بازدید دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری بهاباد به مناسبت روز شهرستان بهاباد

مدیرکل میراث فرهنگی یزد حاشیه بازدید از آثار تاریخی بهاباد

شهرستان بهاباد باید از نظر جاذبه های طبیعی مورد توجه قرار گیرد /معرفی ظرفیتهای بالفعل شهرستان بهاباد

بازدید دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری بهاباد به مناسبت روز شهرستان بهاباد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد صبح هشتم فروردین ماه با حضور در شهرستان بهاباد از اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری و بازارچه های نوروزی صنایع دستی این شهرستان بازدید کرد. 

به مناسبت روز شهرستان بهاباد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از خانه تاریخی و ثبتی صالحی، روستا و قلعه جنت آباد، آسیاب آبی و دیگر اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

"فاطمه دانش یزدی" مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد در حاشیه این بازدیدها گفت: شهرستان بهاباد به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی خاص و منحصر و همچنین آب و هوایی متفاوت با مرکز استان، می تواند از نظر جاذبه های طبیعی مورد توجه قرار گیرد و با اطلاع رسانی و همچنین برگزاری تورهای طبیعت گردی در استان و همچنین تعریف تورهای مشترک گردشگری با استان ها و شهرستان های مجاور مردم را با ظرفیت های خوب این شهرستان آشنا ساخت.

این مقام مسئول شکل گیری تشکل های مردم نهاد با رویکرد حمایتی از میراث فرهنگی و گردشگری در معرفی ظرفیت های شهرستان را موثر و مفید دانست و گفت: بهاباد دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل زیادی می باشد و رشد جایگاه شهرستان در طول سال گذشته نسبت به سایر شهرستان ها مطلوب تر بوده است اما با جایگاه واقعی خود هنوز فاصله دارد و میتوان گفت تاکنون حتی ظرفیت های بالفعل این شهرستان به خوبی معرفی نشده است بنابراین ضرورت دارد تا تبلیغات و معرفی شهرستان با برنامه ریزی منسجم تری اتفاق افتد.

گفتنی است بازدید مسئولان از بازارچه های نوروزی صنایع دستی، خانه تاریخی صالحی، موزه مردم شناسی، آسیاب آبی، روستا و قلعه جنت آباد و شرکت در مراسم نوروزگاه از برنامه های روز بهاباد بود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا