یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

ویندوز RT نسخه محدودی از ویندوز 8 است که برروی دستگاه‌هایی با پردازنده ARM اجرا خواهد شد و نه پی سی های سنتی.

ویندوز RT نسخه محدودی از ویندوز 8 است که برروی دستگاه‌هایی با پردازنده ARM اجرا خواهد شد و نه پی سی های سنتی.

بله، اکثر و نه همه اپلیکیشن‌های محیط مترو که روی ویندوز 8 هم اجرا می‌شوند با ویندوز RT سازگارند و این یکی از منافع استفاده از محیط مترو در هر دو بخش است ولی...

ویندوز RT هیچ یک از اپلیکیشن‌های دسکتاپ را اجرا نخواهد کرد، به جز نرم افزارهای سبکی که به طور پیش فرض در آن قرار دارند. از جمله این نرم افزارهای پیش فرض که در ویندوز 8 نیز یافت می‌شوند می‌توان به Paint و WordPad اشاره کرد ولی ویندوز مدیا پلیر در ویندوز RT یافت می‌نشود. آنچه مایکروسافت روی آن تأکید خاصی کرده، نسخه خانگی و دانش‌آموزی آفیس 2013 است که به همراه ویندوز RT ارائه می‌شود و دارای وُرد، اکسل، وان نوت و پاور پوینت است. ولی اوت لوک در ویندوز RT حضور ندارد.

ویندوز RT هیچ یک از نرم‌افزارهای دسکتاپ را که به صورت پیش فرض همراه ویندوز 8 ارائه می‌شوند، اجرا نخواهد کرد. و این شامل چنین مواردی می‌شود: Windows Essentials نسخه سال 2012 (بعنی مجموعه نرم افزارهای Photo Gallery و Mail ،Movie Maker و Writer، و غیره)، مایکروسافت اوت لوک (تمام ورژن‌ها)، مایکروسافت آفیس دسکتاپ، ادوبی فوتوشاپ یا فوتوشاپ المنتز یا هر برنامه ادوبی دیگری که برای دسکتاپ طراحی شده.

همچنین خبری از اجرای برنامه دسکتاپ اسکای درایو نخواهد بود، یعنی شما مجبور هستید برای سینک کردن اطلاعات اسکای درایو خود با دستگاه مبتنی بر ویندوز RT، از اسکای درایو محیط مترو استفاده کنید که آن هم فقط هنگام متصل بودن به اینترنت به شما امکان دسترسی به حساب اسکای درایو را می‌دهد (درست مثل هر دستگاه موبایل دیگری.) خبری از آیتونز نیز نیست. پس دوباره تأکید می‌کنیم، هیچ برنامه دسکتاپی جز آنچه به طور پیش فرض روی ویندوز RT هست، نمی‌شود روی آن نصب کرد.

به عبارت دیگر، ویندوز RT سیستم عاملی برای کامپیوتر نیست. بلکه یک سیستم عامل برای دستگاه‌های موبایل (Mobile OS) است. بنابراین سرفیس با ویندوز RT هم یک کامپیوتر نیست، بلکه یک دستگاه موبایل (قابل حمل) است، مثل آیپد. یک تبلت از نوع هیبریدی که قرار است گپ میان کامپیوترهای شخصی واقعی و تبلت‌های چند رسانه‌ای مصرف کننده محتوا را پر کند. با سرفیس RT هم می‌توانید بازی کنید و هم به موقعش، کار.

ویندوز 8 دوست داشتنی است و به نظر می‌رسد که ویندوز RT نیز در بلند مدت یک برگ برنده در مقابل آیپد و سایر تبلت‌های بازار باشد. ولی آن هیجانی که مایکروسافت حول عرضه سیستم عامل ویندوز RT شکل داده، احتمالا به باد خواهد رفت. به خصوص آن زمانی که مردم کاملاً متوجه تفاوت‌ها بشوند و بفهمند که ویندوز RT تنها شبیه ویندوز 8 است ولی با اپلیکیشن‌هایی حتی کمتر از ویندوز فون ارائه می‌شود!

 

نارنجی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا