رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بافق از ثبت نام قطعی 238 داوطلب در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان بافق؛ محمد زاده رحمانی با اشاره به آمار نهایی تعداد داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در شهرستان بافق، گفت: طی ۷ روز مهلت نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستاهای بخش مرکزی بافق، در مجموع تعداد 238 داوطلب با حضور در محل فرمانداری بافق اعلام کاندیداتوری کردند.

فرماندار بافق افزود: از بین ثبت نام کنندگان در بافق  37 نفر مرد و ۱ نفر زن  می باشند و در روستاهای بخش مرکزی از 200 ثبت نام کننده 188 نفر مرد و 12 نفر زن می باشند.

وی همچنین  از ثبت نام کنندگان چهار نفر از اعضای کنونی شورای اسلامی شهر بافق خبر داد و گفت: در شهرستان بافق، از بین ثبت نام کنندگان یک نفر با مدرک فوق دیپلم،۲۷ نفر لیسانس،۸ نفر فوق لیسانس و ۲ نفر با مدرک حوزوی می باشند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بافق اظهار داشت: در روستاهای بخش مرکزی از بین 200 نفر ثبت نام کننده 57 نفر دارای سواد خواندن و نوشتن، 26نفر دیپلم ، 33 نفر فوق دیپلم ، 39 نفر لیسانس، 3 نفر فوق لیسانس و 1 نفر با مدرک حوزوی می باشد.

زاده رحمانی در خصوص سن ثبت کنندگان گفت : در روستاهای بخش مرکزی 16 نفر زیر 30 سال  هستند و دو نفر نیز بیش از 75 سال دارند.

وی افزود: جوانترین فرد ثبت نام کننده در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر بافق ۲۸  سال و مسن ترین آنها ۵۷ سال سن دارد.

فرماندار بافق با اشاره به افزایش روستاهای دارای شورای اسلامی گفت: 2 روستاي ندكوه و دهنودشت امسال به روستاهاي بالاي بیست خانوار اضافه شده و تعداد روستاهاي داراي شوراي اسلامي از ٢٦روستا در سال ١٣٩٢ به ٢٨ روستادر سال جاری افزایش یافته است.

گفتنی است، کار ثبت نام داوطلبان عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا از 30 اسفند سال 95 آغاز و در ساعت 24 روز یکشنبه 6 فروردین 96 به پایان رسید.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا