لنکرانی در ادامه با تاکید بر مشترک بودن سبد رای هاشمی و مشایی گفت: هاشمی و مشایی تمرکزشان را روی آرای خاکستری گذاشتند و نگاه این دو نفر یکی است. و خوب است هر دو تا آخر در انتخابات حضور داشته باشند.ما شاهدیم درست در اوج بیداری اسلامی کشورهای منطقه مکتب ایرانی مطرح بود. طرح این سخن در آن زمان بازی در دورچین دشمن بود. این نوع بی‌تدبیری‌ها نباید در مدیریت کلان کشور انجام گیرد. محبوبیت رئیس‌جمهور ما در کشورهای اسلامی با این اظهار نظر مشایی افت فاحشی پیدا کرد.


لنکرانی در دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر مشترک بودن سبد رای هاشمی و مشایی گفت: هاشمی و مشایی تمرکزشان را روی آرای خاکستری گذاشتند و نگاه این دو نفر یکی است.

به گزارش فارس، کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه حضور یافت و پیرامون مسائل انتخاباتی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: ما وقتی می‌خواهیم فردی را انتخاب کنیم باید تمایز نگاه وی را با دیگر کاندیداها بشناسیم. البته کاندیدا نیز باید نقدشان بر برنامه‌ها باشد که این به انتخاب شدن توسط مردم کمک خواهد کرد. اشکال آنجا پیش می‌آید که به جای نقد برنامه‌ها نقد اشخاص می‌کنیم. نقد محتوا اسمش بداخلاقی انتخاباتی نیست.

لنکرانی در ادامه پیرامون مباحث فرهنگی اظهار داشت: وظیفه دولت در بحث فرهنگ بی‌تفاوتی نیست. دولت باید در این حوزه حضور فعال داشته باشد البته اقدامات فرهنگی و برنامه‌های فرهنگی در این حوزه وجود دارد. دولت متکفل اجرای برنامه‌های فرهنگی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌آنان را تدوین می‌کند. دولت باید این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: من با اینکه دولت خودش فیلم بسازد مخالفم. دولت باید در زمینه فرهنگی ظرفیت سازی کند. دولت باید بر اساس منافع ملی و برای ترویج دین از محتوای دینی فعالیت‌های فرهنگی حمایت کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: طرح تفکیک جنسیتی ساده کردن موضوع اسلامی‌کردن دانشگاه‌هاست. اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها یعنی تدریس علومی که دینی و نافع باشد. تفکیک جنسیتی با این توضیح بستگی به شرایط مختلف دارد که در بعضی موارد تفکیک جنسیتی باعث ارتقای بهره‌وری می‌شود. حال در بعضی‌ قسمتها امکان تفکیک جنسیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف معنی ندارد، اظهار داشت: من معنی ائتلاف را در انتخابات ریاست جمهوری متوجه نمی‌شوم البته ائتلاف در انتخابات مجلس معنی دارد. اگر کسی رئیس‌جمهور شود و از قبل وامدار دیگری باشد نمی‌تواند به درستی در ادامه فعالیت کند. رئیس‌جمهور باید صرفنظر از وابستگی حزبی و گروهی به خاطر شایستگی افراد اعضای کابینه را انتخاب کند.

لنکرانی در ادامه با تاکید بر مشترک بودن سبد رای هاشمی و مشایی گفت: هاشمی و مشایی تمرکزشان را روی آرای خاکستری گذاشتند و نگاه این دو نفر یکی است. و خوب است هر دو تا آخر در انتخابات حضور داشته باشند.

کامران باقری‌لنکرانی در دانشگاه علم و صنعت گفت: اتفاقات دیروز وزارت کشور نشان داد افراد نمی‌خواهند برنامه‌هایشان را ارائه دهند بلکه به دنبال احساسی کردن فضا و اغتشاش در جامعه هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما باید افراد را با کارکردهایشان بشناسیم. ما در جبهه پایداری تاکید داریم که نگاهمان نباید حزبی باشد. این جبهه باید جبهه گفتمانی بماند. در این جبهه وابستگی تشکیلاتی معنا ندارد. من برای اینکه این گفتمان در انتخابات آینده یک پرچم‌دار بیشتر نداشته باشد، تلاش خواهم کرد. در حال حاضر یکی از آفت‌های مدیریت کشور اصولگرایی حزبی است که من با آن مخالفم. فضای مدیریت کلان کشور فضای تنش‌آفرینی نیست. البته فضای کوتاه آمدن از منافع ملی هم نیست. رئیس‌جمهور باید از تمام اختیارات و ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب استفاده کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: اولین اقدام ما در فاصله بین رای‌آوری تا تنفیذ حکم ریاست جمهوری ایجاد شبکه نخبگانی است. این کار کمک می‌کند دولت حکومتش را با پشتوانه نخبگانی قویتری اجرا کند.

وی افزود: برخی خود بزرگ بینی‌ها را در سیاست کشور شاهدیم که با واقعیت مطابقت ندارد. داستان ما در انتخابات این نیست که بخواهیم خودمان را مطرح کنیم. نگاه ما این است که ما باید گفتمان آرمانگرایی را برای انتخابات پیش رو در نظر بگیریم. ما به دنبال مطرح کردن گفتمان انقلاب اسلامی هستیم.

کامران باقری‌لنکرانی در ادامه سخنان خود پیرامون اختلافش با احمدی‌نژاد گفت: ما تفاوت نگاه داریم و این تفاوت جلوی همکاری را می‌گیرد. اوج این تفاوت در معاون اول شدن مشایی بود که در آخر هم متوجه شدیم که تصمیم ما در مخالفت با معاون اول شدن مشایی درست بود.

وی ادامه داد: ما شاهدیم درست در اوج بیداری اسلامی کشورهای منطقه مکتب ایرانی مطرح بود. طرح این سخن در آن زمان بازی در دورچین دشمن بود. این نوع بی‌تدبیری‌ها نباید در مدیریت کلان کشور انجام گیرد. محبوبیت رئیس‌جمهور ما در کشورهای اسلامی با این اظهار نظر مشایی افت فاحشی پیدا کرد.

لنکرانی پیرامون انتخابات زودهنگام خاطرنشان کرد: طبق سخن شورای نگهبان تبلیغ در محیط های عمومی کار درستی نیست و خلاف قانون است. اما تبلیغ در دانشگاه‌ها به معنای بیان دیدگاه‌ها منعی ندارد. حال اگر اعلام کنند که چنین کاری نیز مصداق تبلیغات انتخاباتی است ما قبول خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر انتخاب اصلح تصریح کرد: ما در انتخابات موظف هستیم که فرد اصلح را انتخاب کنیم. در این مرحله طرح جذب حداکثری مفهومی ندارد. اما در اداره کشور از اینکه تنها اطرافیان را مد نظر قرار دهیم کار درستی نیست. در این مرحله جذب حداکثری معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: ساحت انتخابات ساحت انتخابات اصلح است و ساحت اداره کشور ساحت جذب حداکثری است.

کامران باقری‌لنکرانی در پایان سخنان خود در دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: فضای جبهه پایداری فضای رقابت نیست. هر کس گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کند ما با او اختلافی نخواهیم داشت. عده‌ای به دنبال این هستند که با تعدد افراد گفتمانی در انتخابات مواجه باشند. حال گفتمان انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد که با یک پرچم‌دار حضور پیدا کند. البته در این گفتمان فن‌سالاری جایی ندارد. همچنین من معتقدم توان یک آدم 48 ساله بیشتر از توان یک آدم 80 ساله است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا