راستی نصب دانه ای 20تا 65 تومان پاک کردن چند ؟؟

 

 

تبلیغات کاندیدا های شورای اسلامی شهر ستان یزد به روز های آخر خود می رسد و تبلیغات کاندیداها هم هر چه به روز های پایانی نزدیک می شود وسیع تر و گسترده تر می شود

بعضی کاندیداها با چاپ اعلامیه هائی که بی شباهت به آگهی نامه ترحیم  نمی باشد سلیقه خود را به رخ دیگران کشیده و بعضی دیگر با بهره برداری از برترین تکنولوژی چاپ و تکثیر و عکاسی و فتوشاپ ،تصاویری از خود خلق نموده اند که اگر نامشان از زیر تصویر حذف شود خانواده درجه یکشان نیز قادر به شناسائی آنها نمی باشد ،بعضی با بمباران شهر از پوستر خود به نوعی متمول بودن خود را به رخ دیگران کشیده وبعضی دیگر با حضور خود در مکانهای عمومی و مساجد سعی در معرفی خود دارند  به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!.

بعضی با طرح شعارهای کذائی و بی ربط به وظایف شوراها عدم اطلاع خود را از قوانین آشکار نموده و بعضی دیگر بدون دادن شعار وارائه اهداف شرکت خود در انتخابات بی هدف بودن کاندیداتوری خور را به رخ کشیده وبعضی نیز با ارائه بیوگرافی واهداف و برنامه های خود در راستای قانون به شعور و فهم مردم احترام گذاشته و  به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

بعضی با تشکیل ائتلاف متشکل   از افراد خوشنام  و متخصصین و قرار دادن نام خود در بین آنها سعی در گمراه نمودن مردم و استفاده از خوشنامی و تخصص دیگران نموده و بعضی با قبول هزینه های تبلیغات ائتلاف ها خود را در بین موتلفین قرار داده و بعضی نیز به خاطر اثبات استقلال خود از ائتلاف  خود داری نموده و به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

بعضی از گمنام بودن خود رنج برده و بعضی از معروف بودن خود ،بعضی گمنامی را مایه برتری دانسته ،وبعضی معروف بودن را،بعضی گمنامان از آن خورسندند که به خاطر گمنامی معایبشان بر همگان پوشیده است  وبعضی معروفها از آن نا خورسندند که معایب کوچکشان هم بر کسی پوشیده نیست.وهم گمنامان وهم معروفها به فکر ورود به شوراها هستند به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

  بعضی از افراد خوشحال از اینکه صلاحیتشان تائید شده و توانسته اند برای مدتی پسوند عضویت شورای اسلامی شهر یزد را (...کاندای شورای اسلامی شهر یزد )یدک کشند وبعضی با اینکه عضو شورای شهر بودند و ثبت نام هم نموده و تائید صلاحیت هم شده بودند عطای حضور در شورا را به لقای آن بخشیده و فرصت حضور در شورا را به دیگران دادند و  به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

اصل ماجرا فراموش نشود که زیبا سازی شهرداری یزد قبل از شروع تبلیغات کاندیداها اعلام نمود بر حسب وظیفه ای که بر عهده شهرداری است شهرداری محلهايی را در نقاط مختلف شهر جهت چسباندن پوستر کاندیداها آماده نموده وکاندیدا ها موظف به چسباندن پوستر در محلهای مجاز هستند.و در میادین شهر داربست فلزی با ابعاد حدود 2در3 برزنتی زرد رنگ  نصب شد که در مجموع با رعایت حریم 20 الی30 پوستر کلا ظرفیت دارد وبا حضور 142 نفر در انتخابت واقعا به این پیش بینی شهردار محترم باید تبریک گفت و البته که این مختص این دوره نبوده و در تمامی انتخاباتها همین آش و همین کاسه است .و صد البته که همیشه آش بیشتر از کاسه بوده و موجب آلوده شدن اطراف آن میشود . به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

حال کاندیداها که باید خود را ظرف مدت 5روز کامل حضور خود را به اطلاع عموم برسانند اگر به قانون احترام بگذارند که نباید پوسترشان را به چسبانند چون همان ساعات اولیه شروع تبلیغات تمامی پارچه های نصب شده توسط چهار یا پنج کاندیدا   اشغال شده و چسباندن پوستر بر روی پوستر دیگر کاندیداها خلاف ادب و مرام و قانون است پس مجبور می شوند هم رنگ جماعت شده و در و دیوارو تیر چراغ برق و تابلو راهنمائی و رانندگی و.....را محل مجاز شمرده وپوستر ها را به چسبانند به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

و اما این پوسترها توسط چه کسانی چسبانده می شود ؟

اکثر  پوسترها توسط افراد زحمتکشی که برای امرار معاش در این هوای سرد زمستانی با نرخ 20 الی 65 تومان برای هر پوستر البته نوسان نرخ به جیب کاندیداها بستگی دارد چسبانده می شود و کار کنتراتی هر چه بیشتر چسبانده شد در آمد بیشتر می شود و البته که همه برای مشارکت بیشتر و اطلاع رسانی بهتر انجام می شود و  به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

ولی آیا کاندیدا های محترم شورای شهر و همینطور اعضای فعلی شورای شهر و شهردار محترم به فکر هزینه پاکسازی این همه پوستر بوده اند و آیا شهرداری بعد از بیست و چند سال که از انقلاب می گذرد وچندین انتخابات که تاکنون انجام شده است نبایستی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از وارد شدن این همه خسارات را بنماید و آیا این هزینه را چه کسی باید پرداخت نماید ؟

قطعا مردم شهر آنهم به خاطر بی برنامه بودن شهرداری و شورای فعلی وبرنامه ریزان انتخاباتها  ؟ به هر صورت در جهت رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری مردم قابل تقدیر است . !!

 

یک فردائی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا