امام جمعه بافق :وجود بیش از 800 هزار اصله خرما در بافق فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال است
مدير عامل شركت تخصصي دانش بنيان صنعت شمس استان يزد در همايش توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با رويكرد تعاوني، نيروي انساني را بزرگترين سرمايه كشور خواند و گفت: با به كار گيري دارائيهاي مشهود و غيرمشهود چرخ توليد واقتصاد كشور به گردش در مي آيد و شكوفايي اقتصاد را در پي دارد.

" محمدحسين پورشمسي" همچنين  بر شناسايي بنگاهاي اقتصادي و واحدهاي توليدي تاكيد كرد و افزود: با بررسي دقيق مي توان عوامل موفقيت و عاملي كه موجب ورشكستگي يا عدم توفيق واحد توليدي مي شود شناسايي كرد.

 وي بحث استخدام نيروي انساني را مهم تلقي كرد و گفت: به كار گيري نيروهاي متخصص و قرار دادن نيرو در مشاغل مرتبط با تخصص او همراه با آموزش ، از ورشكستگي بنگاههاي اقتصادي تا حد زيادي جلوگيري مي كند.

مدير عامل شركت دانش بنيان شمس استان يزد،برنامه ريزي و نظارت را در بازدهي محصول مفيد دانست و بيان داشت: هر واحد توليدي كه با تخصص و برنامه ريزيِ عملياتي كار خود را شروع كند بسياري از معضلات توليد، بازار يابي و فروش محصول حل خواهد شد.

پور شمسي خاطر نشان كرد: هرگاه محصول باكيفيت توليد و با سليقه مشتري بسته بندي و روانشناسي در اين مقوله دخيل شود هيچ واحد توليدي دچار تعطيلي ونهايتا بيكاري كاركنانش نخواهد شد.

حجت الاسلام"سيد جواد سليماني" امام جمعه بافق هم در اين همايش  گفت: شركتهاي تعاوني دانش بنيان عامل شكوفايي اقتصاد كشور و از الزامات تحقق شعار توليد ملي و حمايت از كار وسرمايه ايراني هستند.

وي افزود: اعتبارات بنگاهاي اقتصادي زود بازده بايد در اختيار جوانان عضو شركتهاي تعاون قرار گيرد تا توليد ملي رونق پيدا كند.

امام جمعه بافق به ظرفيتهاي كشاورزي و معادن غني اين شهرستان اشاره كرد و گفت: وجود بيش از 800 هزار اصله درخت خرما در بافق ظرفيت خوبي است كه اين شهرستان را به قطب اصلي توليد خرماي مرغوب در استان يزد تبديل و نیز دهها فرصت شغلی ایجاد كند.

وي اضافه كرد: سرد خانه چند هزار تني كه چندي پيش توسط بخش خصوصي ساخته و افتتاح شد مي تواند نقش بسزايي در فرآوري و بسته بندي محصول خرما و عرضه آن به بازارهاي داخلي و خارجي داشته باشد.

حجت الاسلام سليماني بر ايجاد و تقويت مشاغل خانگي  تاكيد كرد و افزود: الياف درخت خرما مي تواند صنايع دستي از قبيل حصير بافي ، پادري، بادبزن، كلاه حصيري و غيره را رونق دهد و دهها زن و مرد را در خانه خود به كار مشغول كند.

امام جمعه بافق از اينكه جوانان به دنبال كار دولتي هستند ابراز تاسف كرد و گفت: شركت سنگ آهن نيروي مورد نظر خود را جذب كرده و بعضا زمزمه تعديل نيرو در اين شركت به گوش مي رسد، بنا براين تفكر استخدام در سنگ آهن بيهوده است.

وي ادامه داد وجود معادن سنگ آهن ، فسفات، سرب و روي، و سنگهاي تزييني فرصت خوبي براي ايجاد صناع جوار معدني در قالب تشكيل شركتهاي تعاوني است.

حجت الاسلام سليماني با بيان اينكه امكانات ، منابع  و ذخير متنوع معدني زيادي دركشور داريم خاطر نشان كرد: اين منابع و امكانات اگر در مسير صحيح و مولد قرار گيرد ديگر نبايد محتاج كالاهاي خارجي باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا