یزدفردا :در لابلای خبرها تلاشی است از همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا که  مهمترین وخواندنی ترین  اخبار سرویس های مختلف خبری جراید،سایت ها و خبرگزاریهای ایران و جهان  را به صورت آن لاین انتخاب و تحت عنوان "درلابلای اخبار" بازنشر می دهند،امید می رود بتوانیم کوتاهترین راه  برای اطلاع از مهمترین اخبار روز استان ،ایران و جهان را در یزدفردا  برای  مخاطبان فردایی  ایجاد نماییم .


علی مطهری: رئیس جمهور می‌تواند سرزده از زندان بازدید کند            

 رئیس جمهور علاوه بر اینکه در قوه مجریه مسئول اجرای قانون اساسی است وظیفه نظارت بر قوه قضائیه و مجلس را هم در حد تذکر دارد. البته برداشت آقای احمدی نژاد بیش از این است و می گوید من قانونی را که به تشخیص خودم منطبق بر قانون اساسی نباشد امضا و اجرا نمی کنم که این غلط ست

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به اعتقاد من بر اساس ماده 113 قانون اساسی رئیس جمهور می تواند از زندان اوین سرزده بازدید کند.

علی مطهری با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نامه نگاریهای رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بر سر موضوع بازدید رئیس جمهور از زندان اوین گفت: اصل 113 قانون اساسی قابل برداشتهای مختلفی است ولی ملاک عمل تفسیر شورای نگهبان است و این شورا می گوید آنچه از این اصل عنوان شده (رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است) و این منحصر به قوه مجریه است.

 

وی افزود: تفسیر شورای نگهبان مبنای کار است ولی در این قانون ذکر شده که رئیس جمهور علاوه بر اینکه در قوه مجریه مسئول اجرای قانون اساسی است وظیفه نظارت بر قوه قضائیه و مجلس را هم در حد تذکر دارد. البته برداشت آقای احمدی نژاد بیش از این است و می گوید من قانونی را که به تشخیص خودم منطبق بر قانون اساسی نباشد امضا و اجرا نمی کنم که این غلط ست.

 

این نماینده مجلس گفت: به اعتقاد من رئیس جمهور حق دارد حتی به طور سرزده از زندان اوین بازدید کند و چنانچه مواردی را مشاهده کرد تذکر دهد. اینکه رئیس قوه و رئیس جمهور مکاتباتی داشتند بحث حقوقی و فقهی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا