب و عترت در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ 19و20/2/92 در محل زیارتگاه شهید آیت ا... مدرس(ره) کاشمر برگزار گرديد.

بنا به گزارش روابط عمومی مؤسسه، مراسم افتتاحیه اين همايش با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش کاشمر، ریاست اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، مدیرعامل و معاونت فرهنگی موسسه، مربيان قرآني مهد الرضا، کارشناسان فرهنگی و پرسنل كتابخانه هاي موسسه برگزار گردید.

در این مراسم پس از تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد، پخش سرود جمهوري اسلامي و صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)، نماهنگ معرفی شهرستان کاشمرپخش شد.

سپس معاونت فرهنگی موسسه ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان اهداف برگزاری این همایش را تشریح نمودند.

در ادامه آقاي سپهریان مدير عامل موسسه از فعالیت های مربیان مهدالرضا و پرسنل کتابخانه های موسسه در طول سال تقدیر و تشکر داشتند.

در این همایش نمایش کوثر توسط نونهالان مهدالرضا کاشمر اجرا شد که مورد تشویق و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای یعقوبی امام جمعه کاشمر ضمن اشاره به ارزش والای معلمان بویژه معلمین قرآن فرمودند پیامبر اعظم(ص) معلم قرآن بودند و تلاش شما مربیان مهدالرضا با توجه به اینکه با نونهالان ارتباط دارید و کار قرآنی انجام می دهید و از طرفی برقرار نمودن ارتباط معنوی نونهالان با آستان قدس رضوی به برکت حضرت امام رضا(ع) و تاثیر پذیری آنان از قرآن بسیار ارزشمندست. ایشان در ادامه افزودند معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب است و انس و الفت مردم با کتاب زیربنای جامعه تمدن ساز می باشد و ارتباط تمدن اسلامی با کتاب قرآن سبب شده این تمدن ماندگار و قدرتمند باشد و موضوع تعمیق اندیشه های قرآنی بایستی در کتابخانه ها بیشتر مدنظر باشد.

آقای دکتر لسانی ریاست اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ضمن ارشادات در خصوص توانایی تربیت نسل 20 سال آینده توسط همین مربیان عزیز با کمک نهادهای مرتبط از جمله آموزش و پرورش، کتابخانه ها، والدین، مساجد و ... و تاکید ایشان بر بزرگ دیدن مخاطب و همچنین بیان خطبه ای از نهج البلاغه که کاری که در دست شماست ابزار نیست بلکه امانتی است که بر دوش شما گذاشته شده است بر آموزش شیوه صحیح زندگی به نونهالان توسط مربیان تاکید نمودند، پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، مربيان قرآني در كارگاه علمی تخصصي روشهای نوین تدریس قرآن کریم زير نظر سركار خانم یزدانی فر اعزامي از آستان قدس رضوي و پرسنل كتابخانه ها در كارگاه آموزشی تخصصي مدیریت تغییر در کتابخانه ها  زير نظر سرکار خانم دکتر پریرخ استاد دانشگاه شركت نمودند.

زیارت امامزادگان سید مرتضی(ع) و سید حمزه(ع)، دیدار با آقای فروزان فرماندار شهرستان کاشمر در محل فرمانداری، بازدید از موزه شهید آیت ا... مدرس(ره) و شرکت فرش آستان قدس رضوی، نشست تخصصی و هم اندیشی مدیران کتابخانه ها و کارشناسان فرهنگی با مدیر عامل و معاونت فرهنگی موسسه، جلسه پرسش و پاسخ با مدیرعامل موسسه و بیان تجربیات و بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ قرآن، کتاب و کتابخوانی، تجلیل از مربیان مهدالرضا و پرسنل کتابخانه ها  از جمله سایر برنامه ها بود.

لازم به توضیح است آقایان قیصری نیک و خاکزاد معاونت امور کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی و شهرستانها از میهمانان این همایش بودند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا