به لله طرح سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست / برگزاری غیر علنی سوال رئیس جمهور را تحت تاثیر جو قرار نمی دهد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

مگر نمایندگان جمشید بسم‌الله هستند؟

با توجه به شرایطی که وجود دارد و همچنین روحیات رئیس جمهور، سابقه حضور احمدی نژاد در مجلس و فضای عمومی فعلی جامعه باید گفت در شرایطی قرار داریم که جامعه اصلا تحمل اختلاف و تنش را ندارد و تنها می خواهد مشکل حل شود.

زندگی نیوز: غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیته منتخب سوال کنندگان از رئیس جمهور، با اشاره به رایزنی های امروز در مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح سوال از رئیس جمهور عنوان داشت: با توجه به شرایطی که وجود دارد و همچنین روحیات رئیس جمهور، سابقه حضور احمدی نژاد در مجلس و فضای عمومی فعلی جامعه باید گفت در شرایطی قرار داریم که جامعه اصلا تحمل اختلاف و تنش را ندارد و تنها می خواهد مشکل حل شود.

 

به لله طرح سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست / برگزاری غیر علنی سوال رئیس جمهور را تحت تاثیر جو قرار نمی دهد

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر نمایندگان جمشید بسم‌الله هستند؟

 

عضو کمیته منتخب سوال کنندگان از رئیس جمهور با بیان اینکه «بهترین کار این بود که سوال از رئیس جمهور را غیر علنی برگزار می کردیم»، اظهار داشت: در صورت برگزاری غیر علنی طرح سوال هم نمایندگان می توانستند به وظایف خود عمل کرده و طرح سوال را انجام دهند و هم رئیس جمهور تحت تاثیر جو قرار نمی گرفت تا کاری مثل رفتارهای گذشته را بروز دهد.

 

به گفته جعفر زاده در صورت برگزاری غیر علنی طرح سوال اگر احیانا اتفاق تلخی رخ داد، این موضوع به همه جامعه تسری پیدا نمی کند.

 

 

 

طرح سوال به حد نصاب رسیده است / هیات فراکسیون اصولگرایان نمی تواند طرح سوال را منتفی کند

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین سوال را حق نمایندگان دانست و گفت: هم اکنون طرح سوال از رئیس جمهور به حد نصاب رسیده است، از این رو این زاویه ها و ایجاد تشنج اوضاع را بدتر می کند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تشکیل هیات فراکسیون اصولگرایان برای بررسی امضاها می تواند طرح سوال را منتفی کند، عنوان داشت: این هیات طرح سوال را منتفی نمی کند اما متاثر خواهد کرد؛ تا همین اندازه که اقداماتی انجام داده اند توانسته اند تشکیکی در طرح سوال ایجاد کنند و بدون هزینه به این نقطه رسیدند.

 

 

 

حوزه ریاست جمهوری از حاشیه سازی خیلی خوشش می آید / می خواهند مشابه جمشید بسم الله را در مجلس درست کنند

 

عضو کمیته منتخب سوال کنندگان از رئیس جمهور همچنین در واکنش به سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه « دوستی از ما وقت ملاقات خواست این وقت به او داده نشد. می رود طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا می کند»، تصریح کرد: معمولا حوزه ریاست جمهوری از حاشیه سازی خیلی خوشش می آید و هر چیزی را دچار حاشیه می کند؛ همانند آنکه بازار ارز و دلار را به جمشید بسم الله متصل کردند و می خواهند مشابه آن را در مجلس درست کنند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: یعنی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که چند صد هزار نفر به او رای دادند آنقدر آدم ضعیفی است که به خاطر یک وقت ندادن طرح سوال را امضا می کند؟ حالا اگر این فرض باشد، نماینده می خواست همین سوال را در فضای خصوصی تر انجام دهد که شما به او وقت ندادید و او مجبور است سوال را در مجلس مطرح کند.

 

 

 

یکی از مشکلات آقایان این است که بخشی از کابینه تعامل ندارد / آبستراکسیون در شان مجلس نبود

 

مشاور سابق معاون رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از مشکلات آقایان همین است که بخشی از کابینه با نمایندگان تعامل ندارد که این اتفاقات رخ می دهد.

 

عضو کمیته منتخب سوال کنندگان از رئیس جمهور همچنین درباره احتمال آبستراکسیون فراکسیون اصولگرایان در روز طرح سوال از رئیس جمهور نیز گفت: آبستراکسیون عمل بسیار نادرستی است و انجام این عمل به هیچ وجه در شان مجموعه مجلس نبود؛ آرزو می کردیم این مورد هیچ وقت اتفاق نمی افتاد.

 

 

 

اگر در روز طرح سوال آبستراکسیون شود یک خسارت بزرگ برای مجلس است

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالف شدید فراکسیون اصولگرایان با طرح سوال از رئیس جمهور، عنوان داشت: اگر در روز طرح سوال از رئیس جمهور آبستراکسیون بشود، یک خسارت بسیار بزرگ برای مجلس است.

 

جعفرزاده در پایان عنوان داشت: به نظر نمی رسد آبستراکسیون مجددا اتفاق بیفتد چرا که در میان فراکسیون اصولگرایان نیز بسیاری از اعضا اتفاق نظر نداشتند و در جلسه علنی گذشته به منظور اعلام وصول طرح سوال، صحن مجلس را ترک نکردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا