متن نامه دشتی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهردار یزد به استاندار یزد در رابطه با دلایل استعفا را در زیر می خوانید . گفتنی است دشتی معتقد است استاندار یزد برای برکناری وی به شهردار یزد فشار می آورده اما هنوز دلایل اصلی استعفا وی مشخص نیست آنچه در زیر آمده است متن دقیق نامه دشتی مدیر عامل مستعفی سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری است که عینا به منظور اطلاع رسانی از نظرتان می گذرد ، شایان ذکر است انتشار مواضع افراد و نامه های رد و بدل شده به معنای تایید یا رد آن نمی باشد

 

جناب آقای میر محمدی

استاندار محترم یزد

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

با سلام و ادب و احترام در خصوص مسائل پیش آمده در مورد تشکیل کلاس ها و جلساتی که قرار بود در شهر یزد برگزار گردد و دستور جنابعالی و عدم همکاری با موسسه آل یاسین به استحضار می رساند :

با توجه به این که جنابعالی را فرد منصف و با اخلاقی میدانم و از طرفی آقای دکتر فعالی در جمله آخر نامه شماره 95/474 مورخ 23/ 8/ 95 که علت عدم همکاری را برخورد جناحی دانسته است این نامه را نوشتم . آقای دکتر فعالی در اولین روزی که به استانداری خدمت شما آمدیم علت همکاری را از من پرسیدند، گفتم پیشنهاد آقای استاندار پیشنهاد خوبی است و من هم انجام می دهم .

اقای استاندار ، من اگر می خواستم جناحی عمل کنم با قسمت های مختلف استانداری ، اداره ورزش و جوانان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن ها ، سمن ها و .... کار نمی کردم . ئر تمامی برنامه هایی که در سطح شهر در زمان مسئولیت اینجانب و با حمایت سازمان انجام شده است . تمامی گروه های هنری به ویژه تئاتر ( در حد توان ) از حمایت سازمان برخوردار بوده اند . همچنین در این مدت با بیش از بیست هیئت ورزشی به صورت مستمر همکاری داشته م .

در این مدت ،سازمان با هر گروه و تشکلی که برای مردم کار می کرده و مقاصد صرفا مادی نداشته ، همکاری کرده است اما در خصوص همکاری با موسسه آل یاسین این موسسه با سوء استفاده از حمایت جنابعالی ، در ماه مبارک رمضان که می دانستیم مردم استقبال نمی کنند و به نماینده موسسه هم گفته شده بود ، 83 برنامه و برای ماه محرم که همه مردم در هیئت های مذهبی بوده اند 31 برنامه گذاشته است و مبلغی بالغ بر 597/635/000 ریال که از این مبلغ 119/525/000 ریال بابت مدیرت پروژه بوده ، صورت هزینه ارائه داده که این مبلغ بجز هزینه اقامت در یزد بوده است .

آقای استاندار ، موسسه برای هر نفر مشاوره ای که در کنار جلسات انجام شده است و حد اکثر بیست دقیقه طول می کشیده با هزینه بالاسری مبلغ 1/250/000 ریال اعلام بدهی نموده است . در صورتی که هر 45 دقیقه مشاوره در یزد با سقف 450/000 ریال انجام می شود

 

موسسه آل یاسین برای طرح پیشنهادی ارائه شده و طرح زمان بندی اجرای آن و جلساتی که در اتاق جنابعالی تشکیل داده ، و کل هزینه های رفت و برگشت صورت هزینه 241/000/000 ریالی ارئه نموده است .

 

به نظر جنابعالی کار های فرهنگی که برای هر دقیقه وقت گذاری در آن ، هزینه از شهرداری می خواهد چقدر در مردم  اثر می گذارد ؟

 

من در طول سه سالی که در سازمان فرهنگی ورزشی کار کرده ام بدین نتیجه رسیده ام که اگر مجری کار فرهنگی و مذهبی و حتی ورزشی برای اعتقاداتش کار نکند و برای هر دقیقه وقت گذاشتن صورت هزینه ارئه نماید کار انجام شده در مردم اثری نخواهد گذاشت و صرفا جنبه آماری به خود می گیرد .

 

استاندار محترم ؛ من با فشار جنابعالی و بابت عدم همکاری با با موسسه از سازمان فرهنگی ورزشی کنار گذاشته می شوم اما پول مردم یزد را باید خرج مردم یزد نمود نه برای در آمد موسسه ای که در خارج از یزد می باشد . آنقدر اساتید خوب و مجرب و متعهد در یزد هستند که هم از اساتیدی که موسسه آل یاسین فرستاده بهترند و هم با هزینه خیلی پایین تر و با اعتقاد بیشتر کار می کنند .

 

هزینه اساتید مطرح یزدی برای هر جلسه کارگاه و مشاوره گروهی و نشست موضوعی که بعضا 500 نفر مخاطب دارند حد اکثر 1/000/000 ریال است در حالی که هزینه هر جلسه توسط موسسه آل یاسین برای سازمان بیش از 5/500/000 ریال می باشد .

 

در مجموع برنامه های ارائه شده توسط موسسه آل یاسین بیش از 10/000/000/000 ریال معادل یک میلیارد تومان می باشد که با توجه به برنامه هایی که تا کنون موسسه انجام داده و دید مالی داشته است ، اجرای آن را حیف و میل اموال عمومی می دانم و با آن موسسه همکاری نمی کنم و واگذاری این مسئولیت را با جان و دل پذیرا هستم .

 

آقای استاندار ، من اعتراف می کنم که شروع همکاری با موسسه آل یاسین ئ دکتر فعالی برای جلب حمایت جنابعالی از سازمان فرهنگی ورزشی بوده و خدا را شکر می کنم که این امر در ابتدای کار متوقف گردید و منجر به ضرر و زیان بیشتر نشد . ای کاش من و همه ما کار را برای رضای خدا انجام می دادیم نه بنده خدا ، که مطمئنا هم خدا و هم خلق خدا از آن راضی بودند .

 

از این که وقت خود را برای خواندن این نامه گذاشتید تشکر می کنم.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا