مجمع مشاورين مهم ترين رابطان دانش آموزان با مسئولين آموزش و پرورش هستند

 مدير كل آموزش و پرورش استان يزد درنشست مجمع مشاورين مديركل آموزش و پرورش استان يزدبا حضور مدير دانش آموزي و مسئول دبيرخانه مجلس دانش آموزي در استان گفت : مجمع مشاورين مهم ترين رابطان دانش آموزان با مسئولين آموزش و پرورش هستند .

 محمد كاظم رحيمي نژاد در اين نشست گفت : مسئولين آموزش و پرورش نياز به نقطه نظرات و تفكر حاكم بر جامعه دانش آموزي دارند واز آگاه شدن به حوزه فكري و رفتاري بين جمعيت دانش آموزي در نگاه به مدرسه و آموزش و پرورش و نگاه به روند تغييراتي كه با اجراي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش صورت مي گيرد نياز دارند .

وي افزود: مجمع مشاورين كه متشكل از نمايند گان انتخاب شده از جامعه دانش آموزي  توسط دانش آموزان استان مي باشند ودر راستاي افزايش آگاهي مسئولين آموزش و پرورش و معلمين ار نقطه نظرات دانش آموزان و براي دسترسي بيشتر به فضاهاي دانش آموزي و حوزه فكري دانش آموزان  قدم بر مي دارند مهم ترين رابطان بين دانش آموزان و مسئولين آموزش و پرورش هستند.

در اين نشست مباحثي توسط دانش آموزان مطرح شد كه مهمترين آن برگزاري نشستهاي فصلي مجمع مشاورين با يكي از معاونت هاي آموزش و پرورش  را مي توان ذكر كرد و موضوع تعطيلي پنج شنبه ها ي مدارس و فوايد آن در بنيان تحكيم خانواده و اينكه دانش آموز وقت كافي داشته باشد تا به غير از درس خواندن فعاليتهاي فرهنگي و شيوه چگونه زيستن را نيز بياموزد نيز مطرح شد .

در ادامه مدير كل آموزش و پرورش استان يزد دوره نوجواني را يكي از حلقه هاي مفقوده در خانواده و نظام آموزشي بيان كرد و گفت : دوره نوجواني كه مصادف با مقطع راهنمايي مي شود نه از طرف خانواده حمايت مي شود و نه جذبه و توجه دوره متوسطه را دارد و يك دوره فراموش شده به حساب مي آيد و تنها از طريق فرهنگ  امروز استان يزد كه حاصل پدران ما و مردمي كه سرنوشت اين استان را رقم زده اند مي توان حمايت كرد .

رحيمي نژاد گفت : در اين فرهنگ همه چيز براي توسعه و پيشرفت با محوريت دين باوري ايجاد شده و با تكيه بر دين و اعتقادات ديني  به نتيجه مي رسد و مي تواند در تمام كشور نيز به صورت الگو عملي شود  و ايجاد خود باوري در دانش آموزان و نوجوانان از طريق اين فرهنگ ايجاد گردد .

مدير كل آموزش و پرورش استان يزد موضوع بعدي نشست مجمع مشاورين را بحث انتقال حال و هواهاي دانش آموزي در عرصه ارتباط با مدرسه و ديگر دانش آموزان و پرداختن به مسائلي كه ذهن دانش آموزان را به خود مشغول كرده و نگرش آنها نسبت به آينده  اعلام كرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا