یزدفردا:اعتماد بي جا استاد مشهدي به دانشجو باعث هتك حرمت استاد در فضاي سايبري شد.
سرهنگ "عرفاني" رئيس پليس فتا  استان خراسان رضوي در خصوص اين پرونده گفت :خانم جواني با ارائه مرجوعه قضايي بدليل هتك حرمت و اخاذي از وي در فضاي سايبري جهت تنظيم شكواييه به اين پليس مراجعه كه بلافاصله موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.
عرفاني ادامه داد: در تحقيقات اوليه از اين خانم كه استاد دانشگاه مي باشد مشخص شد دانشجوي وي كه از بيماري اش مطلع شده ، به قصد اخاذي به او نزديك و با اغفال استاد خويش ، وي را ترغيب به انرژي درماني در فضاي سايبر، از طريق چاكراههاي بدن کرده و با بدست آوردن اطلاعات محرمانه و عكسهاي خصوصي استاد خود، شروع به آزار تهديد و كلاهبرداري از وي کرده است.
سرهنگ عرفاني افزود: كارشناسان پليس فتا با استعلام از مبادي ذيربط و اقدامات فني ، پليسي موفق به رديابي متهم در فضاي سايبري شدند و به محض شناسايي متهم وي را به پليس فتا دلالت داده و متهم با ديدن شواهد لب به سخن گشود و به بزه انتسابي خود اعتراف و پس از تحقيقات تكميلي ، پرونده به همراه متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شد.
سرهنگ عرفاني در پايان به شهروندان توصيه کرد: فضاي سايبري مانند لبه تيغ است كه اگر در استفاده از آن بي احتياطي شود خطر ساز و جبران ناپذير است. پس  دقت کنيد که به هيچ عنوان اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا