نشست توجیهی مدیران ومبلغان مدارس امین استان یزد برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد جلسه توجیهی مدیران و مبلغان مدارس امین استان یزد درمحل حوزه علمیه یزد برگزار شد.
در این جلسه مدیرکل همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مورد خطر رشد فرق و عرفان های نوظهور در ایران و کشورهای مسلمان ،اشکالات موجود در بعضی از کتب درسی دانش آموزان،اهداف ایجاد مدارس امین،تبیین وظایف کادر اجرایی مدارس امین،لزوم توجه ویژه مبلغان به معنویت ،مطالعه و مسایل فرهنگی موجود در مدارس به تفضیل سخن گفت.
در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بیانات مقام معظم  رهبری در مورد لزوم حضور روحانیت در مدارس ، از حوزه علمیه به دلیل ایجاد مدارس امین تشکرکرد وازهمکاری حوزه علمیه یزد با آموزش وپرورش استان تقدیرنمود
حمید رستگاری با بیان بعضی از موانع موجود به لزوم تعامل بین مسئولین مدارس امین  و مبلغان حاضر در این مدارس پرداخته و اظهار امیدواری کرد حضور مبلغان گرانقدر زمینه رشد مذهبی دانش آموزان را فراهم آورد.
وی افزود درسال تحصیلی جاری 36 مدرسه امین دردوره راهنمائی تحصیلی درسطح استان دایرشده ودرقالب این طرح هرمدرسه از یک روحانی تمام وقت برخورداراست که علاوه براقامه نمازجماعت ، بیان احکام ، اجرای برنامه های مذهبی ، دانش آموزان را درسایر فعالیت های مدرسه همراهی می نماید
گفتنی است دراین همایش روحانیون مستقر درمدارس شبانه روزی استان نیز حضورداشتند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا