رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده در حال آماده کردن طرحی است تا بتواند روند شکست گروه تروریستی داعش را تسریع بخشد.

به گزارش یزد فردا به نقل از ، اسپوتنیک، ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی تاکید کرد: ارتش آمریکا در حال آماده کردن طرحی برای تسریع شکست داعش است و این طرح را زمانی که دونالد ترامپ به قدرت برسد، به او ارائه خواهد داد.

وی پیش از این نیز در سخنانی در همایش دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا تصریح کرده بود که آمریکا با همکاری نیروهای بومی به پیشرفت مهم و بزرگی در مقابله با داعش دست یافته است. ولی برخی چیزها است که احتمالا به دولت جدید ارائه خواهد شد تا مد نظر قرار دهد.

دانفورد در ادامه گفت: این توصیه ها و طرح های جدید تا زمانی که رئیس جمهور جدید آنها را تصویب نکند، علنی نخواهد شد.

شبکه سی ان ان نیز اعلام کرد که دیوید گلدفاین رئیس ستاد مشترک نیروی هوایی آمریکا به همراه سایر فرماندهان ارشد نظامی، ماههاست که روی یک راهبرد نظامی طبقه بندی شده برای رئیس جمهور بعدی آمریکا کار می کنند.

این گزارش افزود: ایران، کره شمالی، چین و روسیه و افراط گرایی خشن مهمترین تهدیداتی هستند که در این راهبرد نظامی جدید به آنها پرداخته خواهد شد.

گلدفاین در این باره گفت: این یکی از نخستین مواقع است که ما واقعا کار بر روی یک راهبرد نظامی طبقه بندی شده را انجام داده‌ایم که متمرکز بر 5 چالش جهانی است.

دانفورد نیز در ادامه اظهار داشت: اگر آمریکا قابلیت‌ها و توانایی های لازم برای رویارویی با چین، روسیه، کره شمالی، ایران و افراط گرایی خشن را توسعه دهد، ارتش برای آینده در حالت خوب و ایده آلی قرار خواهد داشت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا