ازسوي رئيس جمهور؛
لایحه عضویت ایران درفدراسیون بین المللی آموزش اولیاء تقدیم مجلس شد

یزدفردا :این لایحه به منظور تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه ای و بین المللی و در راستای اصول و اهداف استراتژیک سیاست خارجی و بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور در هیئت وزیران به تصویب رسیده و از سوی رئیس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شده است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، لایحه "عضویت ایران در فدراسیون بین المللی اموزش اولیاء" که بنا به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور در هیئت وزیران به تصویب رسیده ، از سوی رئیس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: به منظور گسترش حضور فعال ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی و بهره گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه ای و بین المللی در راستای اصول و اهداف استراتژیک سیاست خارجی کشور و و بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی، لایحه عضویت ایران در فدراسیون بین المللی اموزش اولیا برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می شود.

بر اساس ماده واحده این لایحه، به دولت اجازه داده می شود در " فدراسیون بین المللی آموزش اولیاء" عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط اقدام کند. تعیین و تغییر دستگاه اجرای طرف عضویت بر عهده دولت است.


اهداف فدراسیون بین المللی آموزش اولیاء

فدراسیون بین المللی آموزش اولیاء با اهدافی چون بررسی مشترک مسائل و مشکلات مطرح شده در تمدن های مختلف به جهت انطباق و سازگاری حیات،روابط و آموزش خانوادگی با پیشرفت و تحول سریع افکار و شرایط موجود، انطباق نیازهای کشورهای مختلف در روش های تجربی به لحاظ انجمن های اولیاء و سایر تشکیلاتی که به امر آموزش خانوادگی اشتغال دارند تا بدین منظور ،اولیاء را از وظایف آموزشی خویش مطلع سازند و به آنها یاری رسانند .

بر این اساس، تحقیق ،مطالعه ومقایسه ی اصول و روشهای آموزش خانوادگی در چارچوب آموزش مستمر در خصوص کودکان ،جوانان و بزرگسالان ،در مورد طرح آموزشی – تحصیلی بلوغ فردی و روابط اجتماعی، راهنمایی وجهت دهی این آموزش به سوی تعالی روحیه ی درک ،همکاری ،همیاری و صلح بین المللی و نیز راهنمایی در بکار گیری مشترک پیشرفت های علمی وفنی به سوی اهداف سازنده مثبت ومنافع جهانی و هماهنگ سازی کوشش ها و تلاش ها ی انجمن های اولیاء و موسسات مشابه با سازمان بزرگ بین المللی دولتی وغیر دولتی نیز از جمله اهداف این فدراسیون است.


روشهای فعالیت

بر این اساس، گرد آوری انجمن های اولیاء و هر نهادی که از نظر فعالیت ،اهدافی مشابه با این انجمن ها دارد و نیز حمایت از تاسیس انجمن های جدید اولیاء،برقراری تماس های منظم ومستمر بین نمایندگان و هماهنگ سازی فعالیتهای آنها توسط مجامع ،گردهمائی ها و اطلاعیه های مرتبط ؛سازماندهی مطالعات ،پژوهش ها ، گردهمائی ها ،سمینارها ، گرد آوری متخصصین و نمایندگان مردمی از کشورهای مختلف در چارچوب جهانی ومنطقه ای از جمله روش های فعالیت این فدراسیون است.

یادآور می شود ،فدراسیون بین المللی آموزش اولیاء از اعضاء‌ فعال مختلفی تشکیل شده است که این اعضاء از کانون ها ،نهادها یا تشکیلاتی هستند که اهداف ذکر شده را پذیرفته و اساسنامه موجود مورد تایید آنها می باشد و شخصیتها از سوی مجمع عمومی به پیشنهاد شورای اداری مورد پذیرش و تایید قرار می گیرند.

همچنین امکانات مالی فدراسیون ازحق عضویت واریز شده توسط اعضاء فدراسیون که مبلغ آن به طور متناوب از سوی مجمع عمومی به پیشنهاد شورای اداری تعیین می شود و کمک های مالی،کمکهای بلاعوض ،کمک ها و در آمد ها با هر نوع ماهیتی مطابق با قوانین و مقررات رایج تامین می شود .

لازم به ذکر است ،مجمع عمومی از مجموع اعضاء فدراسیون تشکیل شده است ، این مجمع هر ساله با اکثریت ساده عایدی و در آمدهای حقوقی ،حساب ها و برنامه بودجه ارائه شده از سوی شورای اداری را تایید و تصویب می نماید ، و جهت یابی کلی فعالیت فدراسیون را مشخص می سازد؛این مجمع شورای اداری را انتخاب می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا