او افزود: من برای گروهی از مسئولین احساس تاسف میکنم زیرا هنوز از شبیخون فرهنگی اشاره شده توسط امام خامنه ای(مدظله) در سال 71 حرف می زنند و حال آنکه شبیخون در غفلت آنان صورت گرفت و دشمن خیمه ها را سوزاند و چادر ها را به غارت برد و پایه های فکری ما را با سلسه حملات متداوم خود متزلزل ساخت.

 یزدفردا :سید محمد نجم الهدی، مهمترین برنامه نیمه اول سال جاری موسسه بهشت را برنامه بزرگ "ماه میهمانی خدا" دانست و گفت: این برنامه که از جهت وسعت درسطح استان بی نظیر است در ماه مبارک رمضان سال جاری با محوریت گروه نه نفره ای متشکل از مبلغان نامی کشور به سرپرستی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری برگزار خواهد  شد.

از جمله جزئیات این برنامه به برگزاری بیش از 200 منبر در بیش از 30 مسجد و بقعه متبرکه در ظهرهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هرکدام از مبلغین مدعو، منطبق برطراحی های انجام شده در ستاد عالی برنامه بزرگ "ماه میهانی خدا" هر روز ظهر در یکی از 30 مسجد و یا بقعه متبرکه منتخب، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و بدین ترتیب یک جریان بزرگ فرهنگی تبلیغی در سطح استان به راه خواهد افتاد.

سید محمد نجم الهدی، مدیرعامل موسسه فرهنگی بهشت دارالعباده  در گفتگو با  خبرنگار  هیات انصارولایت  در تشریح فعالیت های این موسسه اظهار داشت : "بهشت یک موسسه فرهنگی با نگرش متفاوت در سطح استان  و برخاسته و وابسته به هیات انصارولایت دارالعباده یزد است که به فرهنگ و جهاد فرهنگی به عنوان یک حوزه تخصصی نگاه میکند و تلاش دارد با طراحی و اجرای ساختار تشکیلاتی  منسجم، فضای فرهنگی استان را وارد دور جدیدی از بلوغ حرکتی خود کند."

وی همچنین افزود:" موسسه بهشت درحال طراحی نهایی سازمان نمای خود است و در عین حال حوزه های مختلف آن چون سمعی و بصری، پژوهش و انتشارات و آموزش در حال فعالیت جهادی میباشند.  حوزه سمعی بصری بهشت در حال ارائه خدمات گسترده به  خارج از مجموعه در عین تامین نیازهای رسانه ای هیات انصارولایت دارالعباده  است  و از جمله خدمات آن میتوان به تهیه مستند اعتکاف سال جاری و توزیع  آن بین معتکفین بلافاصله بعد از اتمام اعتکاف برای اولین بار در تاریخ این برنامه عبادی اشاره کرد"

وی گفت:"موسسه بهشت حوزه پژوهش و انتشاراتی دارد که در حال  حاضر مقدمات دومین سررسید قمری هیات را فراهم میکند. این سررسید که در سال گذشته به عنوان اولین سررسید قمری در سطح کشور توزیع شد امسال با نگاهی متفاوت و با پرداختن به موضوعات بکری چون آداب روزها و تاثیر روزهای قمری بر زندگی و بندگی انسان، منتشر خواهد شد.  واحد پژوهش و انتشارات موسسه بهشت، آماده سازی و طبع فلش کارت ها و کتب بسیاری را در دستور کار دارد که بخشی از آنها، مانند فلش کارت خاطرات شهید علی اصغرشایق –ازشهدای طلبه مرتبط با هیات انصارولایت-منتشر شده و برخی مثل مجموعه آثار استاد معظم دکترمحمدرضا شایق در حال گذراندن مراحل نهایی انتشار است.

سید محمد نجم الهدی از جمله برنامه های موسسه را توجه خاص به مسأله آموزش عنوان کرد و گفت : واحد آموزشی موسسه اکنون در حال برگزاری اولین دوره آموزشی تربیت مربی هوش اخلاقی در سطح کشور است.

وی در ادامه به فعالیت های متعدد  واحد فرهنگی موسسه اشاره کرد و گفت: این واحد با تشکیل انجمن شعرا و مداحان و برگزاری بیش از 18 جلسه در این رابطه ، در نظر دارد با ارتقای سطح اشعار و سبک های مداحی  و تربیت نیروی توانمند در این حوزه، کیفیت برگزاری مراسمات هیات را ارتقاء بخشد.

او در ادامه برگزاری "مسابقه بزرگ عهد59" توسط این واحد موسسه، که شامل حفظ دعای عهد با ترجمه و حفظ زیارات آل یس خواهد بودرا پلی به سوی دلداگی خاص به حضرت بقیه الله (اواحناله الفداء) دانست و ابراز امید واری کرد با برنامه ریزی های انجام شده هزاران نفر از مردم شریف دارلعباده در این مسابقه بزرگ شرکت کنند.

سید محمد نجم الهدی، مهمترین برنامه نیمه اول سال جاری موسسه بهشت را برنامه بزرگ "ماه میهمانی خدا" دانست و گفت: این برنامه که از جهت وسعت درسطح استان بی نظیر است در ماه مبارک رمضان سال جاری با محوریت گروه نه نفره ای متشکل از مبلغان نامی کشور به سرپرستی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری برگزار خواهد  شد.

وی از جمله جزئیات این برنامه به برگزاری بیش از 200 منبر در بیش از 30 مسجد و بقعه متبرکه در ظهرهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هرکدام از مبلغین مدعو، منطبق برطراحی های انجام شده در ستاد عالی برنامه بزرگ "ماه میهانی خدا" هر روز ظهر در یکی از 30 مسجد و یا بقعه متبرکه منتخب، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و بدین ترتیب یک جریان بزرگ فرهنگی تبلیغی در سطح استان به راه خواهد افتاد.

وی در ادامه  گفت : در هر شب ماه مبارک رمضان مراسم مناجات با سخنرانی حجج اسلام  ماندگاری و برادران  و نیز مناجات خوانی حجج اسلام آقامیری و مهدوی نژاد برگزار خواهد شد که امید است با طراحی ها و هماهنگی های صورت گرفته و بحول قوه الهی، با پخش تلوزیونی و حضورگسترده مردم شریف دالعباده یزد همراه باشد  و به واسطه این جریان، مناجات خوانی در  دارالعباده یزد نهادینه گردد.

او همچنین از دیگر برنامه های ماه میهمانی خدا به برگزاری دوره های آموزشی متعدد اشاره کرد و گفت :از جمله این دوره ها،  دوره ای ویژه 70 مربی سرحلقه شجره طیبه صالحین و نیز دوره ای  برای منتخبین بسیجی استان میباشد  که با موضوعات تخصصی طراحی شده در ستاد عالی " ماه میهمانی خدا"، مثل ولایت فقیه، حجاب و عفاف و روش های ارتباط موثر در طول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد .

وی همچنین از  حضور مبلغین مدعو در پادگان های نظامی و برنامه ریزی برای برگزاری نشست های صمیمی با سربازان توسط این مبلغین خبرداد.

ضمنا مدیرعامل موسسه بهشت از برگزاری دوره های  تخصصی دیگری در "ماه میهمانی خدا" خبرداد و گفت : بحول و قوه الهی  و با هماهنگی های صورت گرفته با موسسه فرهنگی تبلیغی راه آینده، دوره آموزشی فن خطابه را برای بیش از 100 طلبه جوان یزدی با همراهی حجج اسلام ماندگاری و برادران خواهیم داشت و نیز با استفاده از حضور حجت الاسلام والمسلمین آقامیری دوره  آموزشی فن رسا را ویژه طلاب، دوره  آموزشی هیات و هیات داری  را ویژه فعالین هیئات مذهبی یزد و دوره آموزشی مداحی را ویژه مداحان عزیز استان برگزار خواهیم کرد. همینطور، دوره آموزشی روش های تبلیغ برای کودکان و نوجوانان  با مربیگری حجت الاسلام والمسلمین  شهرجردی ویژه طلاب گرانقدر یزدی برگزار خواهد شد

 سید محمد نجم الهدی از دیگر طرح های پیش بینی شده به  برنامه زنده تلوزیونی گفت و گوی خانواده با حضور حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری و  بهمایش های هفتگی درجمعه های ماه مبارک رممضان اشاره کرد.

سید محمد نجم الهدی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت :مساله اصلی این است که آیا ما به مقوله فرهنگ و فعالیت های فرهنگی به عنوان یک کار عادی نگاه میکنیم یا یک حرکت جهادی ؟ اگر نگاه، نگاه جهادی باشد تمامی سختی ها سهل و تمامی دست نایافتنی ها حاصل و تمامی یاس ها به امید تبدیل خواهد شد و برنامه ای با وسعت "ماه میهمانی خدا" تازه فتحی برای فتوحات بسیار دیگر در  این راه خواهد بود

او افزود:  من برای گروهی از مسئولین احساس تاسف میکنم زیرا  هنوز از شبیخون فرهنگی اشاره شده توسط امام خامنه ای(مدظله) در سال 71 حرف می زنند و حال آنکه شبیخون در غفلت آنان صورت گرفت و دشمن خیمه ها را سوزاند و چادر ها را به غارت برد و پایه های فکری ما را با سلسه حملات متداوم خود متزلزل ساخت.

وی در آخر گفت :چونانکه رهبرعزیزتر ازجان ما، اشاره فرمودند امروز باید از ناتوی فرهنگی صحبت کرد. ناتوی فرهنگی یعنی جنگ تمام عیار. یعنی حمله با تمام قوا.

فلذا لازم است متخصصین حوزه فرهنگ با تمرکز ویژه بر روی این مقوله و بدون داشتن  دغدغه های بی ارزش دیگر، در قالب جبهه منسجم فرهنگی انقلاب اسلامی،  محکم تر از گذشته و چونان دفاع مقدس هشت ساله با بذل جان و مال و با تحمل مشکلات بسیار این عرصه، دشمن تا بن دندان مسلح را به زمین بزنند. ان شاء الله

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا