محمد زاده رحمانی از ساماندهي و استقرار صنایع و كارگاه هاي مزاحم شهري در مجموعه 90 هکتاری خبر داد و گفت: این کارگاه ها بستر مناسبی در راستای تولید اشتغال محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ هجدهمین مجمع هم اندیشی شهرستان بافق با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق، مسئولان و جمعی از کارشناسان و نخبگان شهرستان با محوریت توسعه صنایع جوار ریلی در سالن اجلاس حضرت آیت اله حاج شیخ محمد تقی بافقی برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدا ضمن تبریک سال جدید با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال را بنام "اقتصاد مقاومتی و حمايت از تولید و اشتغال مولد" نامگذاری شده است، اظهار داشت: در ادامه برنامه هاي اشتغالزاي دولت در شهرستان، در اردیبهشت ماه سالجاری مجموعه ی 90 هکتاری به منظور ساماندهی و استقرار صنایع و کارگاههای مزاحم شهری واگذار می شود که این کارگاهها بستر مناسبی برای اشتغال شهرستان محسوب می شود.

محمد زاده رحمانی با اشاره به اینکه صنایع جوار ریلی و کارخانجات در سال 62 و در زمان جنگ بنا به ضرورت ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: این محور در پنج راه ریلی کشور نقش مهمی را ایفا کرده و تا جایی که حدود 33 درصد ترانزیت بار و مسافر از این محور صورت می گیرد پیش رفته است.

وی همچنین در ادامه یکی از علل عدم توسعه و پیشرفت صنایع جوار ریلی و کارخانجات را در سال های اخیر کاهش ارتباط سازمانی اداره کل نیروی کشش با استان و شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: نیاز است تا این عدم پیشرفت مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه حفظ وحدت در مجموعه شهرستان عاملی برای بدست آوردن کرسی مجلس شورای اسلامی بود، گفت: با حفظ وحدت و اتحاد می توان بر مشکلات شهر فائق آمد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی انتقاد را مایه رشد و بالندگی دانست و خاطر نشان کرد: انتقاد بجا و صحیح ضمن برطرف شدن مشکلات و مسائل باعث توسعه و رشد شهرستان در تمام عرصه ها خواهد شد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال جدید و تشکر از مسئولین و صاحبان تجربه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه استفاده از تجربه و ظرفیت نیروی انسانی است.

محمدرضا صباغیان، مجمع هم اندیشی را مایه پیشرفت شهر دانست و بیان کرد:با وجود نیروی انسانی پابکار و دلسوز منابع و معادن می تواند شکوفا شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به بازدید خود از کارخانجات جوار ریلی و کارگاههای مربوطه عنوان کرد: این ظرفیت توانمند بومی باید حمایت شود تا در مسیری بلند گامهای استوار بردارد.

در ادامه این نشست برخی از مسئولان دولتی و بخش خصوصی و کارشناسان در حوزه راه آهن و صنایع جوار ریلی مباحثی را بیان کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا