مایک پنس گفت، وقتی آمریکا می گوید خود را به امنیت اسرائیل متعهد می داند، این امر متضمن سیاستی قاطع در مقابله با ایران است.«اقدامات ایران در ضربه زدن به ثبات منطقه و ایجاد مخاطره برای امنیت اسرائیل، دیگر تحمل نمی شود».دولت ترامپ هرگز نمی گذارد که ایران به قدرت هسته ای (نظامی) برسد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کنفرانس لابی صهیونیستی ایپک در واشنگتن با تاکید ‏بر روابط مستحکم ‏دولت ترامپ با رژیم صهیونیستی گفت که دولت آمریکا انتقال سفارت را خود از تل آویو به بیت المقدس بطور جدی بررسی می کند.‏

به گزارش خبرنگار سیاسی اعتدال، مایک پنس که در کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا-اسراییل، ایپک ‏سخنرانی می کرد، افزود: بعد ‏از صحبت های مکرر در این باره، رئیس جمهوری بطور جدی در حال بررسی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به ‏بیت المقدس است.‏

این سخنان معاون رییس جمهور آمریکا با تشویق حاضران در نشست ایپک همراه شد.‏

پنس با اشاره به ترامپ افزود: او مرد عمل است و هوای متحدانش را دارد. رئیس جمهوری و من بدون هیچ ملاحظه ای پشت سر اسراییل ‏هستیم. آمریکا در خصوص تعهدش به دفاع از تل آیو با هیچ کسی مذاکره نمی کند.‏

مایک پنس به حاضران در ایپک گفت، دونالد ترامپ «مرد عمل» و «مردی است که حرفش را عملی می کند» و افزود: «پس از دوره ای طولانی، آمریکا یک رئیس جمهوری دارد که در کنار همپیمانانش می ایستد تا با دشمنان مشترک مقابله شود.»

پنس همچنین به حامیان اسرائیل «اطمینان» داد که امنیت این کشور برای آمریکا «یک اصل اساسی» است و تصمیمات و عملکرد آمریکا هرگز در راستای ایجاد خلل در امنیت اسرائیل نخواهد بود.

مایک پنس گفت، وقتی آمریکا می گوید خود را به امنیت اسرائیل متعهد می داند، این امر متضمن سیاستی قاطع در مقابله با ایران است.

معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت، کشورش ایران را رصد می کند؛ و «اقدامات ایران در ضربه زدن به ثبات منطقه و ایجاد مخاطره برای امنیت اسرائیل، دیگر تحمل نمی شود».

مایک پنس گفت، دولت ترامپ هرگز نمی گذارد که ایران به قدرت هسته ای (نظامی) برسد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در راستای اطمینان دادن به اسرائیل این را نیز گفت که آمریکا با رویه پیشین سازمان ملل در انتقاد و نکوهش پی‌درپی اسرائیل مخالفت خواهد کرد و در برابر آن می ایستد.

پنس تاکید کرد که دولت ترامپ «در جستجوی صلحی عادلانه» برای نزاع اسرائیلی- فلسطینی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نوامبر 2016 (آبان/ آذرماه 95) و در جریان مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد که درصورتی که رئیس ‏جمهور شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند و این شهر را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.‏

وی همچنین 27 بهمن ماه 95 در دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: واشنگتن دیگر تعهدی به راه حل موسوم به تشکیل ‏دو دولت اسرائیل و فلسطین ندارد.‏

همزمان، نتانیاهو از نهایی شدن انتصاب دیوید فریدمن به عنوان سفیر دولت ترامپ در اسرائیل استقبال کرد.

کنگره آمریکا در روزهای گذشته آقای فریدمن را با اکثریت ضعیفی به عنوان سفیر تایید کرد.

دیوید فریدمن که پیشتر حامی شهرک‌سازی و انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم بوده، گفته است، فارغ از دیدگاههای شخصی اش، از این به بعد، مجری سیاست های واشینگتن خواهد بود.

کنفرانس سالیانه ایپک با هدف تحکیم روابط رژیم آپارتاید و اشغالگر قدس با دولت و کنگره آمریکا برگزار شده و تلاش می کند که چهره ‏رژیم صهیونیستی را ‏در افکار عمومی آمریکا بازسازی کند.‏

این کنفرانس از صبح یکشنبه به وقت واشنگتن دی سی آغاز شده و برای دو روز دیگر در پایتخت آمریکا جریان خواهد داشت.‏

همزمان با برگزاری کنفرانس سالانه لابی صهوینیستی، مخالفان رژیم ‏صهیونیستی و معترضان به سیاست های اشغالی این رژیم در مقابل محل ‏برگزاری این کنفرانس تجمع کردند که با هجوم برخی طرفداران صهیونیست ایپک به خشونت کشیده شد. ‏

به گزارش هافینگتون پست، در این تجمع که کنشگران مدنی و دانشجویان و گروه های یهودی ضد صهیونیست ‏حضور داشتند، معترضان علیه ‏برگزاری کنفرانس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا-اسراییل و اشغالگری رژیم صهیونیستی ‏شعار داده و پشتیبانی دولت ترامپ و کنگره را از تل ‏آیو محکوم کردند. ‏

در جریان این تجمع که روز یکشنبه برگزار شد، عده ای که صورت های خود را پوشانده بودند به معترضان حمله کرده و آن ها را مورد ضرب و ‏شتم قرار ‏دادند. گزارشی از دخالت پلیس و دستگیری صهیونیست های مهاجم داده نشده است. 


واکنش ایران به سخنان مایک پنس؛ اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا ساختگی و خصمانه است

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان سخنان ایران هراسانه اخیر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع لابی صهیونیستی در واشنگتن را تکراری، ساختگی و در ادامه سیاست‌های خصمانه و یکجانبه‌گرایانه دولت آمریکا علیه ملت و دولت ایران دانست.

بهرام قاسمی اظهارکرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف بوده و تمامی گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز و غیر قابل خدشه بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید دارد.

وی افزود: کمک  بی‌دریغ آمریکا به فعالیت‌های نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی که منجر به تولید صدها کلاهک هسته‌ای شده است، نشان دهنده حمایت‌های همه جانبه آمریکا از این رژیم متجاوز و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان است.

قاسمی در خصوص برنامه موشکی کشورمان نیز تصریح کرد:  همان طور که بارها اعلام کرده‌ایم فعالیت‌های دفاعی مشروع جمهوری اسلامی ایران براساس یک برنامه منظم به پیش می‌رود و این برنامه کاملا دفاعی و بازدارنده بوده و  علیه هیچ کشور دیگری نیست و ما نیز برای  تقویت بنیه دفاعی بومی شده و دفاع از کشورمان از کسی نه توصیه می‌پذیریم و نه اجازه دخالت  به دیگران خواهیم داد. تاریخ ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به ما و مردم ما به خوبی آموخت که تنها برای دفاع از کیان و استقلال کشور باید بر توان خود تکیه داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: متاسفانه سیاست‌های حمایتی آمریکا از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه و همچنین جنایات روزانه شرکای آمریکا علیه مردم بی‌دفاع یمن بر دامنه ناامنی در خاورمیانه افزوده است و تا این گونه سیاست‌ها ادامه دارد منطقه و جهان روی آرامش به خود نخواهد دید.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا