با توجه به هجمه‌هایی که علیه مشایی وجود دارد و از سوی دیگر عدم معروفیت الهام در بین افکار عمومی به‌نظر می‌رسد در انتخابات آینده آقای احمدی‌نژاد از عناصر اجرایی‌تری استفاده کند /به نفع احمدی‌نژاد نیست از کاندیداتوری مشایی حمایت کند

ترقی: نیکزاد، صالحی و ثمره هاشمی کاندیدا‌های دولت برای ریاست جمهوری

 

                       

با توجه به هجمه‌هایی که علیه مشایی وجود دارد و از سوی دیگر عدم معروفیت الهام در بین افکار عمومی به‌نظر می‌رسد در انتخابات آینده آقای احمدی‌نژاد از عناصر اجرایی‌تری استفاده کند یعنی کسانی که در حوزه اجرا مردم شناخت و ارتباط بیشتری با آن فرد داشته‌اند البته اگر قانون جدید انتخابات که ملاک‌ها و معیارهای مدیریت را مقداری شفاف کرده تصویب شود طبیعتا دولت از چهره‌های اجرایی مثل آقایان نیکزاد و صالحی که سابقه مدیریت دارند، یا ثمره‌‌هاشمی که سابقه اقتصادی دارد، استفاده خواهد کرد.

حمید رضا ترقی اعتقاد دارد که کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری با شعار ادامه پرداخت یارانه‌ها می‌تواند ۱۰ میلیون رای داشته باشد.

 

حمید رضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با روزنامه‌آرمان روابط عمومی به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و نقش یارانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

 

بخشی از گفت‌و‌گوی آرمان با حمید رضا ترقی را در ادامه بخوانید:

 

نیکزاد،صالحی و ثمره هاشمی کاندیداها دولت

 

* با توجه به هجمه‌هایی که علیه مشایی وجود دارد و از سوی دیگر عدم معروفیت الهام در بین افکار عمومی به‌نظر می‌رسد در انتخابات آینده آقای احمدی‌نژاد از عناصر اجرایی‌تری استفاده کند یعنی کسانی که در حوزه اجرا مردم شناخت و ارتباط بیشتری با آن فرد داشته‌اند البته اگر قانون جدید انتخابات که ملاک‌ها و معیارهای مدیریت را مقداری شفاف کرده تصویب شود طبیعتا دولت از چهره‌های اجرایی مثل آقایان نیکزاد و صالحی که سابقه مدیریت دارند، یا ثمره‌‌هاشمی که سابقه اقتصادی دارد، استفاده خواهد کرد.

 

به نفع احمدی‌نژاد نیست از کاندیداتوری مشایی حمایت کند

 

*بنده قبول دارم چنین تحلیلی وجود دارد اما به‌نظر نمی‌رسد این نوع محاسبات صحیح باشد که فردی چون با نقطه‌نظرات اصولگرایان تعارض دارد از موقعیت و جایگاه بهتری در کشور برخوردار است این نوع محاسبات منطبق بر واقعیت نیست خصوصا آسیبی که آقای احمدی‌نژاد ازموضع‌گیری‌های رحیم‌مشایی دیده آسیب‌های کمی نیست بنابراین بنده فکر می‌کنم خیلی به نفع احمدی‌نژاد نباشد که از کاندیداتوری وی حمایت کند.

 

فکر نمی‌کنم الهام و مشایی بتوانند تمام دیدگاه‌های احمدی‌نژاد را پر کنند زیرا اینها شخصیت‌های مستقلی هستند با دیدگاه‌های ویژه خودشان .آقای احمدی‌نژاد ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارد که البته ممکن است در برخی مبانی با مشایی هماهنگی داشته باشد اما در بسیاری از مبانی دیگر شخصیت مستقلی از مشایی دارد. به نظر بنده یکی از راه‌هایی که درحال حاضر برای تخریب احمدی‌نژاد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهانه قرار دادن مشایی است. این مساله به‌طور خاص نشان‌دهنده این است که جریانی پشت‌پرده وجود دارد که می‌خواهد نگذارد تمام موفقیت‌های اصولگرایان در این دوره ۸ساله در سبد اصولگرایان بماند بنابراین می‌خواهد به شکلی با این تخریب همه نقاط مثبت را فدای برخی نقاط منفی کند و آنها را از سبد اصولگرایان خارج کند.

 

کاندیدای اصلاح‌طلبان شانسی برای پیروزی ندارند

 

*طبیعتا پرداخت یارانه از سوی دولت در انتخابات آینده بی‌تاثیرنخواهد بود زیرا این مساله یکی از نقاط مثبت و برگ برنده دولت محسوب می‌شود. بنده معتقدم از آنجایی که اصلاح‌طلبان مخالف پرداخت یارانه هستند کاندیدای آنها برای پیروزی هیچ شانسی نخواهد داشت زیرا مردم این تفکر را دارند که اگر یک اصلاح‌طلب انتخاب شود قطعا پرداخت یارانه قطع خواهد شد. همچنین برخی از جریان‌های سیاسی حاضر در مجلس نیز اشکالاتی به طرح هدفمندی یارانه‌ها وارد کردند که موجب نگرانی مردم شد در واقع ممانعت از مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها این ذهنیت را برای مردم ایجاد کرد که مجلس با افزایش مبلغ یارانه‌ها با دولت مخالفت کرد درحالی که اصل موضوع این نیست به هر حال این اقدامات این تلقی و این شبهه را در مردم به‌وجود می‌آورد که غیر از احمدی‌نژاد و کاندیدای وی دیگران پایبند به تداوم این مساله نخواهند بود.

 

۱۰ یارانه‌ها دلیل میلیون رای برای کاندیدا دولت

 

*درواقع هرکس با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کند و مانع ایجاد کند این تلقی در جامعه پیش می‌آید که اینها موافق این روند نیستند یا اینکه می‌خواهند روند را به شکل‌ دیگری تغییر دهند که با ذائقه مردم سازگاری نداشته باشد. درصورتی که چنین مساله‌ای رخ دهد، دولت می‌تواند با آن پیش‌بینی که کرده به هدفش دست پیدا کند و حداقل ۱۰میلیون رای را جذب کند

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا