به گزارش یزد فردا ، وب سایت آمریکایی یو اس ای تودی در گزارشی به صحبت های اوباما در اولین کنفرانس خبری بعد از پیروزی ترامپ پرداخت و نوشت: اوباما در اولین کنفرانس خبری بعد از پیروزی دونالد ترامپ با صراحت در مورد اینکه نتوانسته است در این هشت سال زندان گوانتانامو را ببند، اظهار پشیمانی کرد و همچنین افزود توافق هسته ای ایران چیزی نیست که دولت بعدی آمریکا بتواند آن را به راحتی برهم زند.

وب سایت این روزنامه آمریکایی افزود: اکنون با توجه به افزایش انتقادات از توافق برجام و روی کار آمدن دولت جدید ترامپ، اوباما در صدد است تا فعالیت های نهایی را برای جلوگیری از برهم خوردن توافق هسته ای ایران انجام دهد. اوباما در صدد است تا پیش از مراسم تحلیف ترامپ، اساس برجام را نیز تقویت کند. از طرفی نیز رهبران جمهوری خواه در کنگره از اوباما خواسته اند تا اقدام فراتری را که منجر به افزایش سرمایه گذاری ها در ایران می شود، انجام ندهد.

یو اس ای تودی نیز افزود: با توجه به مخالفت های جمهوری خواهان، دولت اوباما مجوز فروش 106 هواپیمای مسافربری را به شرکت ایرباس داده است و کاخ سفید در نظر دارد تا به شرکت های آمریکایی بیشتری مجوزات لازم برای انجام تجارت با تهران را اعطا کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا