یزدفردا "حجت الاسلام و المسلمين " سيد حامد حسيني تهران" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ايرنا افزود: عده اي از متفکرين معتقدند که اگر چه همه انسانها داراي يک تولد و يک مرگ مي باشند اما شخصيتهاي الهي و انسانهاي تاثير گذار در تاريخ داراي 2 ولادت و دو مرگ مي باشند، نقطه آغازين ولادت ايشان خلقت و پاگذاردن در عالم هستي است،ولادت دوم اين افراد همزمان با شروع تاثير گذاري معنوي و انديشه اي در عالم بشريت است که به آغازي مجدد مي انجامد.
وي ادامه داد: هرچند اين افراد به واسطه مرگ جسماني به ظاهر از انظار جامعه انساني محو مي شوند اما تا وقتي که انديشه و ياد آنها در بدنه اجتماع وجود داشته و دامنه تاثير خود را دارد،اين افراد هنوز داراي وجود بوده و افکار آنها منشا اثر است.
اگر منشاء تاثير گذاري اين افراد برگرفته از عرفان الهي و معنويت ولايي باشد دايره تاثير اينان ماندگاري جاودانه و هميشگي در ميان مردم پيدا ميکند و نيز به دليل رفتار الهي و توحيدي آنها ،اجرشان نزد خداي متعال نيز جاودانه و هميشگي خواهد بود.
حسيني تهراني خاطر نشان کرد: يکي از اين افراد که رحلت او ضايعه اسف باري را براي جامعه اسلامي و مکتب شيعي به وجود آورد مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت است.
وي ابعاد شخصيتي ايشان را بسيار شاخص و مورد توجه خواند و گفت: آيت الله بهجت همواره مورد فخر و مباهات مکتب شيعه و جهان اسلام است ،ايشان يکي از مجتهدين فرهيخته اي بودند که دقت نظر علمي و تحليل فقهي ايشان مورد توجه بسياري از انديشمندان و صاحب نظران علوم ديني بود.
حجت الاسلام حسيني تهراني افزود: آن مرحوم مصداق خاص انسان مومن و با ايمان و در عين حال عارف و آگاه بود ،ايشان در نهايت علم و بزرگواري داراري تواضع بسيار زياد بودند و خشوع عبوديت ايشان نيز در هنگام عبادت و نماز براي همگان روشن و مبرهن بود،ساده زيستي ،زهد و تقواي ايشان زبانزد عام و خاص بود.
وي ادامه داد: ارتباط قدسي ايشان با حضرات معصومين و توسل، توجه افتخار گونه ايشان به ذات مقدس اهل بيت فصلي را در زندگي ايشان رقم زد که در بعضي از حکايات کرامت گونه اي که از ايشان گفته شده است قابل توجه است، هرچند که خود ايشان هرگز اين مساله را ابراز ننموده و بازگو نمي کردند.
وي به يکي از فرمايشات آيت الله بهجت اشاره کرد و گفت: ايشان در جواب شخصي که براي درک بيشتر معنويت از ايشان درخواست ذکر کردند فرمودند:" ذکر عملي داشته باشيد و به آنچه مي دانيد عمل کنيد،در کارها به ياد خدا باشيد و او را در کارهايتان دخيل کنيد .
آيت الله العظمي حاج شيخ محمدتقي بهجت (ره) يکي از مراجع جهان تشيع، بعد از ظهر روز يکشنبه - 27 ارديبهشت ماه در شهر قم به ملکوت اعلي پيوست.
مراسم تشييع پيکر پاک اين مرجع عاليقدر ساعت 10 صبح 29 ارديبهشت ماه - از ميدان جهاد قم واقع در خيابان باجک ( 19 دي ) آغاز و سپس در جوارحرم حضرت فاطمه معصومه (ع) آرام گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا