رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: ما هشدار رهبری را سرسری نمی گیریم و احتمال می دهیم که طرح سئوال از رئیس جمهور از مصادیق هشدار مقام معظم رهبری باشد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

حداد عادل: برای توقف سوال راه‌حل پیدا می‌کنیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: ما هشدار رهبری را سرسری نمی گیریم و احتمال می دهیم که طرح سئوال از رئیس جمهور از مصادیق هشدار مقام معظم رهبری باشد.

در حاشیه جلسه مجلس  غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص موضع گیری این فراکسیون در قبال سئوال از رئیس جمهور گفت: نمی خواهم در بازار مسگرها ما هم ضربه ای وارد کنیم و سر و صدا درست کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه بیانیه فراکسیون اصولگرایان دیدگاه ما در قبال طرح سئوال از رئیس جمهور را به روشنی نشان می دهد گفت: روز 24 اسفند سال گذشته پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجلس هشتم سئوال از رئیس جمهور مطرح شد و دیدید که چه اتفاقاتی افتاد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر تلاش فراکسیون اصولگرایان برای اصلاح آئین نامه داخلی جهت لغو سئوال از رئیس جمهور گفت: اصلاح آئین نامه به این زودی ها جواب نمی دهد، مسئله سئوال از رئیس جمهور فوریت دارد. علاوه بر این اصلاح آئین نامه نیازمند دو سوم آرای مجلس است که کسب این رای با مشکل انجام می شود.

 حداد عادل با تاکید بر اینکه فراکسیون اصولگرایان تلاش می کنند برای عدم طرح سئوال از رئیس جمهور راهکاری در صحن علنی پیدا کند ادامه داد: مبنای ما این است که در شرایط فعلی در روابط بین قوا، بحران اجتماعی را به سطح جامعه نکشانیم.

 وی تاکید کرد: نظر ما اجرای دستور، نصیحت و هشدار رهبری است. ما هشدار رهبری را سرسری نمی گیریم و آن را مهم می دانیم و احتمال می دهیم که طرح سئوال از رئیس جمهور از مصادیق هشدار رهبری باشد.

 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون در تعداد امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور شک قوی دارد گفت: تعدادی از نمایندگان امضای خود را پیش از اعلام وصول طرح سئوال پس گرفته بودند اما هیئت رئیسه به این مسئله اعتنا نکرد.

 وی افزود: ما تلاش داریم مسئله سئوال از رئیس جمهور را از طریق آئین نامه حل کنیم و فکر می کنیم حل این مشکل راه حل آئین نامه ای دارد.

 حداد افزود: تعدادی از نمایندگان هستند که برای هیئت رئیسه قسم می خورند که ما قبل از ابلاغ سئوال به رئیس جمهور امضاهایمان را پس گرفته ایم.

 به گزارش مهر،وی با گلایه از عملکرد هیئت رئیسه در اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: هیئت رئیسه نه اسامی امضا کنندگان طرح و نه اسامی کسانی که از طرح سئوال انصراف دادند و نه اسامی کسانی که پس از انصراف از طرح سئوال مجددا این طرح را امضا کردند در اختیار ما قرار نداد.

 حداد عادل تاکید کرد: سعی می کنیم برای حل این مشکل با راه حل آئین نامه ای پیدا کنیم. همچنین تلاش داریم برای جلوگیری از تنش حتی الامکان تنش جدید ایجاد نکنیم.

 وی در خصوص تلاش برخی نمایندگان برای شکایت از هیئت رئیسه به کمیسیون اصل 90 گفت: شکایت از هیئت رئیسه نیز یکی از راهها است که برخی از نمایندگان دنبال آن هستند ولی بنده این طرح را امضا نکردم.

 

 

حداد عادل گفت: شکایت از هیئت رئیسه در قالب فراکسیون انجام نشده بلکه برخی از افراد خود تصمیم به این کار گرفته اند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا