در ادامه سفرهای استانی رئیس فدراسیون سوارکاری :سفر یک روزه تابش  به کرمان:

لزوم هدفمند کردن واردات اسب ازسوی دولت

یزدفردا "نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از عدم تصویب اختصاص 1 درصد اعتبارات دستگاههای اجرائی به امر تربیت بدنی و ورزش در برنامه پنجم توسعه از سوی مجلس ؛ آن را به منزله شوکی دانست که به ورزش کشور وارد شد.

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور که برای برگزاری انتخابات رئیس هیات سوارکاری استان کرمان ؛بررسی مسائل و مشکلات سوارکاری این استان و دیدار با مسئولان اجرائی و اصحاب سوارکاری کرمان به این استان سفر کرده بود در جمع اعضاء مجمع سوارکاری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهداء پر افتخار لشگر ثارالله کرمان به توصیف مناسبت های تاریخی روز سیزدهم آبان پرداخت و از روحیه استکبار ستیزی ملت قهرمان ایران تجلیل کرد.

تابش با تشریح نقش تاثیرگذارایرانیان در فرآیند تاریخ جهان و تمدن اسلامی؛ فرهنگ غنی ایران را ستود و گفت : با صیانت ازمولفه ها و نمادهای تشکیل دهنده این فرهنگ و جلوگیری از انحطاط و انحراف آنها می توانیم کشور را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=27323_00698791009235192196.jpg

وی با اشاره به ریشه های تاریخی و مذهبی سوارکاری و پرورش اسب حفظ و حراست از آئین ها و رسوم مربوط به این نماد فرهنگی را وظیفه ای سترگ دانست و خواستار حمایت موثر تر مجموعه حاکمیت از این مقوله متناسب با شان و جایگاه آن در اسلام و تاریخ و فرهنگ غنی ایرانیان شد.

دولت توجه جدی‌تری به ورزش سوارکاری داشته باشد

محمدرضا تابش تلاش برای عمومی سازی این ورزش ؛ارتقاء آموزش ها؛رفع تنگناها و مشکلات دست اندرکاران ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب؛حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی را خواستار شد و گفت:علی رغم اقدامات مثبت انجام شده ؛هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و انتظار این است دولت محترم توجه جدی تری به این ورزش و صنعت معطوف دارد.

وی توجه به همه استانها و تمامی رشته های سوارکاری را جزو سیاست های فدراسیون دانست و از اقدامات مثبت انجام شده توسط هیات های استانی علی رغم تنگناها و مشکلات مالی که دارند تجلیل کرد.

وی از واردات بی رویه اسب انتقاد و از دست اندرکاران ذیربط خواست تا در تعامل با فدراسیون؛ واردات هدفمند و حسلب شده که می تواند عاملی در بهبود اصلاح نژاد اسب و ارتقاء این ورزش باشد را مورد توجه قرار دهند.

مسوولان برای هدفمند کردن واردات اسب با فدراسیون سوارکاری همکاری کنند

رییس فدراسیون سوارکاری سوء استفاده برخی دلالان و واردکنندگان سود جو از کم اطلاعی خریداران و فروش اسب های بی کیفیت با قیمت های گزاف و در انحصار قرار گرفتن لوازم و تجهیزات سوارکاری و عرضه آن با چندین برابر قیمت را عاملی در سلب اعتماد مردم و پدید آوردن ذهنیت منفی نسبت به این ورزش دانست و از مسئولان امور دام ؛دامپزشکی و گمرک و بازرگانی خواست تا دقت بیشتری نسبت به صیانت از حقوق مردم مبذول دارند.

تابش ظرفیت های استان کرمان در توسعه ورزش سوارکاری خصوصا رشته های استقامت و پرش با اسب و برگزاری مسابقات اسبدوانی و جشنواره های زیبایی را قابل توجه دانست و از مسئولان اجرایی استان خواست تا با توجه به مذاکرات انجام شده با مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز هر چه زودتر تکلیف واگذاری مجموعه اسبدوانی هفت باغ به بخش خصوصی یا تعاونی اسبداران را مشخص نموده و این پروژه را از بلاتکلیفی 20 ساله نجات دهند.

نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تصویب اختصاص 1 درصد اعتبارات دستگاههای اجرائی به امر تربیت بدنی و ورزش در برنامه پنجم توسعه از سوی مجلس ؛ آن را به منزله شوکی دانست که به ورزش کشور وارد شد.

محمدرضا تابش گفت:در صورت تصویب این ماده سالانه قریب2600 میلیارد تومان عاید ورزشی کشور می شد. وی تعداد پروژه های نیمه تمام را 3000 عدد دانست که برای اتمام آنها 3000 میلیارد تومان نیاز است و اگر با بودجه های عمرانی سالیانه سازمان بخواهیم آنها را به اتمام برسانیم بیش از 10 سال طول خواهد کشید.

وی عدم توجیه کامل نمایندگان محترم و تصور آنها از اینکه اعتبارات 1 درصد عمدتا صرف کمک به تیم های فوتبال و خرید بازیکن خواهد شد؛همچنین طولانی شدن زمان تدوین آئین نامه اجرائی در خصوص چگونگی صرف 1 درصد اعتبارات دستگاههای دولتی در امر ورزش (مصوب بودجه 89)بعد از گذشت 7 ماه که نتیجه ای عملی از آثار اجرایی این مصوبه درپروژه های نیمه تمام حوزه های انتخابیه را شاهد نبودند از جمله علل مخالفت نمایندگان با این پیشنهاد دانست.

احکام خوبی در قانون برنامه پنجم برای حمایت از ورزش تصویب شده است

تابش در عین حال تاکید کرد احکام خوبی در قانون برنامه پنجم برای حمایت از ورزش تصویب شده که ان شالله باید با تعامل مثبت دولت و مجلس اعتبارات آنرا در بودجه های سنواتی پیش بینی کرد و تنگناهایی که ورزش با آن روبروست را رفع کرد.

رییس فدراسیون سوارکاری خرجکرد در ورزش را هزینه ندانست بلکه آن را سرمایه گذاری برای سلامت و شادابی و نشاط افراد جامعه ذکر کرد که جزء ضروریات امور جامعه جوان ایرانی است.

وی مجلس را پشتیبان همیشگی ورزش و ورزشکاران دانست و گفت: نمایندگان محترم حمایت های خویش را نسبت به ورزش کشور معطوف خواهند داشت.

زمان طرح انتقادها را به بعد از بازی‌های گوانگجو موکول ‌کنیم

نائب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با توجه به در پیش بودن بازیهای آسیایی گوانگجو لزوم افزایش هماهنگی و تعامل حداکثری بین همه عوامل و دست اندرکاران ورزش و موکول کردن نقدها و انتقادات به زمان بعد از بازیهای آسیایی و روحیه بخشی به اعضاء کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازیهای آسیایی جهت کسب افتخار برای کشور عزیزمان ایران را از جمله ضروریات مقطع زمانی فعلی ذکر کرد.

تابش ابراز امیدواری کرد دستاورد ورزشکاران اعزامی به بازی های اسیایی در خور شان و عظمت تاریخی ملت ایران و متناسب با توقعات و انتظارات مردم باشد.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا