بافق :علی حسن پور خبرنگاریزدفردا:"بمانعلي باقيان" در مراسم افتتاحيه طرح هجرت 3 در كانون شهيد باهنر بافق اظهار داشت: اين طرح بركات و ثمرات زيادي دارد كه علاوه بر غني‌سازي اوقات فراغت، بسترهاي لازم براي حرفه‌آموزي جوانان و نوجوانان را فراهم آورده و به توسعه و آباداني شهرستان كمك شايان توجهي مي‌كند.

وي ادامه داد: از مهم‌ترين مزاياي اين طرح اين است كه مورد تائيد مقام معظم رهبر نيز هست و ايشان بر اجراي آن تاكيد دارند و در همين راستا همه مابايد عزم خود را براي موفقيت اين طرح به كار گيريم.

فرمانده بسيج ناحيه مقاومت بافق خاطرنشان کرد: آرمان‌های امام راحل و خلف صالح او، دستاوردهای بسیاری را برای ما به ارمغان آورده است.

وي عنوان کرد: آمریکا و انگلیس تفکر حمله و سوء استفاده از ایران را ندارد زیرا تفکر بسیجی که در میان مردم نهادینه شده است، سلاحی مقاوم در برابر آنهاست و آنها از این سلاح هراس دارند.

فرمانده بسيج ناحيه مقاومت بافق تاكيد كرد: در ساليان اخير طرح هجرت 3 ميزان قابل توجهي در خدمت‌رساني به مناطق محروم شهرستان در عرصه‌هاي مختلف انجام شده و امروز كه بيش از هر زمان ديگر به جوانان فعال و پرانرژي نياز داريم، اين طرح موفقيت ‌لازم را در راستاي شادابي و نشاط و توسعه كارآفريني فراهم كرده است.

وی با اشاره به این که این اردوهای جهادی نیز از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: طرح هجرت 3 با انجام فعالیت‌هایی مانند زیباسازی، نوسازی و بازسازی مدارس در سطح شهرستان و همچنین کمک به کشاورزان در فعالیت‌هایی مانند آبیاری، سم‌پاشی و برداشت محصولات صورت می‌گیرد.

رئيس آموزش وپرورش بافق نيز در اين مراسم گفت : طرح هجرت 3 بهترین عرصه ی فعالیت جوانان دانش آموز بسیجی برای عجین شدن با فرهنگ کار و آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلام ناب محمدی است .

محمود خواجه اي افزود : آموزش و پرورش به عنوان نیروی بسیجی در اجرای دستور مقام معظم رهبری با تمام توان خود وارد عمل می شود تا تکلیف شرعی خود را به نحوی شایسته و در خور به انجام رساند .

وي یادآور شد: ما امروز در حال مجاهده هستیم و فقط میدان جنگ عوض شده و انواع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، سلاحی است که دشمن در مقابل ما به کار گرفته است.

خواجه اي تصريح كرد: اردوهاي جهادي مي‌تواند حركتي سازنده در مباحث فرهنگي باشد و بايد هر سال بالنده‌تر از سال پيش اجرا شود.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق گفت: طرح هجرت 3 با هدف توانمند سازي دانش آموزان از امروز و به مدت 56 روز در 22 مدارس شهرستان اجرا مي شود.

وي افزود: بيش از 250دانش آموز در اين طرح به مرمت و ترميم ديوارها و سقف كلاس ها، زيبا سازي حياط مدارس، ترميم زمين هاي ورزشي، ترميم سرويس هاي بهداشتي و رنگ آميزي و نقاشي كلاس ها اقدام خواهند كرد.

گفتني است اين طرح با مشاركت بسيج سازندگي ،‌آموزش و پرورش و بسيج دانش آموزي در سطح شهرستان از اول تيرماه تا نيمه شهريور سال جاري انجام مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا