رییس جمهوری روز پنجشنبه با استقبال نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات ارشد محلی وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت شد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بدو ورود به استان گیلان و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در سفر کاروان تدبیر و امید به استان گیلان، ۱۷ پروژه مهم استانی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای ۳۶۰۰ نفر از جوانان استان، افتتاح می شود.
 
به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از ایسنا، روحانی با تبریک سال جدید، آغاز ماه رجب و همچنین میلاد با سعادت امام باقر(ع)، دیدار با مردم دلاور گیلان و بررسی طرح‌ها و پروژه‌های قبلی استانی را از اهداف این سفر برشمرد و تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال، سال تولید و اشتغال است، طرح‌های اشتغال‌زا اولویت دولت یازدهم است.
 
رییس‌ جمهور ادامه داد: با افتتاح دو پست اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی کشتی‌های ۱۲ هزار تنی، می‌توانند پهلو بگیرند که موجب شرایط خاص و رونق اقتصادی برای این منطقه و گیلان می‌شود.
 
روحانی تصریح کرد: افتتاح راه‌آهن قزوین به رشت در سال جاری و همچنین رشت به آستارا که در سفر روسیه با مقامات آن کشور درباره این خط ترانزیتی نیز بحث و بررسی شد، بندرعباس به مسکو وصل می‌شود و محموله های شبه قاره هند با کمک این خط ،حمل و نقل می‌شود.
 
رییس‌ جمهور ادامه داد: راه‌آهن رشت – آستارا نیز با مشارکت جمهوری آذربایجان آغاز بکار می‌کند.
 
روحانی خاطر نشان کرد: امیدواریم با افتتاح این طرح‌ها و پروژه‌ها، شاهد تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این استان باشیم.
 
رییس جمهور را در این سفر یک روزه، جمعی از اعضای هیات دولت همراهی می کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا