در ابتدای این مراسم شهردار اردکان در سخنانی با تشریح وضعیت پروژه شهر الکترونیک اردکان گفت: هدف از دوره آموزشی شهروند الکترونیک اردکان، آشنایی عموم مردم با خدمات شهر الکترونیک و افزایش سواد آی تی مردم جهت ارائه خدمات به صورت 24 ساعته به کاربران است.

"محمدعلی مروتی" ادامه داد: این حرکت چند سال به طول می انجامد و مجموعه ای در حدود 20 الی 30 هزار نفر در شهر را شامل می شود.

شهردار اردکان همچنین از تلاش و پیگیری نماینده مردم اردکان که وی را بنیانگذار این فکر در شهرستان خواند و اعضای شورا،مدیریت گروه پیشگامان،مدیرکل امور شوراها، فرماندار و جمعی ازمدیران استان و شهرستان تشکر نمود.

 پخش کلیپ ،تشریح برنامه های گام به گام شهر الکترونیک اردکان و صدور کارت جهت آغاز آموزشهای مهارتی از دیگر برنامه های این همایش بود.

در این همایش نماینده مردم اردکان،مدیران شرکت پیشگامان، مدیرکل فنی و حرفه ای استان،جمعی از اعضای شورا و روسای ادارات و مراکز آموزش عالی اردکان به همراه جمع کثیری از مردم حضور داشتند.

نماینده مردم اردکان در همایش بزرگ افتتاحیه دوره آموزشی شهروند الکترونیک اردکان گفت: پیشرفتهای سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات باعث پیدایش روشهای جدیدی در عرصه زندگی مردم شده است ومدیریت شهری باید همگام و متناسب با این تحولات در ایجاد محیط مناسب زندگی مردم بکوشد.

"محمدرضا تابش" با بیان اینکه شهر الکترونیک، ما را از دنیای یک بعدی شهرهای سنتی و امروزی به دنیای دو بعدی فضای فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی می برد اضافه نمود: سرعت توسعه این فناوریها آنچنان فزاینده است که بزودی به دنیای سه بعدی وارد خواهیم شد. هر چند شاید تصور آن در بدو امر قدری دشوار باشد ولی باید از هم اینک لوازم و راهکارهای لازم سنجیده شود و آمادگی و توانایی پذیرش  ورود به این جامعه را داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم طراحی الگوی مناسب با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه، برای گذر از سبک زندگی سنتی و ورود به دنیای اینترنتی و ارتباطی مدرن گفت: پیشرفتهای سریع فناوری ارتباطات و اطلاعات باعث پیدایش روشهای جدیدی در عرصه زندگی مردم شده است ومدیریت شهری باید متناسب با این تحولات در ایجاد محیط مناسب زندگی مردم بکوشد.

نماینده مردم اردکان با تعریف و تبیین الزامات شهر الکترونیک و شهروندان الکترونیکی و مراحل اجرایی شدن یک شهر الکترونیک برای استفاده عموم مردم از تمام خدمات و نیازهای روزمره ، ضریب نفوذ اینترنت را یکی از شاخص های مهم حوزه فناوری اطلاعات در اهداف توسعه هزاره عنوان کرد و گفت: این ضریب در کشورهای سوئد و آمریکا به ترتیب با 90  و 75 درصد بیشترین و در یمن و کشورهای آفریقایی همچون بورکینافاسو و زیمبابوه در پائین ترین سطح قرار دارد.

وی اضافه نمود:33 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که این میزان،حدود 45 درصد جمعیت کشور را شامل می شود و از این تعداد چهار میلیون و پانصد هزار نفر از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: امروزه دیگر اینترنت یک امر تجملاتی نیست و استفاده از اینترنت به عنوان یک حق بشری و در زمره حقوق شهروندی و ابزاری جهت حضور شایسته در جامعه نوین تلقی می شود.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به تشکیل اولین جلسه شهر الکترونیک اردکان در تیرماه سال گذشته و اقدامات انجام گرفته تاکنون،از مجموعه شهرداری اردکان و مدیریت گروه پیشگامان تشکر کرد و در عین حال از روسای دستگاههای اجرایی و مراکز آموزش عالی خواست تا فعالتر در تکامل این پروژه مهم شهری مشارکت نمایند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا