پس از انهدام پل‌های ارتباطی دجله عراق، گروه تروریستی داعش برای تردد عناصرش از دو سوی این رود، برگه‌هایی را با «مُهر قرمز» صادر کرد.

به گزارش یزد فردا ، یک منبع محلی در استان نینوای عراق اعلام کرد: پس از انهدام پل‌های ارتباطی، داعش مقررات سختی برای تردد عناصر خود در دو سوی ساحل شرق و غرب دجله در موصل وضع کرده است. 

این منبع آگاه در گفتگو با سومریه نیوز اظهار داشت: داعش پس از انهدام پل‌های ارتباطی بر روی دجله از سوی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی، در وضعیت ناگواری قرار گرفته و نقل و انتقال اسلحه و تجهیزات و جابجایی تروریست‌ها به ساحل غربی مورد تهدید جدی قرار گرفته است. 

به گفته این منبع، داعش برای تردد میان دو سوی دجله، برگه‌هایی را با «مُهر قرمز» صادر کرده که تنها دارندگان این برگه‌ها قادر به تردد با قایق در دو ساحل غرب و شرق دجله هستند و این برگه تنها به افراد معدودی داده می‌شود. 

وی تصریح کرد: مقررات سخت داعش در خصوص تردد در دو سوی دجله با هدف جلوگیری از فرار دسته جمعی تروریست‌ها وضع شده است؛ چرا که ساحل غربی تقریبا از سوی نیروهای امنیتی محاصره شده و عبور از رود دجله تنها راه فرار به شمار می‌آید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا