نظر به اينكه مطالب منتشر شده در سايت يزد فردا در مورخ24 /7 /91 با عنوان «زنگ خطري كه براي بهاباد به صدا درآمده است» ، غير كارشناسي بوده و مي تواند موجبات تشويش و نگراني مردم شريف و نجيب بهاباد را فراهم آورد شايسته بود قبل از انتشار، صحت آن به تائيد مسئولين آب استان مي رسيد به هر حال پاسخ اين شركت به منظور تنوير افكار عمومي و دستور جنابعالي براي درج در سايت ارسال مي گردد.

یزدفردا :در پی انتشار مطلب "بررسی کیفیت آب بهاباد  زنگ خطری که برای بهابادی ها به صدا در آمده است :آب ،آب و......+تصاویر " در یزدفردا ،روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد با ارسال جوابیه ای به مطالب طرح شده9 پاسخ داد که ضمن تشکر از توجه روابط عمومی شرکت  آب و فاضلاب  استان که به حق یکی از پرکار ترین روابط عمومی های استان در زمینه ارتباطات می باشند پاسخ ارسالی عینا منتشر می گردد:

مدير مسئول محترم سايت خبري يزد فردا

با سلام و احترام

نظر به اينكه مطالب منتشر شده در سايت يزد فردا در مورخ24 /7 /91 با عنوان «زنگ خطري كه براي  بهاباد به صدا درآمده است» ، غير كارشناسي بوده و مي تواند موجبات تشويش و نگراني مردم شريف و نجيب بهاباد را فراهم آورد شايسته بود قبل از انتشار، صحت آن به تائيد مسئولين آب استان مي رسيد به هر حال پاسخ اين شركت به منظور تنوير افكار عمومي  و دستور جنابعالي براي درج در سايت ارسال مي گردد.

1-TDS عبارتست از كل جامدات محلول كه حداكثر مجاز استاندارد آن 1500 ميلي گرم بر ليتر است كه مقوله آن با سختي كل متفاوت است كه اشتباهاَ و ناآگاهانه بجاي   TDSسختي كل  ذكر گرديده است.

2- اندازه گيري TDS با دستگاههاي پرتابل كه در گزارش نشان داده شده دقيق نبوده و انجام صحيح آن مستلزم آزمايشات تخصصي مي باشد.

3- حداكثر مجاز سختي آب 500 ميلي گرم بر ليتر است نه 1500 كه در گزارش آمده است و 1500 حداكثر مجاز كل جامدات محلول مي باشد.

4- افزون بر پنج سال پيش تا كنون دو دستگاه آب شيرين كن استاندارد و مورد تائيد در بهاباد و منطقه جلگه نصب شده و شهروندان بهابادي آب شرب مورد نياز خود را از آن تأمين مي نمايند و آب شبكه شهر صرفاً براي مصارف بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

5- علت توصيه به استفاده از آب شيرين كن استاندارد كه توسط شركت آب و فاضلاب نصب شده صرفاً وجود املاح سختي و TDS نيست بلكه به واسطه مجموعه آنيونها و كاتيونهاي آب است.

6- استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب  خانگي نه تنها در بهاباد بلكه در هيچ نقطه  استان توصيه نمي شود و علت آن حذف عمده املاح بسيار مفيد كلسيم و منيزيم است كه نه تنها جزء عناصر ضروري بدن مي باشد بلكه در عملكرد صحيح قلب و عروق مؤثر و مفيد است كه با حذف آن از ارزش تغذيه اي آب به شدت كاسته مي شود.

7- مقايسه چند ليوان آب در شهرهاي بافق ، بهاباد و يزد و دستگاه تصفيه آب عرضه شده توسط
 شركت غير مسئول نشان دهنده استفاده از دستگاه الكتروليز آب است كه پيوندهاي آب را شكسته و بسته به ميزان املاح كلسيم و منيزيم رنگ آن تغيير مي كند كه اين نيز خدعه و نيرنگ فروشندگان دستگاه هاي تصفيه آب خانگي براي مشتري است كه البته در اين رابطه قبلا هم گزارشاتي از مردم دريافت شده و مورد پيگيرد قانوني قرار گرفته است.

8- به منظور رفع مشكل آب آشاميدني شهروندان عزيز بهابادي عمليات اجراي خط انتقال با پيشرفت 70درصدي در حال انجام است كه در صورت تأمين به موقع اعتبارات تا پايان سال مالي به بهره برداري خواهد رسيد و انشاءالله مردم اين خطه از ميهن عزيز اسلامي از آن بهره مند خواهند شد.

 

شرکت آب و فاضلاب استان یزد

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا