یزدفردا :نماینده مردم شریف یزد و صدوق  بمناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام پیامی به شرح زیر صادر کرد 
بسمه تعالی
السلام علیک یا مولای یا اباعبدالله ایها الصادق یابن رسول الله
آسمان ، اشک هایش را نمی تواند پنهان سازد . قدسیان زانوی غم در بغل گرفته اند ، زمینیان ، با چهره هایی غبارآلود ، بر سر و سینه می زنند.
بیست و پنجمین غروب ماه شوال سال 148 هجری قمری شاهد چشم فرو بستن امام صادق ( ع) به زخم «سم» منصور عباسی شد ، تا قبرستان بقیع پذیرای میهمان معظم دیگری از سلاله معصوم رسول خدا ( ص ) شود ، هر چند که کالبد پاک آن  امام همام روی در خاک نهاد ، ولیکن اندیشه و تفکر رئیس مذهب جعفری در قالب فقه شیعه امامیه همچنان در تار و پود تشیع جاری و ساری است و این ماندگاری را جز حقانیت دلیل دیگری نیست .
امام صادق ( ع ) در دوران زندگی خود ، با وجود فشارهای متعدد و خفقان ناشی از استقرار حکومت ظالمانه عباسی ، تربیت و هدایت شاگردان ممتاز و برجسته بیشماری را بر عهده داشت که این مهم گویای جایگاه و توان علمی ایشان در احیای فرهنگ اسلامی است .
آری ! او بحق صادق آل محمد (ص) بود و تمامی گفتار و کردارش نیز صادقانه  بود ، وقتی چشمه علم و دانش جعفری ، بی امان می جوشید ، از گرداگرد عالم به محضر درسش  می شتافتند و رؤسای مذاهب در محضرش زانوی ادب می زدند و دشمنان نیز به مقام شامخ او اعتراف می کردند . پس چنین است که شیعه باید به رئیس مذهب خود مباهات کند ، حال آنکه وسعت این مکتب الهی ، شرق و غرب عالم را در زیر پرچم حقانیت خود گرد آورده است .
اینجانب سالروز شهادت مروج مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) را به تمامی شیعیان و رهروان مکتب سرخ تشیع بویژه مردم استان دارالعباده یزد تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا