یزدفردا:جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان به رياست وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي و با حضور استاندار، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كشور و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "عبدالرضا شيخ الاسلامي" در اين جلسه كه در سالن حميديا برگزارشد از زحمات استاندار و مجموعه مديران استان قدرداني كرد.

وي با اشاره به كاهش نرخ بيكاري در استان، دليل كسب اين نتيجه را تلاش دلسوزانه و مخلصانه مديران استان دانست و وضعيت استان را در اين زمينه مثبت ارزيابي كرد.

شيخ الاسلامي گفت: به رغم اينكه شاخص ها بيانگر پيشرفت استان مي باشد، وظيفه مسئولان نسبت به گذشته سنگين ترخواهد بود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به نامگذاري سال جاري توسط رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) به توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني خاطر نشان ساخت: نامگذاري سال جاري اهميت موضوع توليد داخلي را مشخص مي كند.

وي ادامه داد: امروزه همه توطئه هاي دشمنان نظام جمهوري اسلامي، درجبهه اقتصادي نمايان شده است.

 وي تاكيد كرد: بايد با همت و تلاش مسئولان و با توكل به خداي متعال بر دسيسه هاي اين شياطين پيروز شويم.

استانداريزد نيز دراين جلسه مردم استان را مردمي داراي خصلتهاي خوب معرفي كرد و گفت: دين داري و دين باوري، توجه به اصل آموزش و توجه به اصل كار و تلاش سه ويژگي خاص اين مردمان است.

فلاح زاده درادامه، درصد اشتغال در استان را در حوزه صنعت 44 درصد، در حوزه خدمات 43 درصد و در حوزه كشاورزي 13 درصد اعلام كرد.

وي در تبيين سيماي كلي استان يادآور شد: نرخ بيكاري استان در سال گذشته  6 درصد بوده و از سهميه 37 هزارنفري اشتغال در سال 1390 ، 34 هزار شغل آن تحقق يافته است.

استاندار يزد در بخش ديگر سخنان خود سهم اشتغال استان در سال 91 كه در تير ماه سالجاري ابلاغ شده است را  33 هزار نفر بيان كرد.

درادامه جلسه تعدادي ازمديران در خصوص موانع و مشكلات توسعه اشتغال و سرمايه گذاري استان سخناني را ارائه كردند.

در اين جلسه پيرامون مسائل مرتبط بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا