آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه شنبه در جمع مداحان، ذاکران و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عضو بسیج مداحان استان یزد، با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) نزد خداوند متعال، اظهار داشت: مداحان باید در راه دفاع از حریم ولایت، امامت و همچنین حریم حضرت زهرا(س) ثابت قدم باشند.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) کشتی نجات هستند، گفت: ما می توانیم با تاسی جستن به این حضرات، جزو کسانی باشیم که در آخرت مورد شفاعت حضرت زهرا(س) قرار بگیریم و با خاندان آن حضرت محشور شویم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: این که شیعیان پناهگاه محکمی همچون معصومین(ع) دارند نعمت بسیار بزرگی است و باید قدردان این نعمت والا و ارزشمند باشیم.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد تصریح کرد: ما شخصی را نداریم که کرامتی بالاتر از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) داشته باشد ولی شخصیت حضرت زهرا(س) به حدی است که پیامبر(ص) می‌فرمایند پدرش فدای او باد.

ناصری گفت: جدای از اینکه حضرت زهرا(س) ظرف وجودی امامان معصوم(ع) هستند، آن چیزی که قرب الهی در ارتباط با زهرا مرضیه(س) صادق است، دو موضوع عشق آن حضرت به خدای متعال و عشق به بندگان خدا و مومنین است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: حضرت زهرا(س) به صورت کامل در خالق هستی فنا شده بود و بالاترین حد اخلاص و عشق به خداوند متعال را داشت.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: فرع عشق به خداوند متعال، عشق به مردم و مومنین است که هر دوی این عشق‌ها در قرآن کریم و در سوره هل‌اتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در موقع ازدواج حضرت زهرا(س) مهریه تعیین می‌کند ولی حضرت زهرا(س) در ارتباط با این مهریه خواهش می‌کند که خداوند متعال مهریه‌اش را نجات شیعیانش از آتش جهنم قرار دهد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این درخواست حضرت زهرا(س) نمونه بارز عشق به خدا و عشق به مردم است، گفت: در مسیری که حضرت زهرا(س) می‌خواهد به خانه بخت برود، فقیر به وی مراجعه می‌کند و آن حضرت لباس نو را به فقیر می‌دهد در حالی که می‌توانست همان لباس کهنه را به فقیر بدهد ولی آن حضرت از چیزی انفاق می‌کند که آن را دوست دارد.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: خصلت‌هایی از جمله از خود گذشتگی، به خدا پیوند زدن، اخلاص در عمل، خوبی بندگان خدا را خواستن، عظمت و عشق بندگان خدا را خواستن مواردی است که آن حضرت را به قرب الهی رسانده است.

ناصری گفت: وقتی در سیره امام خمینی(ره) نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این فرزند حضرت زهرا(س) پا را درست در جای پای مادرش حضرت زهرا(س) قرار داده و تمام کارهایش را برای رضای خدا انجام می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: اگر در شب‌های تبعید به حضرت امام خمینی(ره) خبر می‌دادیم که کسی در زندان‌ها شکنجه شده و یا مردم در آزار هستند حالشان دگرگون می‌شد و به حال مردم ایران گریه می‌کرد.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: در ایام گرما همه از نجف بیرون می‌رفتند که هوای بهتری را احساس کنند ولی ایشان هیچ وقت این کار را نمی‌کردند و می‌فرمودند که چگونه من به هواخوری بروم در حالی که دوستان من در زندان‌های ایران شکنجه می‌شوند.

وی خطاب به مداحان و شاعران اهل بیت(ع) گفت: هر کاری که برای اهل بیت(ع) انجام می‌دهیم اگر می‌خواهیم موفق و تاثیرگذاری داشته باشد، تنها برای رضای خدا کار کنیم و منیت‌ها را فراموش نماییم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا