اگر مدعی‌اند که اقدام لاریجانی خلاف حکم مقام معظم رهبری است چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری یازده روز خانه نشین شد عطسه نکردند؟

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

من در رفتار هیئت رئیسه خدشه‌ای نمی‌بینم. متاسفانه جریانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاریجانی با نظام، مصالح کشور و امنیت ملی بازی می‌کند
 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

جریان خاصی در مجلس با مصالح کشور و امنیت ملی بازی می‌کند  

 

اگر مدعی‌اند که اقدام لاریجانی خلاف حکم مقام معظم رهبری است چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری یازده روز خانه نشین شد عطسه نکردند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: من در رفتار هیئت رئیسه خدشه‌ای نمی‌بینم. متاسفانه جریانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاریجانی با نظام، مصالح کشور و امنیت ملی بازی می‌کند.

 

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص تصمیم برخی نمایندگان مبنی بر استیضاح هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: استیضاح هیئت رئیسه مطابق آیین نامه امکان پذیر است همانطور که سوال از رئیس جمهور با ارائه یک چهارم امضای نمایندگان مجلس می‌تواند اعلام وصول شود، استیضاح هیئت رئیسه هم امکان پذیر است.

 

وی ادامه داد: اما این سوال مطرح می‌شود که چرا آقایان اقدام هیئت رئیسه را زیر سوال می‌برند؟ هیئت رئیسه قسم خورده این کار را انجام دهد حالا که به قسم خود عمل و طرح سوال را اعلام وصول کرده می‌خواهند استیضاح کنند؟ این نمایندگان بالاخره آیین نامه قبول دارند یا ندارند؟

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تعجب از اینکه چطور ممکن است برخی نمایندگان بعد از اعلام وصول طرح مدعی شوند که امضای خود را پس گرفته‌اند، تاکید کرد: پس گرفتن امضا یعنی چه؟ پس گرفتن امضا آداب دارد. باید به هیئت رئیسه نامه رسمی نوشته شود و هیئت رئیسه موظف است که اعمال کند. پس گرفتن امضا که نمی‌تواند در جیب بنده باشد یا تلفنی به من اعلام شود.

 

وی در ادامه افزود: باید در نظر داشت که تاریخ اعلام وصول در این مساله به طور خاص ملاک است. در لحظه اعلام وصول باید بالای ۷۳ امضا باشد. اگر قبل از اعلام وصول درخواست داده‌اند هیئت رئیسه باید پاسخگو باشد. این افراد دروغگو هستند و دروغگویی آ‎ن‌ها در صحن علنی مشخص شده است.

 

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه پس گرفتن امضا حتما در دفتر هیئت رئیسه مجلس به ثبت خواهد رسید خاطر نشان کرد: مگر پس گرفتن امضا به این صورت است که از جلوی دفتر هیئت رئیسه رد شوی و بگویی می‌خواهم امضایم را پس بگیرم؟ این افراد انصاف ندارند چون هیئت رئیسه دفتر ثبت دارد و هر در خواستی در آن ثبت خواهد شد.

 

نماینده مردم ورامین اقدام هیئت رئیسه را به موقع دانسته و تصریح کرد: اصلا فرض کنیم اقدام هیئت رئیسه ابهام دارد، این ابهام در ‌‌‌نهایت به خود شما بازمی گردد. هیئت رئیسه به آیین نامه عمل کرده و اگر اعلام وصول نمی‌شد باید استیضاح می‌شد.

 

وی در ادامه گفت: من در رفتار هیئت رئیسه خدشه‌ای نمی‌بینم. متاسفانه جریانی در مجلس حضور دارد که به بهانه مقابله با لاریجانی، با نظام، مصالح کشور، امنیت ملی بازی می‌کنند. این افراد با لاریجانی عناد دارند. اگر مدعی‌اند که اقدام لاریجانی خلاف حکم رهبری است چرا وقتی احمدی‌نژاد بعد از دستور رهبری یازده روز خانه نشین شد عطسه نکردند؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا