به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت،"ابوالقاسم دهقان" در جلسه ای که به دستور استاندار یزد و با حضورفرماندار یزد، مدیر کل بحران استان،نمایندگان ادارت کل آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان و شهرستان، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی تفت و ...  در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در اسلام گفت باید در امور وقفی طبق نیت واقفان عمل شود.

 وی افزود: امور وقفی از جمله کارهایی است که تمامی مردم می‌توانند از ثمرات آن استفاده کنند و اگر طبق نیت واقفین انجام شود مطمئنا می توان کارهای ارزنده و خوبی را اجرا نمود.

وی تصریح کرد: بحث موقوفات بحث ولایی است که هیچ کس حق دخل و تصرف  و صدور دستور در این زمینه را ندارد.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به سابقه دیرینه موقوفه آب وقف آباد اظهار داشت: اجراي نيت واقف از وظايف اصلي ما می باشد که بايد بيشتر و بهتر به آن رسيدگي نماييم و نگاه ما برآن است در بحث این موقوفه به اين مهم توجه وي‍ژه شود تا بتوانيم نيات واقف را به طور کامل اجرا نمائيم.

وی هم چنین تاکید کرد: همه ما که به عنوان مسؤول در بررسی و رفع مشکل این موقوفه تلاش می نماییم  باید با دقت و حساسیت هر چه بیشتر و بدون در نظر گرفتن روابط تنها به حفظ و صیانت از موقوفه و اجرای نیت واقفین همت گماریم.در پایان پس از بحث و تبادل نظر،اعضای جلسه ضمن حضور در محل موقوفه از نزدیک با نحوه تقسیم آب و مشکلات آن آشنا شده و در جهت رفع این مشکل تصمیماتی اتخاذ گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا